Roman Bobák v kategórii Online marketing

Viete čo znamená znak mriežka #, symbol hashtag?

Počuli ste už o tzv. hashtag-u? Alebo ste videli niekde takýto symbol: #? Hashtag je úzko spätý s mikroblogovacou službou Twitter. A čo vlastne znamená a na čo sa používa? Čítajte ďalej!
Viete čo znamená znak mriežka #, symbol hashtag?

Symbol hashtag (čítaj hešteg) je súbor slov alebo fráza, ktorá sa používa na sociálnych sieťach a v aplikáciách, identifikuje a priraďuje témy obsahu (správam, postom, príspevkom). Rozšírený je na Twitteri, Instagrame, Pinterest, v menšej miere na Facebooku.  

Hashtag nemá priamy preklad do Slovenčiny. Označuje sa symbolom mriežka # (nesprávne po slovensky písané slovo mrieška“). 

Ako sa píše hashtag na klávesnici? Klávesová skratka pre #, ak používate Windows a anglickú klávesnicu, je SHIFT + 3. Ak používate slovenskú klávesnicu, mriežku získate po stlačení PRAVÝ ALT + x. Na Macu je to OPTION + 3.

Mriežka a Twitter

Hashtag je úzko spätý s mikroblogovacou službou Twitter, na ktorú bol vyvinutý. Tzv. mriežka je interným komunikačným nástrojom a kanálom na sociálnej sieti Twitter a je pre ňu typické:

  • slúži na označenie určitého slova alebo komunít, skupín, značiek, tém, trendov atď.,
  • umožňuje jednoduché sledovanie tém, o ktoré sa užívatelia zaujímajú,
  • nástroj na triedenie a filtrovanie relevantných a užitočných informácií a tweetov na Twitteri,
  • je určitou formou kľúčového slova,
  • poskytuje veľké množstvo dát na analýzu a možnosť otázok formou ankety,
  • forma hypertextového odkazu – umožňuje sledovanie nových tweetov v reálnom čase.

Google indexuje každý tweet. Preto je žiadúce ho vhodne doplniť o relevantný hashtag a tak mu dať vážnosť a možnosť ho uviesť i medzi ľudí, ktorých nemáte medzi svojimi followermi.

Hashtag a instagram

Na podobnom princípe funguje označovanie príspevkov mriežkou aj na instagrame. Príspevky s témami, ktoré sledujete práve prostredníctvom mriežky, sa vám zobrazujú vo feede. Poprípade môžete podľa nich vyhľadávať. 

Hashtagy tak poskytujú ďalšiu možnosť, ako sa k obsahu dostať. Vďaka nim môžete vyhľadávať to, čo vás zaujíma, a dostať sa k príspevkom aj od účtov používateľov na instagrame, ktoré nesledujete. 

Na rozdiel od Instagramu či Twitteru, na Facebooku sa neodporúča priraďovať príliš veľa hashtagov jednému príspevku. Ideálne jeden až dva. 

hashtag-symbol-mriezka-hesteg-onlinetoro

Prečo používať hashtag?

Keď máte účet (firemný alebo súkromný) na sociálnej sieti a chcete, aby vaše príspevky boli viditeľné pre čo najviac užívateľov, priraďujte hashtagy jednotlivým príspevkom, aby si ich našlo čo najširšie publikum. Zjednodušujú sledovanie vašich príspevkov – zvyšujú ich organický dosah.

Hashtagy vám umožňujú prilákať ľudí so záujmami v rovnaké témy. Vďaka hashtagom viete zaviesť nové témy na sociálnej sieti, ktoré sú potom jednoducho sledovateľné pre užívateľov.

Ďalšie výhody symbolu mriežka:

  • označenie kľúčového slova zadarmo, 
  • rýchly spôsob komunikácie, 
  • cielenie.

Ak Vás zaujímajú celosvetovo najznámejšie hashtagy s možnosťou vidieť grafy ich použitia z časového hľadiska, tak jednoducho kliknite tu.

Hashtag z pohľadu SEO

Z hľadiska SEO sú hashtagy dôležité, pretože môžu vystupovať v URL adrese. 

Mriežka v URL je takzvaná kotva (anchor), vďaka ktorej sa užívateľ dostane na preddefinovanú horizontálnu časť webstránky. Po kliknutí na url s # prehliadač automaticky zroluje (posunie ho) nižšie napríklad na určitý nadpis, ktorý sa nachádza v polovici stránky. 

Inými slovami, URL s mriežkou a bez je rozdiel. Samotná URL adresa dostane užívateľa na danú stránku. Ak URL obsahuje aj mriežku, dostane ho na konkrétnu horizontálnu pozíciu danej stránky.

Mriežka v url je zaznamenávaná iba prehliadačom, a väčšinou nie vzdialeným serverom (napr. Google). Tým pádom nasledovné dve adresy budú vzdialeným serverom považované za rovnaké, pretože len ukazujú na rozdielnu pozíciu na rovnakej stránke:

Všetky znaky, ktoré sa URL nachádzajú po #, Google ignoruje. Preto vyššie spomenuté URL zaindexuje len ako jednu URL a bude ju považovať za jednu stránku. V tomto prípade: https://onlinetoro.sk/reklama-na-internete-seo-sluzby-analyza/

Preto si pri tvorbe štruktúry webu a jeho URL dajte pozor, ako budete používať # v URL. V prípade ak by  jedna podstránka obsahovala napríklad dve nosné témy, je lepšie ju rozdeliť na dve separátne stránky (dve úplne rozdielne URL bez mriežky). Aby ich Google správne rozpoznal a zaindexoval. Ináč by tým utrpela SEO optimalizácia a pozície vášho webu vo výsledkoch.

onlinetoro-seo-optimalizacia-konzultacia-url

Súčasné riešenie s # v URL

Napriek vyššie spomenutým informáciám, Google už prišiel s moderným riešením, aby si všímal aj znaky v URL za mriežkou. Keď pridáte hneď za # symbol ! (tzv. hash bang symbol #!), Google bude brať do úvahy všetky znaky v URL a preto bude tieto URL považovať za rozdielne.

https://priklad.sr/test#!iq

https://priklad.sr/test#!eq

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist, Mgr. Roman Bobák, Junior Account Manager – update Feb. 2022.

Použité zdroje v článku: https://help.twitter.com/en/using-twitter/how-to-use-hashtagshttps://www.oho.com/blog/explained-60-seconds-hash-symbols-urls-and-seo

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.