SEO základy: Čo by mala mať web stránka, aby sa zobrazovala v Google na prvých pozíciách?
V prvom rade by ste sa mali pozrieť na technický stav svojho webu. Ani ten najkrajší most nemôže správne fungovať, ak sú jeho piliere nestabilné. Presne tak je to so stránkami, ktoré síce navonok vyzerajú krásne, ale ich jadro je deravé. Aby vás Google mohol posúvať vyššie, musí vedieť vašu stránku „čítať“. Preto mu to musíte uľahčiť. Zamysleli ste sa niekedy nad jej rýchlosťou, či má sitemapu, či je umiestnená na spoľahlivom serveri alebo je responzívna? Ak nie, mali by ste začať práve tu. Nájsť a opraviť deravé miesta vám pomôžu odborníci, ktorý sa SEO venujú. Ak už ste vychytali všetky technické nedostatky, hor sa na zvyšok.
Kvalitný obsah a kľúčové slová
Podstatnú časť SEO tvoria kľúčové slová a vhodné vnútorné aj externé prelinkovania na iné stránky. Aj s nimi však treba narábať opatrne. Text by mal byť, v prvom rade, pre ľudí, nie pre vyhľadávače. Ak návštevníci vašej stránky odchádzajú, pretože ich vaše texty nijak neoslovia alebo nemajú žiadnu pridanú hodnotu, akékoľvek SEO pre vás nemá zmysel. Preto, zapracujte kľúčové slová s citom a vždy sa riaďte pravidlom, že menej je viac. V textoch používajte kľúčové slová, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov a sú pre vás najdôležitejšie. Pozor, kľúčové slová by mali byť čo najrelevantnejšie k tomu, o čom na danej podstránke píšete. Nesnažte sa do textu nasilu tlačiť slová, ktoré tam logicky nemajú čo hľadať.
Ak rozmýšľate nad vlastným blogom alebo publikovaním tlačových správ, rozmýšľate správne. Blogovanie je jedna z ciest, ktoré vám budú prinášať pravidelný obsah. Písanie pravidelných blogov nie je len záležitosťou módy, kozmetiky a lifestylu. Ľudia si zvykli, že na internete nájdu všetko. Od rád a návodov, po hodnotenia, nápady, užitočné informácie….čo vás len napadne. Kvalitné texty sú jednoduchá cesta ako ľudí motivovať k tomu, aby sa k vám neustále vracali.
Kde presne majú kľúčové slová najväčší význam? V nadpisoch, v URL linkách, v tagoch a metatagoch.
SEO linkbuilding
Ako zabezpečiť prvé pozície na všeobecné slová, alebo na slová, na ktoré sa zobrazuje konkurencia na prvých priečkach? Neoddeliteľnou súčasťou dobrej SEO optimalizácie je SEO Linkbuilding stratégia – tvorba spätných odkazov. Vďaka spätným odkazom získa vaša web stránka vyššie hodnotenie v Google PageRank (stupnica kvality web stránok). Vybudujte si vlastnú internetovú sieť so spätnými odkazmi po celom webe tak, aby sa návštevníci ku vám ľahko dostali.
SEO a marketing na internete už dávno nie je len o implementácii kľúčových slov do web stránky, či platení sponzorovaných odkazov. Chcete, aby vás vo svete online bolo naozaj vidno? Využite nástroje webmarketingu! Vytvorte si Pay Per Click kampane – sponzorované odkazy (ETARGET, Google AdWords) alebo si založte vlastný blog. Snažte sa vytvoriť virálnu kampaň, alebo sa registrujte do sociálnych sietí. Facebook už dávno nie je len nástroj pre zábavu, ale často aj priestor pre priame oslovenie vašich zákazníkov.
Viac informácií o kontente kvalite web stránok nájdete na našom blogu. Ak vás zaujímajú informácie len o SEO, aktuálnejšie údaje nájdete v článku On Page SEO tu.