1 rok, 2 SEO kampane a 3 kategórie produktov: Spolu 80 nových leadov počas hlavnej sezóny pre klienta ZSE

Čo sa nám podarilo dosiahnuť v organickej návštevnosti za prvý rok spolupráce*
-
získali sme o 50% viac organických leadov klimatizácií
-
takmer 3-násobný nárast organických leadov v kategórií fotovoltiky a solárnych kolektorov
-
16 nových kľúčových slov na TOP prvej pozícií v Google
-
94 nových kľúčových slov na prvej strane v Google
-
takmer 8-násobný nárast organickej návštevnosti stránky s klimatizáciami
-
o 65% viac organických návštev na stránky s fotovoltikou a solárnymi kolektormi
-
celkovo ZSE získalo o 80 nových leadov z organického vyhľadávania naviac
,,Prvotným cieľom našej SEO kampane bolo pripraviť web zse.sk na nasledujúcu letnú sezónu 2021, zvýšiť tak návštevnosť a primárne predaj klimatizácií.“ Adriana Sečkárová, CEO, ONLINE TORO
V našej marketingovej agentúre ONLINE TORO sme toho za 13 rokov v marketingovej brandži preskákali mnoho. Napriek tomu v nás každá nová spolupráca stále vyvoláva pocit nadšenia z novej výzvy – priniesť klientovi čo najlepšie výsledky z jeho biznisu. Inak tomu nebolo ani na začiatku spolupráce s klientom ZSE Energia, a. s.

Dcérska spoločnosť Západoslovenskej Energetiky a. s. sa viac ako 95 rokov stará o dodávky plynu a elektriny na západnom Slovensku, ale aj mimo neho.
Okrem dodávok elektriny a plynu sa spoločnosť zameriava hlavne na využitie obnoviteľných zdrojov energie, energetickú efektívnosť a ochranu životného prostredia. V praxi to znamená napríklad možné využitie solárnych kolektorov alebo fotovoltických panelov pre výrobu vlastnej elektriny pre firmy aj domácnosti.
Nemenej dôležitou súčasťou predajného portfólia ZSE Energie je odborné poradenstvo, predaj a montáž klimatizácií.
A práve solárne riešenia a primárne klimatizácie sa stali predmetom našich SEO kampaní.
,,Pri nástupe do ZSE som si uvedomoval, že dôležitú oblasť vyhľadávania v Google nemáme ako firma úplne podchytenú. S webom zse.sk sme sa na prvých pozíciách v Google, okrem brandových kľúčových slov, skoro vôbec nezobrazovali. Vedel som, že je potrebné tento fakt čím skôr zmeniť a preto sme sa s kolegami pustili do práce .“ Lukáš Porhajaš, Digital expert strategist, ZSE Energia
S klientom sme začali spolupracovať na podpore predaja klimatizácií v auguste 2020.
Neskôr vo februári 2021 sme spustili SEO kampaň aj pre produkty fotovoltiky a solárnej energie.

Zdroj obrázka: https://www.zse.sk/blog-clanok-uvod-do-fotovoltiky
Pri zostavení kampane sme stavili na overenú stratégiu
O tom, že spojenie dobrého obsahového marketingu a SEO môže byť pre niektoré typy biznisu to pravé orechové, sme sa u nás v agentúre presvedčili už niekoľkokrát.
Prepojenie kvalitného obsahu a spätných odkazov cez kľúčové slová sme sa rozhodli využiť aj v prípade klienta ZSE Energia.
Klient mal na začiatku spolupráce pomerne široké odkazové portfólio. Chýbali v ňom však odkazy cez často vyhľadávané kľúčové slová.
Pre klimatizácie, fotovoltiku a solárne kolektory sme mesačne písali a publikovali externé články a interné blogy, ktoré prešli SEO optimalizáciou zo strany agentúry a odbornou kontrolou zo strany klienta.
Celú stratégiu sme ešte posilnili samostatnými spätnými odkazmi, ktoré sme pre klienta získavali na pravidelnej mesačnej báze.
Celému procesu predchádzala komplexná SEO optimalizácia jednotlivých podstránok s klimatizáciami, fotovoltikou a solárnymi kolektormi a zapracovanie odporúčaní z technického auditu.
Poznáme kľúč k úspechu v Google: kľúčové slová
Základný stavebný kameň pre úspešnú SEO kampaň sú kľúčové slová.
To pravé kľúčové slovo pre akýkoľvek biznis by malo byť v prvom rade relevantné a často vyhľadávané.
Pri výbere kľúčových slov pre kampaň sme zohľadnili aj faktor, že webové stránky ZSE sa už na nejaké kľúčové slová zobrazovali.
V praxi to znamená, že sme v kategórií klimatizácie prvé mesiace kampane zvolili stratégiu Quick Win – vsadili sme na kľúčové slová, ktoré dokážeme dostať vyššie vo vyhľadávaní najrýchlejšie.
Do obsahovej kampane a linkbuildingu sme preto vybrali slová, ktoré sú relevantné, často vyhľadávané a už sa zobrazujú na 2., prípadne 3. strane v Google.
To znamená, že niektorí užívatelia sa v minulosti cez tieto kľúčové slová na stránku dostali.
100% без звонков из мфо – займ на карту без отказа в любой день недели
Ani zďaleka to však nemalo taký efekt, ako keď sa stránka začala s týmito kľúčovými slovami zobrazovať na 1. strane vo vyhľadávaní Google.
Takto sa nám podarilo posunúť vybrané kľúčové slová pre produkt Klimatizácia za prvý rok spolupráce:
Zdroj: vlastný (AWR Cloud)
Kampaň pre produkty z radu fotovoltiky a solaru bola spustená o pol roka neskôr ako kampaň na klimatizácie.
Napriek tomu vidíme pozitívne výsledky aj v prípade kľúčových slov pre produkty fotovoltika a solar:
Zdroj: vlastný (AWR Cloud)
Za rok sa nám podarilo dostať na prvú pozíciu celkovo 25 kľúčových slov vo všetkých troch sektoroch.
To je v porovnaní s minulým rokom, kedy sa na prvej pozícií zobrazovalo len 9 kľúčových slov, 3-násobný nárast.
Dôležité je však poznamenať, že cez východiskových 9 slov na prvej pozícii mohlo prísť pred rokom 900 organických návštev na web mesačne.
Dnes na web zse.sk môžeme získať cez týchto 25 slov na prvej pozícii až 20 000 organických návštev mesačne.
Na prvej strane v organickom vyhľadávaní sme sa umiestnili so 120 slovami, čo je o 94 viac ako v predchádzajúcom roku.
Sledovaná návštevnosť
Výkonnosť kampane meriame cez viaceré nástroje a sledujeme pritom niekoľko rôznych metrík.
Aj keď je SEO kampaň špecifický druh online marketingu, dokážeme celkom dôsledne monitorovať jej výsledky, potenciál a smerovanie.
Najčastejšie sledovanou metrikou sú kliknutia na stránku, relácie či zobrazenia stránky z organického vyhľadávania.
V prípade klienta ZSE Energia sme pracovali s dátami zobrazení stránky, keďže iné historické záznamy o aktivitách sme v Google Analytics nedohľadali.
Aby sme to čitateľovi uľahčili, zobrazenia stránky sme v texte nižšie nazvali návštevami.
Ako veľmi dokáže pomôcť posun z druhej či žiadnej strany na 1. stranu v Google
Zobrazenia (impresie) stránky v organickom vyhľadávaní v Google sú často podceňovanou metrikou. Zobrazenie stránky, ktoré nájdeme v Google Search Console, sa započíta vždy, keď sa daná stránka zobrazí v Google a vyhľadávajúci sa na ňu vo vyhľadávaní prescrolluje.
To, že sa stránka vyhľadávajúcemu v Google zobrazí ešte neznamená, že na ňu dotyčný aj klikne a teda zhliadne jej webový obsah.
Sledovať tieto údaje má význam hlavne pre weby, ktoré sa pred spustením SEO kampane nezobrazovali vo vyhľadávaní v Google.
Zvyšujúce sa číslo zobrazení stránky v Google je prvou “lastovičkou”, ktorá zvestuje dobré správy, že sa váš web začína stále častejšie objavovať vo vyhľadávaní Google.
Presnejšie povedané, zväčšuje sa objem kľúčových slov, na ktoré sa web zobrazuje. Alebo sa webová stránka začína zobrazovať na vyhľadávacie výrazy na vyšších pozíciách či prednejších stranách v Google.
Samozrejme, čím viac kľúčových slov je na prvej strane, tým viac zobrazení stránka má. Zároveň existuje väčšia šanca, že sa zobrazenie premení na návštevu a návšteva na konverziu.
Zvýšenie počtu zobrazení webu zse.sk užívateľmi v organickom vyhľadávaní Google pomocou správnej stratégie:
Zdroj: vlastný (Google Search Console)
Vedeli ste, že až 70% všetkých kliknutí v Google tvoria kliknutia na výsledky na 1. strane? Z toho prvých 5 organických výsledkov v Google získa až 67,60% klikov.
Len 30% ľudí sa preklikne aj na 2. stranu a s každou ďalšou stranou sa toto percento znižuje.
Len si sami spomeňte, kedy naposledy ste sa dostali na druhú, tretiu alebo štvrtú stranu v Google?
Prvé výsledky naznačovali sľubnú sezónu pre klimatizácie
Od začiatku spolupráce sme pracovali na tom, aby sme počas letnej sezóny obsadili ideálne prvú stranu v neplatenom Google vyhľadávaní a zvýšili tak návštevnosť webu. Výsledky nás milo potešili, keďže sa počet návštev stránky klimatizácií zvýšil počas hlavnej letnej sezóny v roku 2021 o viac ako 76 000 návštev a to v porovnaní s tým istým obdobím v roku 2020.
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Tohtoročná letná sezóna tak začala pre klimatizácie od ZSE doslova na jednotku.
V júni 2021 na stránku s klimatizáciami od ZSE kliklo 58 098 ľudí. V júni 2020 to bolo len 3 915 návštev.
Rok 2021 bol pre klimatizácie z hľadiska organickej návštevnosti stránky 8-násobne lepší ako predošlý.
Hlavne v porovnaní s minulým rokom, kedy bol záujem o klimatizácie od ZSE minimálny, keďže produktové stránky neboli v organickom vyhľadávaní dostatočne viditeľné.
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Leadov z organického vyhľadávania bolo v letnej sezóne 2021 až o 50% viac ako v tom istom období v roku 2020. V absolútnych číslach to tvorí nárast o 60 leadov.
Obnoviteľné zdroje energie Slovákov zaujímajú. Len sa o nich musia dozvedieť.
Fotovoltické panely vyhľadávajú Slováci v Google takmer 2 000x mesačne. Solárne panely viac ako 4 000x.
Po hĺbkovej analýze kľúčových slov sme zistili, že Slováci sa skutočne zaujímajú o energiu z obnoviteľných zdrojov, konkrétne slnka. Ostávalo už len priblížiť riešenia, ktoré im v tomto smere ponúka ZSE Energia.
Aj keď sme SEO kampaň pre produkty fotovoltiky a solárnych kolektorov zahájili o pol roka neskôr ako pre klimatizácie, pozitívne výsledky sme videli už po niekoľkých mesiacoch práce.
Takéto rýchle výsledky zo SEO kampane nám pomohla dosiahnuť aj silná hodnota Domain Authority webu zse.sk.
Následná SEO optimalizácia, postupné úpravy rozsiahleho odkazového portfólia a zlepšovanie Core Web Vitals nám čoskoro priniesli prvé výsledky v podobe 65%-ného nárastu návštevnosti z organického vyhľadávania v porovnávanom období august – október 2021 verzus august – október 2020.
Celkovo sme v meranom období dosiahli o 6 734 návštev stránky viac.
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Keď sa návštevy premenia na potenciálne zákazky: 209 leadov v priebehu hlavnej sezóny
Zvýšenie počtu návštev v Google a posun kľúčových slov z 2. na 1. stranu v Google pomohol nášmu klientovi zvýšiť počet leadov po prvom roku spolupráce až o 50% pri klimatizáciách a takmer 3-násobne pre produkty z kategórie Fotovoltiky a Solárnych panelov.*
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Zdroj grafu: vlastný (Google Analytics)
Na záver by sme chceli zhrnúť, že vďaka pravidelnej a dobre nastavenej stratégii linkbuildingu, SEO parametrov na stránke a posunu tých správnych kľúčových slov na prvú stranu v Google, sa nám podarilo pre klienta ZSE Energia získať o:
- 83 087 návštev z organického vyhľadávania na web viac,
- a z nich 80 reálnych leadov VIAC ako mal v predošlých obdobiach daných divízií minulého roka.
Z týchto výsledkov sa veľmi tešíme a veríme, že nasledujúce obdobie bude pre klienta rovnako prosperujúce a spoločne mu pomôžeme naďalej rásť.
,,Na SEO stratégii sme začali robiť zhruba rok dozadu.
A aj keď vieme, že to nie je šprint, ale premyslený maratón, tak spoločnými silami sa nám s agentúrou podarilo za krátke obdobie zapracovať na tom, čo bolo našou malou Achillovou pätou.
Rok s rokom sa stretli a my sa tešíme, že sme vďaka Online Toro na pozíciách, ktoré nám v konečnom dôsledku prinášajú násobne vyššiu efektívnosť z pohľadu našich predajných KPI´s.“
Lukáš Porhajaš, Digital expert strategist, ZSE Energia
(*Porovnávané obdobie pre organické leady klimatizácie: jún – september 2020 vs. jún – september 2021, fotovolt a solar: august – október 2020 vs. august – október 2021. Porovnávané obdobie pre pozície kľúčových slov klimatizácie: august 2020 vs. august 2021, fotovolt a solar: máj 2020 vs. september 2021)