martin v kategórii Online marketing

Ako pracovať s Google Analytics tak, aby ste získali presnejšie a lepšie štatistiky…

Ako pracovať s Google Analytics tak, aby ste získali presnejšie a lepšie štatistiky…

Linkbuilding je jedna z dôležitých častí SEO. Google roboti neustále prehľadávajú web, indexujú a hodnotia stránky, skúmajú odkazy smerujúce na náš web a aj vďaka nim je naša stránka kvantitatívne hodnotená lepšie ako iné web stránky. Toto kvantitatívne ohodnotenie poznáme ako PageRank.

Spätné odkazy výrazne nielen napomáhajú  lepšiemu hodnoteniu stránky, ale aj zvyšujú návštevnosť. Aby sme pomocou štatistického nástroja Google Analytics vedeli zefektívniť naše linkbuilding aktivity, je dôležité, aby sme vedeli, ktoré vhodné štatistiky nám Google Analytics k tomu ponúka.

Je dôležité hneď na začiatok upozorniť na fakt, že Google Analytics je striktný štatistický nástroj a dokáže nám poskytnúť veľa kvantitatívnych dát,  nedokáže nám však povedať, čo máme na našich linbuilding aktivitách zlepšiť.

Preto vždy keď analyzujeme a porovnávame dáta, je len na nás ako ich využijeme. Uvedené položky z Google Analytics sú len všeobecné, tento úžasný nástroj nám dokáže poskytnúť neuveriteľne veľa užitočných informácií. V tomto blogu sa preto budeme zaoberať tými najzákladnejšími a v druhej časti (v ďalšom blogu) tými zložitejšími.

 

Čo nás teda z Google Analytics v súvislosti s linkbuildingom zaujíma?

graf 1 google analytics

Google Analytics nám dokáže poskytnúť  komplexné dáta zdrojov návštevnosti – akvizícia/všetky sprostredkovania. Tieto dáta nám hovoria o návštevách z organického vyhľadávania, sociálnych sietí (môžeme niekedy považovať za LinkBuilding) , Direct (Priamy vstup), Referral (sprostredkovaného vstupu – najrelevantnejšie pre linkbuilding) a other.  Môžeme porovnať návštevnosť z refferal oproti organic napríklad za nejaké dva časové obdobia.

 

Po otvorení položky Refferal nám Google Analytics poskytne konkrétne dáta ohľadom sprostredkovaných vstupov – adresu stránky, počet relácií a mnohé iné.

Ak analyzujeme napríklad e-shop a analyzujeme splnené ciele (napríklad nákup) – môže nás zaujímať štatistika Správanie/Top správania – miesto vstupných stránok prepnúť na Referral.

graf 2 google analytics

Po zobrazení Referral položky dokážeme presnejšie merať správanie užívateľov  na stránke – pomocou vstupných stránok identifikovať – linky (prepnúť na Zdroj, alebo médium).

graf 3 google analytics

Dokážeme tak napríklad porovnávať cieľové skupiny, ich správanie, záujem o produkt a mnoho iných informácií. Ak nás zaujíma napríklad štatistika ohľadom dokončenia cieľa (nákup, kontaktný formulár alebo iné) a chceme porovnať efektivitu jednotlivých vstupov, otvoríme si konverzie/tok k cieľu a prepneme na zdroj alebo médium.

Táto štatistika nám dokáže porovnať  a povedať niečo o efektivite referral relácií v porovnaní s inými (organic, reklamné banery a pod).

graf 4 google analytics

Konkrétnejšie dáta získame z položky Konverzie/Ciele/Prehľad – zdroj alebo médium.

graf 5 google analytics

Analyzovaním  a porovnávaním jednotlivých štatistík vieme veľa povedať  o efektivite uvedených odkazov, o cieľových skupinách a o ich správaní na našej stránke (tok k cieľu). Vieme napríklad povedať, že užívatelia ktorí sa dostali na našu stránku pomocou konkrétneho PR článku viac zaujímajú naše referencie, iní zas vedia o produkte menej a navštevujú náš blog.

Interpretácia dát je individuálna, pre komplexnejší pohľad na položenú otázku treba brať do úvahy aj dáta, ktoré priamo nesúvisia s linkbuilding aktivitami. Každý web je individuálny, ale na nástroji Google Analytics je dobré, že dáta sa dajú vždy interpretovať individuálne ku každej analyzovanej webovej stránke.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov