gonzales v kategórii Online marketing SEO

Vyhľadávacie dopyty: Google analytics vs. Webmaster tools

Určite všetci dobre poznáte analytický nástroj Google Analytics od spoločnosti Google. Pokročilejší užívatelia, webmástri či majitelia webov budú určite poznať aj ďalší užitočný nástroj – Google Webmaster Tools
Vyhľadávacie dopyty: Google analytics vs. Webmaster tools

Určite všetci dobre poznáte analytický nástroj Google Analytics od spoločnosti Google. Pokročilejší užívatelia, webmástri či majitelia webov budú určite poznať aj ďalší užitočný nástroj – Google Webmaster Tools. Oba nástroje nástroje sú veľmi užitočné pri realizovaní SEO praktík. A práve o týchto dvoch nástrojoch od internetového giganta bude tento článok.

 

Nebudeme písať o rôznych funkciách Google Analytics a Webmaster Tools, (ktoré sú naozaj prínosné, ak sa zameriavate aj na linkbuilding vrámci optimalizácie pre vyhľadávače) pretože tých je mnoho a sú zrelé na celú sériu článkov. Dnes sa pozrieme len na jednu časť z nich, konkrétne na vyhľadávacie dopyty.

 

V skratke, vyhľadávacie dopyty nám zobrazujú počet zobrazení, kliknutí a priemernú pozíciu vo vyhľadávaní google na jednotlivé kľúčové slová za požadované obdobie. Tieto štatistiky nám ponúkajú oba spomínané analytické nástroje.
Vo Webmaster tools ich nájdete v správe webu: Návštevnosť > Vyhľadávacie dopyty.
V Google analytics sa nachádzajú v: Zdroje návštevnosti > Optimalizácia pre vyhľadávače > Dopyty

 

Tieto štatistiky sú užitočné z toho hľadiska, že si viete zanalyzovať, na ktoré kľúčové slová sa Váš web zobrazil vo vyhľadávaní, vidíte koľko návštev ste získali skrz tieto kľúčové slová a viete si zhodnotiť, koľko percent ľudí, ktorým sa pri vyhľadávaní toho ktorého kľúčového slova zobrazila akákoľvek URL adresa z Vášho webu, reálne na Váš web kliklo a získali ste tak návštevu.

 

To všetko je síce veľmi pekné, táto štatistika je naozaj užitočná a prínosná, no problém nastáva, ak používate oba analytické nástroje – aj Webmaster tools, aj Analytics. Problém spočíva totiž v tom, že ak si porovnáte vyhľadávacie dopyty za rovnaké obdobie v oboch nástrojoch, dáta sa nemusia zhodovať. Je to celkom zaujímavý fakt, nakoľko oba nástroje sú z dielne tej istej spoločnosti.

 

GAvsGWT

 

Vystáva tu teda hneď niekoľko otázok. Prečo sa dáta nezhodujú? V čom je rozdiel? Ktoré štatistiky sú presnejšie, alebo ktoré máme brať do úvahy?

 

Prečo sa dáta nezhodujú?
Podľa viacerých zdrojov je nerovnosť dát spôsobovaná hneď niekoľkými faktormi:

 

1.Google Webmaster tools zobrazuje údaje na základe crawlovania (systematického prechádzania internetu robotom, zvyčajne za účelom indexácie webových stránok ), kdežto Google analytics ich získava z reálnych návštev vďaka sledovacím kódom umiesteným na Vašom webe. Z tohto dôvodu môžu vznikať rozdiely v dátach, nakoľko Webmaster tools publikuje získané dáta až po prejdení Vašeho webu crawlerom (robotom, ktorý prechádza internet).

 

2. Google Webmaster tools dodatočne upravuje dáta – maže prístupy rôznych robotov, či duplicitné prístupy.

 

Asi najdôležitejším zdrojom nepresností a rozdielností týchto štatistík u jednotlivých analytických nástrojov je práve to, že sú to dva rozdielne nástroje. Aj keď by sa mohlo zdať, že vyhľadávacie dopyty vo Webmaster tools aj v Analytics majú byť totožné – nie je to tak. Každý zrejme používa iné metriky a iné spôsoby vyhodnocovania.

Ale ako sme už pri Googli zvyknutí, nič sa nedá tvrdiť s istotou, preto je aj táto, nazvime ju problematika, skvelým námetov na diskusiu.

 

Takže otázka do pléna: Ktoré štatistiky sú presnejšie? Máte aj Vy skúsenosti s touto problematikou? Budeme radi, ak sa s nami podelíte o Vaše názory či postrehy.

 

 

Autor: Michal Kuruc, online marketing specialist 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.