Mária Hitková Mária Hitková v kategórii Google Adwords

10 dôvodov prečo si najať PPC experta…

10 dôvodov prečo si najať PPC experta…

V súčasnosti existuje na internete neskutočne veľa návodov „ako robiť PPC“.

Či už jednotlivci alebo firmy zastávajú názor, že zostaviť kampaň a následne ju spravovať je jednoduché.  Na základe prečítaných tipov a trikov ako spravovať výnosnú kampaň sa domnievajú, že lepšie to už nejde. Ale čo ak áno?

Ponúkame vám 10 dôvodov, prečo by ste sa mali zamyslieť nad tým, či chcete vytvárať a spravovať PPC kampane sami alebo zvážite  pomoc odborníkov.

1. PPC expert pred vytvorením kampane vykoná analýzu kľúčových slov

Analýza kľúčových slov tvorí zásadný krok v príprave na tvorbu PPC kampane. Dôkladný výber kľúčových slov,  porovnanie parametrov vyhľadávania, sezónnosti, výšky ceny a vhodnosti pre vašu webstránku sú najdôležitejšími kritériami, ktoré musíte brať do úvahy.

Neskúsený jedinec má náklonnosť vyberať na začiatok iba zopár slov, pričom nechce veľmi riskovať. Zároveň sa snaží zamieriť na celú štruktúru webu. Dané slová sú vyššie konkurenčné, finančne náročnejšie, ich zobrazenie medzi top pozíciami nie je zaručené a dokonca k rentabilite kampane ani nemusí dôjsť.

Avšak pri tvorbe PPC kampaní v spolupráci s PPC expertom nie je potrebné byť na začiatku „opatrný“. PPC expert dokáže s rovnako nízkym budgetom vybrať vhodné slová, zacieliť radšej len na jednu kategóriu webu, a tak priniesť relevantnú návštevnosť na vaše stránky.

Analýzu kľúčových slov je možné vykonávať vo voľne dostupných nástrojoch ako je napr. Google Keyword Planner, no existuje mnoho rozšírených platených nástrojov, ktorými disponujú PPC firmy, pričom  pre jednotlivcov platené verzie predstavujú iba navýšenie nákladov.

2. Kľúčové elementy, ktoré vykoná PPC expert pred tvorbou reklamných textov

Tvorba reklamných textov je na prvý pohľad jednoduchá. No pred samotným písaním musí prebiehať dôkladná príprava a analýza.

Dôležitá je prvotná analýza reklamných textov konkurentov, ich porovnanie a vytvorenie takých inzerátov, ktoré nesú v sebe výhodnejšiu alebo aspoň čiastočne odlišnú ponuku ako má konkurencia.  Je podstatné sa zamyslieť nad otázkou: „Ak by som bol užívateľ internetu, prečo by som si mal kliknúť práve na môj inzerát a nie konkurenčný? Prináša môj inzerát väčšiu hodnotu užívateľovi ako je hodnota od konkurenta?“

Ďalším kľúčovým elementom pred samotnou tvorbou je zostavenie konštrukcie textu. Je potrebné vytvoriť taký text, ktorý ponúka najrelevantnejšiu odpoveď na hľadané kľúčové slovo.

Hľadá užívateľ „byty Bratislava Koliba“? Tak v tom prípade mu neponúkajte voľné byty, ale byty Bratislava Koliba! PPC je najefektívnejšie, ak je detailne cielené, čo je pre PPC experta samozrejmosťou.

3. Zostavenie reklamných textov
a ich testovanie PPC expertom

Na tvorbu úspešných sloganov firmy využívajú profesionálnych copywriterov. Na prvý pohľad to vyzerá jednoducho, no zaujať pozornosť cieľovej skupiny také jednoduché nemusí byť.

Každý PPC expert tvoril a  neustále tvorí reklamné texty, má skúsenosti s efektívnosťou rôznych variácií.

PPC expert  taktiež nie je profesionál v každom odvetví, a preto aj keď má skúsenosti s tvorbou textu, je nevyhnutné, aby nové reklamy testoval. Testovanie nesmie prebiehať na základe náhodných zmien, ale na základe vopred formulovaných hypotéz, vďaka ktorým  sa snaží o dosiahnutie vyšších vopred stanovených cieľov.

Následne PPC expert dohliada na to, aby texty inzerátov boli pre užívateľov zaujímavé i z časového hľadiska. Obmieňa ich a neustále testuje.

4. Zostavenie a štruktúra reklamných skupín

Niekedy je náročné zostaviť vhodnú štruktúru reklamných skupín, najmä ak máte rozsiahly web so širokým produktovým portfóliom. Úlohou PPC experta je, aby si prezrel celú webovú stránku, roztriedil ju do vhodných skupín. To či ju roztriedi podľa štruktúry webu, kategórii produktov alebo brandov alebo iných parametrov je individuálne voči typu stránky a jej obsahu. Vy tak šetríte svoj čas i energiu.

5. Rozumiete sa aj vy správe kampane?

Rozumiete všetkým pojmom v Google Adwords kampaniach? Viete čo znamená CPM, CPA, CPC a čo je skutočne zaplatené CPC? Viete povedať rozdiel medzi impresiami, vzhliadnutiami a zasiahnutiami? Viete, čo je retargeting a ako funguje?

Ak áno, tak máte predpoklady na efektívnu správu kampane. Avšak dokonca aj PPC expert môže urobiť zopár chýb a nedokonalostí pri správe kampane. Je dôležité vedieť kedy, čo a ako optimalizovať.

Ak je už kampaň spustená, je potrebné na ňu dohliadať. Niektoré kampane si vyžadujú viac pozornosti, iné menej. Záleží to od viacerých faktorov i od konkurenčnosti odvetvia a veľkosti kampane a vloženého budgetu. PPC expert má vašu kampaň pod drobnohľadom, vďaka čomu môžete vy budovať nerušene svoj biznis.

Je vašu reklamu vidieť v čase, kedy má najväčšiu príležitosť na konverzie?

Na optimalizáciu kampane sú vyžadované určité schopnosti a skúsenosti, aby mohla byť vhodne regulovaná. Neraz sa stane, že rozpočet sa minie počas dňa a večer (ak vás prime time je večer) už nezostal rozpočet, a preto ste na webe neviditeľný. A k tomu by určite nemalo dôjsť.

6. Nie je všetko o správnom texte
a správnom nastavení kampane

Ak máte lákavé texty s dokonalou správou kampaní, je tu ešte niečo, čo môže spôsobiť, že kampaň nebude prinášať zisk.

Je nutné, aby reklamný inzerát odkazoval na relevantnú landing page, čiže stránku, ktorá sa po kliknutí na inzerát zobrazí.

Jeden z faktorov, na základe ktorých je hodnotený inzerát a je mu určené poradie v Google je aj skóre kvality, ktoré značnou mierou ovplyvňuje kvalita a relevantnosť langing pages.

PPC expert využíva A/B testing na porovnávanie rôznych landing pages a zvyšovanie miery konverzií, pričom niektoré PPC firmy disponujú aj rôznym softvérom na analýzu princípov pre optimálnu landing page.

Relevancia, kvalita a dizajn landing page je nevyhnutným a základným pravidlom pre každého inzerenta. Nielenže ovplyvňuje cenu kampane, no najmä má ponúknuť užívateľovi presne to, čo hľadal. PPC expert sa venuje aj analýze landing pages, pričom sa z neho v tomto bode stáva aj biznisový stratég, ktorému ide o to, aby vďaka PPC boli dosiahnuté aj vaše biznis ciele.

7. Pozor na podvody pri klikoch!

Je v záujme inzerenta sledovať, či neexistuje robot, ktorý by sa snažil dostať na vašu stránku. Samozrejme automaticky generované kliky nie sú zaraďované ako podvod (fraud).

Z tohto dôvodu je potrebné sledovať štatistiky a prihlasovanie, či neprebehli podozrivé aktivity. Ak áno, je ich potrebné nahlásiť webovému vyhľadávaču a požadovať refundáciu. V prípade, ak nie ste technická osoba, je dobré ak tieto činnosti prenecháte na PPC experta.

8. Ste si istý, že máte dostatok času
na všetky vyššie spomenuté aktivity?

Ako je možné vidieť, táto tvorba a správa kampaní zaberie pomerne dosť času.  Avšak u PPC experta je správa vašej kampane jeho hlavnou činnosťou. Venuje jej maximum a vylaďuje detaily.

Nezaujímajú ho iba kliky a návštevnosť, ale snaží sa nimi dosiahnuť biznis ciele. Jeho nestranná analýza častokrát môže pomôcť aj v prehodnotení a zefektívnení bussiness stratégie.

9. PPC expert disponuje skúsenosťami,
ktoré jednotlivci nemajú kde získať

PPC firma disponuje svojim „know-how“, pričom nadobúda nové a nové skúsenosti v práci s klientmi. PPC expert má za sebou niekoľko desiatok, tí skúsenejší aj stoviek projektov, kde nastavovali kampane. Vedia, kedy je čo a ako vhodné optimalizovať, a preto ich skúsenosti sú pre bežného jedinca nedosiahnuteľné.

10. PPC expert vie, aké sú nové updaty,
zmeny či trendy

PPC expert je zväčša informovaný a zaujímajú ho  novinky ohľadom online sveta. S kolegami zdieľa novinky a diskutuje o nich. Číta odborné články,  novinky, updaty a častokrát píše blog, či je aktívny na fórach. Rozumie aktuálnym trendom a zmenám, je medzi prvými, ktorý vie proaktívne reagovať na všetky zmeny v oblasti Google Adwords. Na základe tohto si môžete byť istý, že PPC expert vie čo robí a vaša kampaň je v tých najlepších rukách.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.