TOP SEO nástroje nielen na sledovanie pozícií na webe
Ktoré SEO nástroje na sledovanie pozícií sú najlepšie?
1. SEOmoz
Bol vyhlasený za najlepší SEO nástroj za rok 2013. Ponúka nielen nástroj na návrh kľúčových slov, ale navrhne vám aj slová, na ktoré síce nemáte zoptimalizovanú stránku, ale ľudia ju pomocou nich navštevujú. Nevýhodou pri vytváraní reportov s pozíciami je, že ste limitovaný počtom kľúčových slov, ktoré môžte naraz sledovať.
Silnou zbraňou tohto nástroja však nie je iba sledovanie pozícií kľúčových slov, ale aj nástroj na zistenie spätných odkazov, ktoré smerujú na stránku a analýza On-Page faktorov na stránke, ktoré sa každý týždeň automaticky aktualizujú. Je to predovšetkým kontrola:
– Koncentrácie a využitia kľúčových slov na stránke
– Zobrazenie nefungujúcich prelinkovaní
– Chyby 404 na stránkach
Všetky tieto veci si síce viete zistiť aj cez viacero iných SEO nástrojov, ale tu je výhodou to, že všetko máte „pod jednou strechou“.
Tento nástroj vám zistí nielen pozície vašej webovej stránky na jednotlivé kľúčové slová, ale aj:
– Návrh relevantných kľúčových slov pre vašu stránku
– Sledovanie pozícií aj v iných vyhľadávačoch ako napr. Yahoo, Bing a pod.
– Možnosť pridať viacero stránok do programu a samostatne robiť pre ne pravidelné reporty
– Sledovanie štatistík prepojením s Google Analytics
– Zoznam stránok, ktoré na vás odkazujú
Výsledkom je prehľadný report, ktorý sa exportuje v Excel tabuľke, a ktorý si viete veľmi jednoducho upraviť. Jasne a prehľadne v reportoch uvidíte zmeny, ktoré nastali za uplynulé obdobie a vďaka tomu viete, čo by ste mali zlepšiť.
3. Collabim
Na používanie tohto nástroja vám stačí akýkoľvek internetový prehliadač. Nemusíte nič inštalovať do vášho počítača. Po zadaní kľúčových slov si môžte zvoliť, či chcete aby sa pozícia vašej stránky na konkrétne slová aktualizovala denne alebo každých 14 dní.
Štatistiku pozícií si následne môžete pozrieť na každé jedno kľúčové slovo za obdobie, ktoré si zvolíte. Výhodou je lokalizácia do českého jazyka, takže ho môžu používať aj tí menej zdatní v jazykoch. Medzi ďalšie funkcie nástroja patrí:
– Sledovanie pozícií kľúčových slov konkurenčných stránok
– Návrhy nových webových stránok na umiestnenie vašich odkazov
– Jednoduché reporty s návštevami a pozíciami vašej stránky vo vyhľadávačoch
4. Raven Tools
Vo svojom portfóliu ponúka sledovanie a manažovanie viacerých funkcií. Ak naraz využívate nasledujúce funkcie tak je tento nástroj pre vás ako stvorený:
– Platená reklama v Adwords
– Budovanie spätných odkazov na stránku
– Hľadanie kľúčových slov a sledovanie pozícií webstránky vo vyhľadávačoch
– Sledovanie konkurencie
– Analyzá sociálnych medií
– Základný reporting
Vďaka tomuto nástroju máte všetko v jednom programe, ale tým, že sa zameriava na viacero funkcií tak ich využíva len povrchne a nejde do hĺbky.
5. Rank Checker
Tento nástroj je ako jediný zo všetkých spomenutých nástrojov zadarmo. Jedná sa o doplnok do Firefox prehliadača. Vďaka nemu si viete veľmi rýchlo a jednoducho zistiť pozície vašej stránky na dané kľúčové slová nielen v Google, ale aj vo vyhľadávačoch Bing a Yahoo. Navyše, viete naraz pridať až 100 slov, takže ich tam nemusíte zadávať po jednom. Report si viete vyexportovať v .csv formáte a upraviť si ho tak v Exceli.
Dôležité sú však nielen pozície, ale aj organická návštevnosť
U nás v agentúre na sledovanie pozícií používame nástroj Advanced Web Ranking a ešte ako doplnkový nástroj využívame náš vlastný interný nástroj, ktorý sme si sami naprogramovali na mieru.
Na jednej strane je síce fajn, že je vaša stránka na popredných pozíciách vo vyhľadávaní, ale zodpovedá tomu aj vaša návštevnosť z organického vyhľadávania?
Preto sledujeme aj štatistky z nástrojov ako Google Analytics, Google Webmaster Tools, Majestic SEO a rôzne ďalšie. Takto vidíme, koľko ľudí navštívilo webstránku len čisto z organického vyhľadávania. Ak si vytvoríte kvalitné SEO tak existuje pravdepodobnosť, že práve táto návštevnosť sa vám bude zvyšovať.
A aké nástroje nielen na sledovanie pozícii vašej stránky vo vyhľadávačoch používate vy? Podeľte sa s nami o skúsenosti v komentároch.