gonzales v kategórii Google Adwords Mobilný marketing Online marketing SEO Web

Viete čo je SEM, SERP, backlink, PageRank, či metatag?

Správne spravené SEO vám vďaka popredným miestam vo vyhľadávačoch na kľúčové slová, zabezpečí prísun potenciálnych zákazníkov na vašu webstránku (ktorá je samozrejme dobre obsahovo naplnená a zoptimalizovaná), vďaka čomu sa na vašu webstránku dostanú potenciálni zákazníci
Viete čo je SEM, SERP, backlink, PageRank, či metatag?

SEO (z angl. Search Engine Optimization) –  Optimalizácia pre vyhľadávače

Správne spravené SEO vám vďaka popredným miestam vo vyhľadávačoch na kľúčové slová, zabezpečí prísun potenciálnych zákazníkov na vašu webstránku (ktorá je samozrejme dobre obsahovo naplnená a zoptimalizovaná), vďaka čomu sa na vašu webstránku dostanú potenciálni zákazníci.

PPC – Pay-Per-Click

Dá  sa povedať, že alternatívou SEO, je nie len v počiatkoch služba PPC, ktorá je platená a zabezpečuje vám top miesta na stránkach vyhľadávačov, či v sekcii sponzorovaných odkazov. Môžete si vybrať z mnohých služieb, ako sú Google AdWords, ETARGET, Sklik a pod. a určiť si tak svoj rozpočet podľa toho, koľko ste ochotní do nej investovať.

 

SMM – Social Media Marketing

Buduje zaujímavý a dynamický obsah na momentálne veľmi obľúbených sociálnych sieťach, s cieľom vytvoriť si bližší vzťah so zákazníkmi a tak veľa návštev premeniť na predaj výrobkov, či služieb. Najčastejšie využívané sociálne siete sú Facebook, Twitter, LinkedIn, či Google+ a najnovšie stále viac expandujúce služby ako Instagram, Foursquare, Pinterest, či Flickr.

 

SEM – Search Engine Marketing

Dobre výsledky vo vyhľadávaní zabezpečuje práve SEM, ktorý zvyšuje ich viditeľnosť pomocou optimalizácie, reklamy, či sociálnych médií. SEM je všeobecný názov a zastrešuje rôzne podoby marketingu webových stránok, vrátane optimalizácie pre vyhľadávače – SEO, ale aj platenej reklamy a využiť tak PPC kampane, či kombinácie platených a neplatených výsledkov.

 

Kľúčové slovo (vyhľadávací dotaz)

Je slovo, ktoré zadáva užívateľ do vyhľadávača a ktoré mu poskytne relevantné informácie, aby našiel na internete práve to, čo hľadá. Kľúčové slovo má relatívne veľký objem vyhľadávania, ktorý pomocou správne optimalizovanej webstránky každý vyhľadá. Dôležité je nezabúdať, že kľúčové slová sú slová, ktoré pravdepodobne vyhľadáva váš potenciálny zákazník do vyhľadávača. Overiť si ich môžete napríklad v Google Keyword Planner.

 

SERP – Search Engine Results Page

Organické výsledky vyhľadané na Google, kde každá nájdená položka obsahuje nadpis, krátku ukážku obsahu so zvýraznenými vyhľadávanými kľúčovými slovami. Vyhľadávač môže zobraziť aj obrázky, mapy, či videá, ak sú pre vyhľadávač relevantné. To, čo sa vám v rámci odkazu SERP zobrazí, je veľmi dôležité pre SEO – informácie získavajú z meta dát vašej webstránky. Rovnako tak sa vyhľadávače riadia sitemapou, ak ju vaše stránky ponúkajú.

 

Konverzia

Konverzia je dokončená a zároveň merateľná akcia, vychádzajúca z webových stránok. Na väčšine webových stránok sa sledované konverzie skladajú prevažne z predaja produktov, ale tiež nájdete stránky, ktoré sledujú odoslanie formuláru, či newslettera, dokumentov na stiahnutie a podobne.

 

CRO – Conversion Rate Optimization

Optimalizovaná miera konverzie vypovedá o zlepšovaní množstva alebo kvality konverzie, ktoré vychádzajú z internetových stránok. Napríklad pre spoločnosť, ktorá meria úspech z hľadiska počtu nových zákazníkov, môže dobrý CRO plán zahŕňať zlepšenie ich webu pomocou analýzy správania sa užívateľov na ich webstránke. Tieto dáta sú cenným odrazovým mostíkom, akým smerom upravovať webstránku.

 

Backlink – spätný odkaz

HTML spojenie medzi doma webmi nazývame spätné odkazy. Tie môžu byť interné – vnútorné prelinkovanie, či externé – prepojenie stránok s rôznymi inými webstránkami. Vnútorné, ale aj externé prelinkovanie opäť zohráva významnú úlohu z hľadiska SEO.

 

PageRank

Je obchodnou značkou spoločnosti Google, Inc. Larry Page (jeden zo zakladateľov spoločnosti Google) vyjadril PageRank ako ohodnotenie webstránky podľa popularity – prepojenie webstránok linkami, pričom každý odkaz je takpovediac hlas pre stránku na ktorú smeruje. V tomto prípade nie je dôležitá kvantita odkazov, ale ich kvalita (dôležitosť – „váha“ webstránky z ktorej smerujú).

 

Metatagy

Útržky HTML kódu, ktoré sú pridávané na webové stránky, ktoré poskytujú informácie pre vyhľadávače, ale nie sú viditeľné na stránke a majú vplyv na SEO. Samozrejme je veľa ďalších hodnôt, ktoré ovplyvňujú výsledky vo vyhľadávačoch. Často sa diskutuje, že nie sú dôležité, to však neznamená, že by sa na ne malo zabúdať, keďže sú jedným zo stovky faktorov, ktoré Google hodnotí a je obtiažne povedať, akú váhu majú.
Podľa našich skúseností však vieme, že sú i naďalej dôležité!

 

Zaujíma vás výraz, ktorý chcete vysvetliť? Napíšte nám do diskusie a my vám radi odpovieme!


Autor: Mgr. Elena Hajtášová, online marketing specialist SEO/SEM

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.