Viete ako osloviť 4 miliardy potenciálnych zákazníkov denne?

4 miliardy totiž predstavuje sumu prehratých videí na portáli YouTube.com každý jeden deň, kde okrem iného denne pribudne viac ako 24 hodín videa.
Ako ukazuje prognóza podľa Emarketer.com na najbližšie roky v oblasti výdavkov online reklamy v USA, v percentuálnom vyjadrení vedie práve oblasť online videí, ktoré dosiahnu napríklad tento rok najvyšší – 43 % nárast vo výdavkoch firiem v porovnaní s ostatnými online reklamnými formátmi, ktorých rast čaká tiež.
Chcete vedieť prečo? Čítajte ďalej!
Návštevníci web stránok čoraz viac uprednostňujú multimediálny rozmer prezeraného obsahu. Teda čo najviac obrázkov a videí na úkor klasického textu. A práve tu môžeme vidieť najväčší prínos a možnosti využitia takýchto reklamných videí na internete. Môžeme hovoriť o určitom video marketingu a o trende preferovania audiovizuálneho obsahu na internete.
Na Slovensku máme v súčasnosti k dispozícii niekoľko možností realizácie tejto formy online prezentácie, označovanej často ako click-to-play (CTP) reklama, kedy spoločnosť platí nie za zobrazenie ale za prehratie svojho online videa. Funguje to na obdobnom princípe ako klasické PPC reklamné odkazy.
Asi najznámejšie riešenie pochádza od Google Adwords s názvom „Google Adwords for video“. Tento systém umožňuje veľmi jednoducho umiestňovať a spravovať tieto jedinečné video reklamy na stránke YouTube.com a v tzv. Google Display Network, teda v sieti, ktorá zasahuje 89 % celkovej „online populácie“. Ide o premyslený, dynamický systém založený na klasických aukciách v online reklamnom svete.
Nastavenie a spustenie takejto video kampane je ozaj jednoduché a z väčšej časti kopíruje postup pri tvorbe klasických textových PPC kampaniach, čo nám názorne ilustruje tento obrázok:

Veľkou novinkou sú špecifické metriky, ktorými sa meria efektívnosť a dosah týchto video kampaní. Samozrejmosťou je možnosť cielenia konkrétnych reklám nielen podľa kľúčových slov ale i pomocou demografických, tematických alebo záujmových faktorov. Princíp spoplatnenia je jednoduchý a pre sieť Adwords typický – platí sa iba za zahliadnutie videa konkrétnym užívateľov. Nie za jeho zobrazenie.
Ďalšou konkurenčnou možnosťou je využitie slovenskej video siete Vii, ktorú využíva spoločnosť Etarget.
Medzi základné výhody online video prezentácie patria:
– obľuba ľudí prezerať si videá na internete,
– možnosť ponúknuť relevantný obsah v krátkom čase,
– cielenie predovšetkým na mladých ľudí,
– možnosť vkladania interaktívnych prvkov do videa,
– lacnejšia možnosť ako klasické TV spoty.
Medzi nevýhody zaraďujeme:
– video musí byť krátke aby ho ľudia dopozerali,
– vyššie náklady pri tvorbe takého videa v porovnaní s inými reklamnými formátmi na internete ako napríklad PPC,
– málo skúseností s touto formou online reklamy na slovenskom trhu,
– iné metriky a štatistiky vyhodnocovania takejto kampane
Ruonline Vám ponúka zopár základných typov ako docieliť úspešnú video reklamu:
– Google Adwords Vám zhorší kvalitu videa, takže nemá zmysel točiť v HD,
– video doplňte o text a /alebo zvukový komentár,
– v prípade textu zabezpečte dostatočnú viditeľnosť a čitateľnosť,
– rozsah Vášho videa by nemal presiahnuť 30 sekúnd,
– myšlienka online spotu musí byť zaujímavá a pútavá,
– ponúknite špecifický obsah vhodný na túto formu prezentácie,
– online video reklama nie je náhradou za klasické PPC textové kampane,
– priebežne merajte efektívnosť týchto videí v nadväznosti na Vaše vynaložené náklady,
– oslovte správnych ľudí správnym sociodemografickým a geolokačným cielením,
– a napokon nezabudnite sledovať konanie svojej konkurencie a trendy a zmeny na trhu.
Reklama na internete ponúka každým rokom nové a revolučnejšie možnosti marketingovej prezentácie firiem a ich produktov a služieb. Avšak nie každý druh online reklamných formátov je pre Vaše podnikanie vhodný a relevantný. Nezostáva Vám nič iné ako sledovať tieto permanentné zmeny na internetovom trhu a snažiť sa byť stále bližšie potrebám, želaniam ale najmä spôsobu života Vašej cieľovej skupiny. Správne zvolenákomunikačná stratégia v online svete Vám zabezpečí úspešnosť pri správne vynaložených nákladoch na ich realizáciu.
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist