Skórujte aj v prípade B2B – online tipy!

Budovanie vzťahov medzi dodávateľom a odberateľom v B2B segmente, kvalitne vypracované SEO, dlhodobejšie investície v podobe PPC kampaní, či linkbuildingu a ďalšie rady, ktoré sú veľmi dôležité pre váš biznis. Prečítajte si tipy, ktoré vám pomôžu byť úspešnými aj v takto špecifických vodách.
Viete ako sa dostať do povedomia B2B zákazníka na internete?
Na rozdiel od B2C, kde je rozhodovanie zákazníka rýchlejšie, pri B2B nezabúdajte, že budujete medzi vami a spoločnosťou takpovediac vzťah. V prvom rade vás musia na internete nájsť a preto je potrebné dobre urobené SEO a v počiatkoch podpora vďaka dlhodobým PPC kampaniam. Pre špecifické odbory v prípade B2B je linkbuilding o niečo ťažší, keďže prepojenie s úzkym profilom stránok je ťažší. Dohodnite si preto prelinkovanie u vášho dodávateľa na váš web a pri inej oblasti hľadajte aspoň tú najpodobnejšiu vašej.
Posilníte tak pozície vášho webu a to je vašim prvým krokom k úspechu, ktorý sa často rovná konverzii.Poskytnite vašim zákazníkom demo ukážky, rôzne štúdie, či sa pripomínajte newsletterom. Pouvažujte tiež o rozhovoroch a blogoch dôležitých ľudí vašej spoločnosti na vašom webe.
Zákazníci neodídu z vášho webu ak:
- – im poskytnete relevantné informácie, prospekty a jasne vyjadríte, čo ponúkate,
- – mucholapkou na zákazníkov sú užívateľské skúsenosti a referencie,
- – sledujte heat mapy a prispôsobujte obsah vašej webstránky jej žiadaným cieľom (uskutočnenie objednávky, vyplnenie formuláru, objednanie newslettera), resp. sledujte dôvod prečo ľudia odchádzajú z vášho webu.
Čo je Heat Mapa?
Heat Mapa je grafické znázornenie miest, ktoré zaujímajú návštevníkov webu. Podľa farebnej škály môžete vidieť, na ktoré miesta najčastejšie vaši návštevníci webu klikajú.

Zdroj obrázka: Youtube.com
Uvažujte nad tým, komu predávate!
V prípade B2B segmentu u vás môže rozhodovať o vykonaní objednávky ktokoľvek od finančného, cez IT, až po marketingového riaditeľa a každý jeden z nich bude váš produkt/službu posudzovať z iného pohľadu – finančný riaditeľ bude rozhodovať, či bude váš produkt pre ich spoločnosť drahý a či prinesie viac a bude mať efekt a napríklad IT riaditeľ bude uvažovať o tom, či váš produkt napríklad uľahčí procesy v spoločnosti. A takto by sme mohli pokračovať ďalej, pričom každého slovo má svoju váhu a vtedy prichádza k rozhodnutiu, či ich spoločnosť spraví objednávku u vás alebo u konkurencie.
Pri B2B segmente preto musíte myslieť na to:
- – kto u vás nakupuje tovar/služby (jedna firma, rôzne funkcie – IT riaditeľ, finančný riaditeľ, …atď.),
- – úroveň porozumenia produktov/služieb zúčastnených strán, ako hľadajú a čo (IT riaditeľ bude hľadať výhodu vášho software-u pre ich spoločnosť, na druhej strane finančný riaditeľ bude posudzovať efektívnosť pre ich spoločnosť – čo myslíte, nájdu všetci odpoveď a nakúpia?)
- – čo získajú kúpou vašich produktov/služieb naviac – čím sú vaše produkty/služby lepšie?
Napadajú vás iné rady pre B2B segment? Pridajte ich do komentára!
Autor: Mgr. Elena Hajtášová, online marketing specialist SEO/SEM