gonzales v kategórii SEO

SEO základy: Čo sú to externé spätné odkazy?

Chcete byť top vo vyhľadávaní v Google? Vybudujte si vlastnú internetovú sieť so spätnými odkazmi po celom webe tak, aby sa k vám návštevníci ľahko dostali. Ale pekne od začiatku...čo je to spätný odkaz?
SEO základy: Čo sú to externé spätné odkazy?

Externý spätný odkaz môže byť akýkoľvek klikateľný odkaz na inej web stránke, či už vo forme priamej URL adresy, zlinkovaného kľúčového slova, v podobe sponzorovaného odkazu, či reklamného banneru. Už z názvu je jasné, že toto prelinkovanie odkazuje späť na vašu webovú stránku.

Aj budovanie týchto odkazov si vyžaduje prístup a čas. Platí tu priama úmera. Čím kvalitnejšie linky získate, tým lepšie pre vás. Pod kvalitou myslíme ich umiestnenie, ako sú spracované, na čo odkazujú, prípadne ako veľmi na ne ľudia reagujú.

Najkvalitnejšie sú spätné odkazy umiestnené na stránkach s vyšším PageRankom alebo na stránkach s podobným obsahom tej vašej. Ide potom o takzvané kontentové odkazy. Pokiaľ je tento odkaz viditeľný a klikajú naň ľudia, má vyššiu hodnotu ako spätný odkaz na web stránke s vysokým PageRankom, ale žiadnymi preklikmi na vašu web stránku.

Čím väčšiu sieť kvalitných spätných odkazov na internete vybudujete, tým vyšší PageRank od Google získate. Za kvalitné spätné odkazy považujeme tie z iných stránok, ktoré majú vysoký PageRank (minimálne 3). Alebo odkazy zo stránok s podobným obsahom, ktoré prinášajú prekliky. Nájdu sa SEO agentúry, ktoré sľubujú veľa spätných odkazov a registráciu do stoviek katalógov. Buďte obozretní, pretože kvantita sa v tomto prípade nerovná kvalita. Napokon, opýtajte sa ich, aký PageRank vám vedia garantovať?

V tomto prípade vždy platí , že 10 kvalitných spätných odkazov (PageRank 3+ alebo kontentový odkaz) je viac, ako 1000 odkazov na stránkach s PageRankom 0 alebo 1. Prípadne v nekvalitných katalógochSpätné odkazy na chybných web stránkach často môžu výsledky vyhľadávania ovplyvňovať negatívne. Preto pozor na výber vhodnej SEO agentúry a oboznámte sa vopred s metódami tvorby spätných odkazov, ktoré vám ponúkajú. Dobré spätné odkazy zabezpečia lepšie výsledky vo vyhľadávaní na tie najkonkurenčnejšie kľúčové slová, a v konečnom dôsledku sa na vaše stránky dostanú práve tí návštevníci, ktorí hľadajú vaše produkty či služby.

Ukážka „SEO friendly“ spätného odkazu : 
SEO optimalizácia pre vyhľadávače – takýto odkaz obsahuje kľúčové slová, ktoré sú v SEO dôležité a zároveň je čitateľom jasné, čo pod ním majú hľadať. Takže ak naň kliknú, je menšia pravdepodobnosť, že hneď odídu.

Nesprávny odkaz:
www.onlinetoro.sk – takto vytvorený link nie je zaujímavý ani z hľadiska SEO a vonkoncom nie pre ľudí.

Chcete vedieť o budovaní spätných odkazov viac? Pozrite sa ako ich robíme u nás v agentúre. V prípade, že vás téma zaujala, na našom blogu nájdete aj prípadové štúdie budovania spätných odkazov pre našich klientov.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.