Využite štruktúrované dáta a zlepšite si pozície vo vyhľadávaní
Štruktúrované dáta sa zobrazujú pod výsledkami vyhľadávania v Google a predstavujú text, ktorý hovorí o obsahu podstránky. Ak robíte SEO, štruktúrované dáta pre Vás predstavujú možnosť ako upútať zákazníka a pomôže Vám to odlíšiť sa od ostatných výsledkov vo vyhľadávaní.
Rozdiel medzi meta desription a štruktúrovanými dátami
Prvé tri výsledky vyhľadávania na tomto ilustračnom obrázku predstavujú štruktúrované dáta, ktoré užívateľovi prinášajú recenzie a hodnotenia receptu na banánový chlieb. Posledný výsledok predstavuje meta description, v ktorom sa zobrazí maximálne 160 znakov. Ideálne ak obsahuje 150 až 160 znakov.
Ktorý výsledok upútal vašu pozornosť viac? Ten, ktorý hovorí o tom, že nebudete chcieť už nikdy vyskúšať iný recept? Štruktúrované dáta sú aj o tom, aby pritiahli pozornosť užívateľa, ale pomáhajú aj pri SEO pozíciách. Ilustračný obrázok ukazuje, že web stránky so štruktúrovanými dátami sa zobrazili vyššie vo vyhľadávaní.
Pokiaľ Google rozumie obsahu Vášho webu, môže vytvoriť štruktúrované dáta, ktoré obsahujú podrobné informácie pre Vašich zákazníkov. V prípade, že píšete blog, môže sa pod výsledkom objaviť Vaša fotka. Ak ste vytvorili úžasný recept, pod výsledkom sa objaví recenzia, resp. hodnotenie Vášho receptu. Typov štruktúrovaných dát je niekoľko, najviac sa však používa autorstvo/ľudia, miesta, udalosti, produkty, hudba, recenzie/hodnotenie, software aplikácie, videá, organizácie.
Štruktúrované dáta sa zobrazujú vo Webmaster tools v hlavnom paneli stránok, pod sekciou Vzhľad vyhľadávania v položke štruktúrované dáta.
Na tejto stránke je uvedený každý typ štruktúrovaných dát, ktorý bol zistený na Vašej webovej stránke spolu s URL adresami, ktoré tieto typy dát obsahujú. Ak chcete zistiť, ako sa štruktúrované dáta môžu zobraziť kliknite na otáznik, ktorý je zobrazený vedľa položky Vzhľad vyhľadávania.
Ako implementovať štruktúrované dáta?
Ak chcete začať používať štruktúrované dáta postupujte podľa týchto troch krokov:
1. Vyberte formát označenia (mikrodáta, mikroformáty, RDFa) Google odporúča použiť mikrodáta, pričom k implementácii potrebujete iba základnú znalosť jazyka HTML. V prípade, že si neviete rady, navštívte pomocník.
2. Vyberte obsah (autorstvo, hudba, recenzie, udalosti, atď.)
3. Otestujte funkčnosť označenia
Google ponúka užitočný nástroj na otestovanie štruktúrovaných dát a povie vám, či sú správne označené. Pokiaľ je vaše označenie správne, stránka sa môže zobraziť so štruktúrovanými dátami.
Implementácia prebehla správne, no vaše štruktúrované dáta sa vo výsledkoch vyhľadávania nezobrazujú? Môže to chvíľu trvať, kým Google robot prejde a spracuje váš web. V prípade, že sa štruktúrované dáta nezobrazujú ani po dlhšom čase (niekoľko týždňov) skúste hľadať odpoveď v návode na odstraňovanie problémov.
Ako prepojiť Google+ a Vašu web stránku?
Ak chcete aby sa pri výsledkoch vyhľadávania vášho blogu alebo vašej webstránky zobrazila vaša fotka, musíte si prepojiť Váš Google+ účet s vašim webom. Pri výsledkoch budete pôsobiť ako autor webu, čo môže pomôcť pri dôveryhodnosti stránky a pomôže to aj pri hodnotení pozícii webu.
V prvom rade si musíte vytvoriť Google+ profil, ak žiadny nemáte. V profile, v sekcii „O mne“ je možnosť pripojiť odkazy na webstránky, kde pôsobíte ako prispievateľ. Potom stačí overiť Vaše autorstvo e-mailom alebo vložením HTML kódu ?rel=autor na Váš web.
Pri vkladaní HTML kódu na web je postup líši podľa toho, či váš web beží na wordpresse alebo nie a podľa toho, či na web prispieva jeden autor alebo viacerí. V prípade, že na webe pôsobí viacero autorov je ideálne nainštalovať jeden z pluginov, ktoré podporujú priradenie autorstva a priradiť Google+ účty ku konkrétnym účtom autorov.
Ak to chcete robiť manuálne, pridajte do článku (napríklad do podpisu) nasledovný link:
google+ , kde v linku nahradíte [profil_url] URL na Váš profil. (https://plus.google.com/115447034494608900983/posts)
Ak ste jediný autor na stránke, stačí pred vložiť HTML kód na prepojenie google+ účtu v nasledovnom znení:
<link rel=“author“ href=“[profil_url]“/>
Štruktúrované dáta sú v poslednej dobe využívané, najmä autorstvo a zvyšujú mieru prekliku, ktorá pomáha pri vyšších pozíciách. Implementovali ste štruktúrované dáta? Podeľte sa s nami o svoje skúsenosti.
Autor: Mgr. Matej Lančarič, Online marketing specialist