SEO základy: Čo je kľúčové slovo a aký má význam?
Čo je to vlastne kľúčové slovo? V online svete má trochu iný význam ako je tomu pri literatúre alebo seminárnych prácach. Jeho základná podstata však zostáva zachovaná.
Kľúčové slová definícia
Kľúčové slovo je jedno alebo viacero slov (fráza), ktoré opisujú obsah webovej stránky. Kľúčové slová majú slúžiť ako skratka, ktorá je sumárom toho, čo môžu ľudia na vašej stránke nájsť. Povedzme, že správne vybrané kľúčové slovo charakterizuje váš biznis.
Kľúčové slová sú výrazy, ktoré užívateľ zadáva do vyhľadávača, aby našiel odpoveď na danú tému. Sú to tiež dáta na stránke, ktoré pomáhajú internetovým vyhľadávačom spojiť hľadaný výraz s výsledkom – doviesť užívateľa na vašu stránku. Na základe zadaných kľúčových slov Google radí stránky postupne do výsledkov vyhľadávania. Najprínosnejšie pre váš biznis je, keď sa zobrazíte na prvej strane výsledkov, pretože užívateľom sa nechce tráviť veľa času pri hľadaní.
ZAUJÍMAVOSŤ: Podľa zdroja impactplus sa dokázalo, že prvých 5 organických výsledkov v Google získa až 67,60% klikov.
Keď do Google napíšete „donáška kvetov Bratislava“, zobrazia sa stránky, ktoré majú najlepšie optimalizovaný obsah na túto tému a samozrejme kvalitné odkazové portfólio z iných webových portálov cez dané kľúčové slovo. Ak vaša stránka nie je správne optimalizovaná na tieto kľúčové slová, Google alebo iný vyhľadávač zobrazí vašu stránku na zadných pozíciách výsledkov vyhľadávania v tzv .SERPe. Tým menej návštevníkov vás cez Google navštívi. Preto je dôležité vedieť na aké kľúčové slová sa oplatí zamerať a urobiť si analýzu. S týmto vám vie pomôcť SEO optimalizácia.
Spojte sa s nami online a my vám darujeme hodinovú SEO konzultáciu k vášmu webu ZDARMA. Pre prvých 3 najrýchlejších záujemcov vypracujeme taktiež analýzu kľúčových slov a analýzu vašej konkurencie. Požiadajte o ňu tu:
Kľúčové slová v texte
V minulosti sa dali kľúčové slová zneužívať, keď ich stačilo vo veľkých počtoch uvádzať na stránke a meta popisoch (meta tag). Stránka sa potom umiesťňovala na horných pozíciách výsledkoch. Nezáležalo ani na ich relevantnosti – toho, či význam kľúčového slova súvisel s obsahom stránky (napr. čínska reštaurácia uvádzala kľúčové slovo „donáška pizze“, ale reálne ju v ponuke nemala). Dnes už je Google múdrejší, berie do ohľadu omnoho viac faktorov, podľa ktorých radí weby do výsledkov vyhľadávania.
Z tohto dôvodu bola dôležitosť počtu kľúčových slov na stránke masívne zredukovaná. Umiestnenie kľúčových slov a ich relevantnosť je omnoho dôležitejšia ako ich množstvo. Treba ich uvádzať rozumne. Použitie jedného kľúčového slova v nadpise a potom v podnadpise má väčší efekt ako snaha napratať nesúvisiacich 5 kľúčových slov do obsahu.
Kľúčové slová a SEO
Google sa dnes pozerá na stránku ako celok, nezameriava sa len na kľúčové frázy, ako kedysi. Je sofistikovaný a vytvára si celkový obraz o tom, o čom naozaj je váš biznis. Najdôležitejšie je v súčasnosti sa zamerať na tvorbu hodnotného obsahu (práve prostredníctvom relevantných kľúčových slov), ktorý dá užívateľom dôvod vás na internete hľadať. Ako nájsť relevantné kľúčové slová vám pomôže SEO analýza.
Aj napriek tomu, že význam kľúčových slov sa rokmi menil, stále sú dôležitým faktorom, a to nielen pre SEO.
Skratka SEO znamená Search engine optimization, po slovensky Optimalizácia pre vyhľadávače. Sú to premyslené postupy ako dostať stránku na prvú stranu vo výsledkoch. Stavebným pilierom SEO sú práve kľúčové slová. Jedným z prvkov SEO je aj linkbuilding, ktorý pomáha pri raste v pozícii a deje sa tiež cez kľúčové slová.
Ako si vybrať kľúčové slová?
Výber kľúčových slov značne uľahčujú nástroje, ktoré sa špecializujú na návrh kľúčových slov. Na internete je ich veľké množstvo, tu ich uvádzame aspoň niekoľko:
Plánovač kľúčových slov – v rámci služby Google Ads.
Nápady na nové kľúčové slová – Keywordtool.io.
Nápady na nové kľúčové slová – Wordtracker.
Problematike kľúčových slov sme sa venovali aj v iných článkoch. Prečítajte si Ako vyberať vhodné kľúčové slová.