Gmail Ads – efektívna reklama v emailovej schránke
V súčasnosti Gmail Ads využívajú najmä veľkí hráči, medzi ktorými nechýbajú banky, obchody, značky oblečenia a veľké internetové portály. Rovnako je táto reklama vhodná aj pre menšie firmy, či e-shopy s rozpočtami v rádoch stovkách eur.
A preto…Chceli by ste vyskúšať efektívnu reklamu umiestnenú medzi emailami v službe Gmail? Nechcete ju zobrazovať širokej mase ľudí, ale len relevantnej cieľovej skupine? Predstavujem vám Gmail Ads – reklamný formát, ktorý je súčasťou systému AdWords, a v ktorom platíte len za uskutočnené kliknutia. Pre nepozorných, prosím, nemýľte si Gmail reklamu s klasickou PPC kampaňou.
Gmail Ads, predtým nazývané aj Google Sponsored Promotions – GSP, je pomerne nový formát, ktorý sa stále vyvíja. Google predstavil túto možnosť zatiaľ len v beta verzii prístupnej pre vybrané AdWords účty.
Oprava k 1.9.2015: Google podľa najnovšej správy umožňuje využívať Gmail Ads všetkým marketérom priamo v ich účte Google AdWords.
Kde sa GSP zobrazuje a ako vyzerá?
1. Reklamu môžete vidieť pri otvorenom emaily, po jeho pravej strane a pod ním.
Zdroj obrázka: adcomkt.com
2. V karte Propagácie/Reklamy (Promotions) sa GSP zobrazí rovnako ako nový email v inboxe.
Po kliknutí na teaser sa vám otvorí samotná GSP reklama, ktorá vyzerá takto:
Aké formáty GSP sú dostupné?
Pri tvorbe Google Sponsored Promotions je možné použiť 3 pripravené formáty – Image, Multi-product , Single Promotion, alebo si môžete vytvoriť vlastnú reklamu v HTML. Neviete aká forma reklamy je pre vás tá vhodná? Rozhodujú o tom faktory ako cieľová skupina, produkt/služba, ktorú predávate a myšlienka kampane. Pred výberom sa zamyslite nad tým, či sú pre vás dôležité slová alebo skôr obrázky.
1. Image
Formát, ktorý tvorí obrázok s rozmermi 650px X 300 až 1000px. Jeho výhodou je veľká klikateľná plocha, keďže celý obrázok je zároveň odkazom na vašu webstránku. Vhodný je, napríklad pre brandové kampane, v ktorých potrebujete prezentovať ľahko zapamätateľný vizuál.
2. Multi-product
Pri tomto formáte môžete propagovať až 6 produktov/služieb. Pri každej položke môžete použiť nadpis, obrázok a call to action button. Voliteľná je hlavička (header),s rozmermi 650px X 50 až 200px, ktorá sa zobrazuje navrchu GSP reklamy. Po tejto šablóne siahnite, ak vlastníte e-shop a chcete promovať akciové produkty. Prípadne, ak chcete spropagovať služby či benefity vašej firmy.
3. Single Promotion
Je kombináciou viacerých prvkov. Tvorí ho obrázok s rozmermi 300px X 200 až 500px, nadpis, blok textu (max. počet znakov: 1024) a call to action button. Voliteľná je opäť hlavička (header), s rovnakými vlastnosťami ako pri Multi-product. Tento formát Gmail reklamy obsahuje výrazný call to action prvok, ktorý patrí medzi jeho hlavné výhody. Vďaka nemu máte možnosť zaujať užívateľa a priviesť ho na webstránku, aby vykonal konverziu (nákup v e-shope, objednávku služby, vyplnenie kontaktného formára, a pod). Aj napriek tomu, že fotka má zaujať, dôležitejší je v tomto prípade nadpis a call to action button. Preto je potrebné ich znenie (obsah) testovať a prispôsobovať.
4. Gmail Custom HTML upload
Ak máte vlastnú predstavu o dizajne a nechcete využiť žiadnu z ponúkaných šablón, tento formát je pre vás. Pre jeho vytvorenie je však potrebné poznať aspoň základy HTML. Kreatíva je vítaná, ale musí spĺňať niekoľko základných podmienok. Tou najhlavnejšou je, že reklamu musíte nahrať vo formáte ZIP, ktorý bude obsahovať všetky použité obrázky a texty. Presný postup tvorby vlastnej HTML kampane nájdete na Google Supporte https://support.google.com/displayspecs/answer/6256348.
Možnosti cielenia GSP
Gmail reklama sa nám po 5 mesačnom testovaní ukázala ako veľmi efektívny formát aj vďaka detailným možnostiam cielenia. Viete, že najviac u vás objednávajú ženy vo veku 25-34 rokov v lokalite Bratislava, v dňoch pondelok a utorok? Žiadny problém! Paleta možností GSP je naozaj široká a sofistikovaná. Predstavte si, že dokonca môžete osloviť zákazníkov vašej konkurencie s vašou ponukou tak, že zacielite na domény spomínanej konkurencie. Vaša reklama sa bude zobrazovať pri e-mailoch, ktoré vaša konkurencia pošle svojím zákazníkom. Prefíkané, však? A to je len zlomok možností, ktoré vám Gmail reklamy ponúkajú.
Oslovte potenciálnych zákazníkov s ponukou, ktorá zodpovedá presne ich potrebám. Cieľte na základe týchto parametrov:
– Pohlavie
– Vek
– Jazyk
– Lokalita
– Zariadenie
– Čas
– Kľúčové slová
– Domény
– Témy
- Okrem demografie či jazyka môžete nastaviť, aby sa reklama zobrazovala užívateľom v istom meste na Slovensku.
- Taktiež viete vybrať, či chcete zobrazovať reklamu užívateľom aj na mobiloch, alebo iba na stolovom počítači a tablete.
- Cieliť môžete aj podľa kľúčových slov – v tomto prípade sa vaša reklama zobrazuje len vtedy, ak užívateľ otvorí e-mail, v ktorom sa nachádza niektoré z vašich cielených kľúčových slov.
- Veľmi efektívne je aj cielenie na domény. Ak chcete zacieliť reklamu všetkým užívateľom, ktorým prišiel e-mail z Booking.com, jednoducho pridáte túto doménu do cielenia.
- GSP je možné cieliť aj na základe tém stránok, ktoré užívatelia prezerajú. AdWords ponúka veľmi široké spektrum.
Koľko to stojí? Čo mi to prinesie?
Tak ako pri iných reklamách v AdWords, neplatíte za zobrazenie reklamy, ale za každý klik na vašu reklamu. Cena kliku pri GSP je rádovo nižšia ako pri iných AdWords reklamách vo vyhľadávacej, či obsahovej sieti. Výška ceny za klik sa väčšinou pohybuje v rozmedzí od 3 do 7 centov! Ak chcete spustiť reklamy v e-mailovej schránke služby Gmail, je dobré rátať s rozpočtom aspoň 500€/mesiac. Pre jedného z našich klientov dlhodobo spravujeme PPC kampane vo vyhľadávacej a obsahovej sieti. Začiatkom roka sme začali testovať aj GSP. Výsledok? Cenu konverzie sme v GSP kampaniach znížili o 49% oproti cene za konverziu pri kampaniach vo vyhľadávacej sieti! Navyše, pri GSP kampaniach sme získali 158 828 kliknutí na reklamu, čo je trikrát viac ako počet zhliadnutí (impresií) reklám vo vyhľadávacej sieti. Znamená to, že sme nielen znížili cenu za konverziu, ale taktiež sme zvýšili počet oslovených užívateľov!
Osobne pozorujem vývoj Gmail reklám od beta verzie (Google Sponsored Promotions), keď boli ešte mimo prostredia Google AdWords až po súčasný stav. Myslím, že sa v budúcnosti dočkáme aj ďalších noviniek, ktoré posunú výkon kampaní na ešte vyššiu úroveň!