gonzales v kategórii SEO

SEO základy: Čo je kľúčové slovo a aký má význam?

Kľúčové slová sú oveľa komplexnejšie a majú viacero využití v online marketingu. Navyše, Google stále potrebuje nejaký text na to, aby zistil čo vlastne robíte. Čím relevantnejšie kľúčové slová mu ponúknete, tým lepšie.
SEO základy: Čo je kľúčové slovo a aký má význam?

Čo je to vlastne kľúčové slovo? V online svete má trochu iný význam ako je tomu pri literatúre alebo seminárnych prácach. Jeho základná podstata však zostáva zachovaná.

Kľúčové slovo je jedno alebo viacero slov (fráza), ktoré opisujú obsah webovej stránky. Kľúčové slová majú slúžiť ako skratka, ktorá je sumárom toho, čo môžu ľudia na vašej stránke nájsť. Povedzme, že správne vybrané kľúčové slovo charakterizuje váš biznis.

Kľúčové slová sú dáta, ktoré pomáhajú internetovým vyhľadávačom spojiť hľadaný výraz s výsledkom. Preto, ak do Google napíšete “donáška kvetov Bratislava”, ten zobrazí stránky, ktoré tieto výrazy obsahuje. Ak vaša stránka nie je správne optimalizovaná na tieto kľúčové slová, Google alebo iný vyhľadávač, túto informáciu nemusí prečítať a vy tak zostanete “neviditeľný”.

Mnoho ľudí začalo kľúčové slová zneužívať na to, aby sa začali zobrazovať na top pozíciách vo vyhľadávaní, a to aj za cenu použitia nelogických kľúčových slov. Napríklad, keď hľadáte donášku pizze a vo výsledkoch je čínska reštaurácia, ktorá pizzu nikdy nepripravovala a už vôbec nerobí donášku. Z tohto dôvodu bola dôležitosť kľúčových slov masívne zredukovaná.

Preto, umiestnenie kľúčových slov je dôležitejšie ako ich množstvo. Použitie jedného kľúčového slova v nadpise a potom v podnadpise má väčší význam ako snaha napratať 5 kľúčových slov do obsahu. Google rozdeľuje obsah stránky na niekoľko nezávislých častí, pričom meta informácie a nadpisy sú jeho prioritou. Aj napriek tomu, že význam kľúčových slov sa rokmi mení, stále sú dôležitým faktorom, nielen pre SEO.

Pri tvorbe kľúčových slov myslite aj na to, že Google hľadá významy, nielen kľúčové slová. Keď Google “číta” vašu stránku a hľadá informácie, už sa nezameriava len na kľúčové frázy, ktoré si myslí, že sú relevantné. Google tieto dáta aj interpretuje a snaží sa vytvoriť si záver o tom, o čom váš biznis naozaj je. Áno, Google sa stáva veľmi sofistikovaným. Ak s ním chcete držať krok, musíte myslieť rovnako. Preto, optimalizujte svoje stránky podľa toho, čo chcete o sebe povedať.

Ako plánovať kľúčové slová?

Výber kľúčových slov značne uľahčujú nástroje, ktoré sa špecializujú na návrh kľúčových slov. Tieto nájdete online, pričom najznámejší Google AdWords je úplne zadarmo.

 

Nástroj pre vaše kľúčové slová Google Adwords nájdete tu.

Nástroj pre vaše kľúčové slová Wordtracker nájdete tu.

Problematike kľúčových slov sme sa venovali aj v iných, aktuálnejších článkoch. Čítajte ako vyberať vhodné kľúčové slová.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.