Návod ako na remarketing v Google AdWords
Čo je to remarketing?
Remarketing má mnoho významov. Laicky povedané, predstavte si, že si pozeráte ubytovanie na dovolenku cez www.booking.com a vyberáte si z ponuky hotelov v centre Ríma. Nemáte čas kúpu dokončiť, prípadne sa rozhodnete hľadať aj inde. Tu prichádza na rad remarketing. Ten si vás zapíše do zoznamu a pri ďalšom hľadaní ubytovania v Ríme, uvidíte reklamu na už navštívenú stránku a jej ponuky. Čím sa zvyšuje šanca, že ubytovanie nakoniec kúpite tam, kde ste ho už pozerali. Pre tých s analytickejším myslením sa dá remarketing definovať ako metóda cielenia internetovej reklamy na návštevníkov/zákazníkov na základe nedávnej interakcie so značkou. Je to reklama, ktorou sa oslovujú konkrétne skupiny návštevníkov webových stránok. V Google AdWords môžete remarketing použiť ako v obsahovej (bannery), tak aj vyhľadávacej sieti (Google vyhľadávanie a partnerské vyhľadávače).
Ako funguje remarketing?
Aké sú formy remarketingu:
Štandardný: – reklamy sa zobrazujú vybraným predošlým návštevníkom na webových stránkach a mobilných aplikáciách používajúcich reklamný bannerový systém Google AdSense.
Dynamický: – zobrazuje predošlým návštevníkom stránok dynamické reklamy s konkrétnymi produktmi alebo službami, ktoré užívatelia predtým navštívili.
Vo vyhľadávacej sieti: – zobrazuje textové reklamy ľudom, ktorí už navštívili vašu webstránku.
Pre mobilné aplikácie: – zobrazuje reklamy užívateľom vašej webstránky pre mobilné zariadenia alebo tým, ktorí použili vašu mobilnú aplikáciu v iných mobilných aplikáciách alebo iných mobilných webstránkach.
Videoremarketing: – zobrazuje reklamy návštevníkom vášho YouTube kanálu alebo vaše videá na webových stránkach a v mobilných aplikáciách používajúcich reklamný bannerový systém Google AdSense.
Ako nastaviť jednoduchú remarketingovú kampaň v obsahovej sieti pomocou AdWords?
Pripravili sme pre vás obrazový návod na vytvorenie a nastavenie jednoduchej remarketingovej kampane.
Už chýba len nastaviť samotné reklamy. Pri tých je vhodné použiť inú kreatívu ako pri klasickej kampani, zamerať sa na špeciálne akcie alebo väčšie cielenie na zákazníka a jeho skúsenosti so značkou. Tomu sa však budeme venovať v ďalších článkoch, ktoré nájdete na našom blogu.