SEO základy: S vyššou hodnotou Bounce rate menej zákazníkov

Bounce rate – miera okamžitého opustenia web stránky. Túto hodnotu zobrazuje Google Analytics vo svojich štatistikách v percentuálnej hodnote. Čím vyššia je jej percentuálna hodnota Bounce rate, tým je web stránka menej atraktívna pre užívateľov. Väčšinou je takáto web stránka neprehľadná, chýba jej interaktivita, chýba „call to action“ motivácia užívateľov k činu – vyplnenie kontaktného formuláru, výzvy k zavolaniu…
0% – 30% – dobrá hodnota
30% – 50% – neutrálna hodnota (sledovaním webu môžete nedostatky odstrániť znížiť túto hodnotu)
nad 50% – zlá hodnota (treba prehodnotiť celú štruktúru webu, jeho interaktivitu)
Vyššia hodnota Bounce rate môže web stránka dosahovať aj v prípade SEO – optimalizácie web stránky pre vyhľadávače na také kľúčové slová, ktoré bezprostredne nesúvisia s obsahom na danej podstránke.
Príklad: Predávate topánky online a príslušenstvo s tým spojené. Ak vaši užívatelia zadajú do vyhľadávača kľúčové slovo „topánky“ kliknú na váš odkaz a dostanú sa na vašu podstránku o predaji šnúrok a iného príslušenstva, pravdepodobne ihneď odídu, hoci predaj topánok zabezpečujete a je to váš core business. Preto je dôležité, aby ste optimalizovali podstránky svojich webov na čo najrelevantnejšie kľúčové slová k danému obsahu.