Vladimír Kormančík Vladimír Kormančík v kategórii Online marketing

Nie ste online? Vaši zákazníci už dávno sú a takto sa správajú!

Vedeli ste, že na Slovensku je viac používateľov smartfónov, než je bežný európsky priemer? V prípade, že sa snažíte uspieť v internetovom marketingu je táto; a aj zvyšné informácie, ktoré nájdete nižšie; veľmi zaujímavý podklad k tvorbe online stratégií.
Nie ste online? Vaši zákazníci už dávno sú a takto sa správajú!

Než sa všetci vrhnete na čísla a grafy, zhrnul som hlavné výhody a nevýhody, s ktorými sa pri podnikaní na internete stretnete. Následne som pre vás vybral top dáta, ktoré vám pomôžu pri plánovaní online stratégií v budúcom roku.

Aby ste problematike pochopili naozaj komplexne, odporúčam si prejsť dáta postupne od všeobecného správania, cez mobil, nakupovanie, až po online video. Ak však nemáte toľko času alebo vás zaujímajú len vybrané informácie, veselo scrollujte, až kým si nenájdete to svoje.

Výhody internetového marketingu

  • V monitorovaní a meraní – poskytuje omnoho viac dát než klasický marketing
  • V dostupnosti 24 hodín denne a 7 dní v týždni – marketing na internete prebieha nepretržite
  • V komplexnosti – zákazníka môžete osloviť viacerými spôsobmi, v rôznych fázach nákupného procesu
  • V možnostiach individuálneho prístupu – neanonymný zákazník, komunity na sociálnych sieťach, “správni” zákazníci cez kľúčové slová a obsah
  • V dynamickom obsahu – ponuku je možné neustále meniť a prispôsobovať v reálnom čase

Nevýhody internetového marketingu

  • Menšie používanie internetu u staršej generácie
  • Nižšia dôvera pri nakupovaní cez internet
  • Nižšia dôvera v informácie uvádzané na internete

1. Ako sa ľudia správajú na internete?

Ľudia sú na internet zvyknutí a používajú ho určitým spôsobom. Hlavne mladá generácia do 34 rokov je online veľmi často. Používateľmi sú aj stredná a staršia generácia. Pričom 81 % ho používa na osobné účely a pre 84% je to prvé miesto, kde hľadajú informácie. kolko casu travia uzivatelia na internete

pouzivanie internetuDnešný používateľ chodí na internet z viacerých zariadení. Patria sem najmä tablety ( 28%), smartfóny (65%) a počítače (81%). 

internetovy marketing - pouzivanie roznych zariadeniSmartfon a biznis

2. Mobil

Slovensko používa viac smartfónov ako je európsky priemer. Z demografického hľadiska, “chytré telefóny” používa predovšetkým mladá generácia. No zahanbiť sa nedá ani stredná a staršia generácia, kde je zastúpenie smartfónov na úrovni od 61% do 39%.

zastúpenie smartfonov na Slovensku

Ako ľudia využívajú svoj smartfón?

Smartfón je náš nerozlučný spoločník a už dávno neslúži len na telefonovanie, ale je skôr akýmsi univerzálnym zariadením. Prevažne sa využíva na:

  • Počúvanie hudby 13%
  • Vyhľadanie máp a smeru cesty 14%
  • Vyhľadávanie informácií o produktoch 13%
  • Nákup produktov a služieb 3%
  • Pozeranie online videí 25%
  • Hranie hier 5%
  • Kontrola e-mailov 35%
  • Návšteva sociálnych sietí 35%
  • Používanie vyhľadávača 44%pouzivanie smartfonov

44% používateľov využije vyhľadávanie prostredníctvom mobilného telefónu aspoň raz týždenne. Aj vám je z týchto čísel jasné, že myslieť pri online stratégiách na mobilných užívateľov už nie je len pekné, ale aj nutné? 

3. Nakupovanie

Vyhľadávanie informácií a následná kúpa produktov sa veľmi líši v závislosti od odvetvia. 

V ktorých odvetviach ľudia vyhľadávajú online 1 V ktorých odvetviach ľudia vyhľadávajú online 2

Na vyhľadávanie informácií zákazníci používajú rôzne prostriedky. Pri rozhodovaní o kúpe najväčšiu úlohu zohrajú vyhľadávače. Až 57% zákazníkov pred kúpou na vyhľadanie informácií použije vyhľadávač.

  • Porovnávače 14%
  • Online poradne 10%
  • Video portál 8%
  • Sociálne siete 7%
  • Vyhľadávače 57%
  • Stránky predajcov 20%
  • Stránky výrobcov 27%

Smartfóny a vyhľadávanie produktov

Používatelia smartfónov viac nakupujú aj vyhľadávajú informácie o produktoch online.

Smarftóny a vyhľadávanie produktov Používatelia smartfónov sú online používatelia

Aký veľký podiel má online nakupovanie v porovnaní s offline? Tieto hodnoty sa veľmi líšia vzhľadom na odvetvie. 

Správanie užívateľov pri nakupovaní v rôznych odvetviach 1 Správanie užívateľov pri nakupovaní v rôznych odvetviach

Vo fázach nákupného procesu zákazníci používajú smartfón rôzne. V súčasnosti, sa používa predovšetkým v prednákupnej fáze. A to na vyhľadávanie informácií a porovnávanie produktov. 

Ako sa používa mobil pri online vyhľadávaní

Zaujímavé tiež je, že až 54% ľudí sa stretáva s tým, že má problém s prístupom cez mobilný telefón, pretože stránky sú pomalé alebo nie sú responzívne. Následne až 23% užívateľov internetu odchádza na stránku, ktorá mu vie poskytnúť lepšie online služby. Čo z toho vyplýva? V roku 2017 by ste mali byť “mobile”. Responzívnosť, rýchlosť a jednoduchá navigácia by mali byť samozrejmosťou.

4. Online video

Televíziou zajtrajška je online video. V súčastnosti sa na online video pozrie 60% používateľov aspoň raz za týždeň.  Pričom, 6 z 10 používateľov video pozerá na svojom smartfóne. 

ako ludia pozeraju video Užívatelia pozerajú video doma

Prečo ľudia pozerajú video?

  • Hľadanie informácií o produktoch 11%
  • Koníčky 19%
  • Učenie 30%
  • Pre zábavu 61%
  • Pre relax 30%

Obľúbená dĺžka je do 5 minút alebo menej, a najviac sa videá pozerajú vo večerných až nočných hodinách. 

pozeranie videa

Verím, že si každý našiel to svoje. Ak by som to zhrnul, v súčastnosti sú trendom smartfóny, ktoré používame na vyhľadávanie informácií cez vyhľadávače, na sledovanie videa, a v čoraz väčšej miere cez ne aj nakupujeme. Na prístup na internet používame viacej zariadení, v priemere je to 2,6 na hlavu. Veľmi rozšírené je sledovanie videí, ktoré by mali byť skôr kratšie a zábavné. 

Zdroj dát: The Consumer Barometer Survey, ktorý uskutočnila spoločnosť Google v Slovenskej republike.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov