Sociálne média a ich blízka budúcnosť
V RUonline sme si pre Vás pripravili a zhrnuli 5 kľúčových trendov v oblasti sociálnych médií pre tento a najbližšie roky. Chcete vedieť aké trendy sú momentálne „in“ v oblasti internetu a sociálnych médií? Čítajte a dozviete sa!
Prvý trend môžeme jednoducho charakterizovať termínom SoLoMo. Čo to znamená? Podľa viacerých západoeurópskych a amerických marketérov a odborníkov na sociálne média je rok 2012 rokom sociálnym, lokálnym a mobilným. Inak povedané, do popredia sa dostávajú sociálne média s lokalizačnými a geolokalizačnými službami, ktoré svoj priestor nachádzajú práve v inteligentných telefónoch – smartfónoch a tabletoch.
Druhým trendom je tzv. nárast sociálnej inteligencie, ktorá na jednej strane hovorí o zvyšujúcej sa moci sociálnych médií pri rozhodovaní spotrebiteľov o realizovaní nielen svojho spotrebiteľského správania ale i celkového životného štýlu a na strane druhej o rastúcej moci firiem s efektívnou, jasnou a „živou“ komunikáciou na sociálnych sieťach a podobných platformách na internete.
Po tretie môžeme hovoriť o nevyhnutnosti merania tejto sociálnej inteligencie prostredníctvom efektívnych nástrojov a metrík, ktoré budú detailne merať jednotlivé cieľové skupiny a segmenty na sociálnych sieťach a internete, prítomnosť značiek na webe ako i zabezpečovať meranie samotných sociálnych sietí a ich účinnosť vo vzťahu ku konkrétnym značkám, produktom alebo firmám.
V ďalšom trende sa bude sledovať participácia kľúčových fanúšikov a/alebo zákazníkov na internete a sociálnych sieťach, od ktorých sa bude očakávať, že budú vytvárať alebo minimálne participovať na obsahu, ktorý budú následne ďalej šíriť medzi svojich priateľov/followerov resp. medzi svoje kruhy. Tento trend podčiarkuje nesmrteľné pravidlo: „Obsah je kráľom.“
Posledným, čoraz aktuálnejším trendom je koncept integrovanej marketingovej komunikácie, ktorý hovorí o spájaní offline a online marketingových svetov a zapájanie sociálnych médií do komplexných reklamných kampaní firiem, ktoré veľakrát prekračujú hranice štátov i kontinentov a základná reklamná/predajná myšlienka sa šíri geometrickým radom. Navyše skoro zadarmo a veľmi rýchlo.
Reklama na internete už dávno nie je tým, čím bola pred 5 rokmi. Sociálne média na čele s Facebook-om nie je možné v súčasnej dobe ignorovať a musia byť čo najlepšie zahrnuté do marketingovej stratégie každej modernej spoločnosti, ktorá si je plne vedomá tejto sociálnej sily.
Ako ukážku Vám na záver ponúkame video, ktoré ilustruje vývoj online marketingového sveta až do roku 2015:
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist