SEO úvahy: Škodí Google web stránkam?

Náhodou som po preklikaní niektorých portálov, blogov či diskusných skupín našla pár nezrovnalostí, ktoré môžu čitateľov zavádzať. Medzi nimi aj názor, že Google bojuje proti SEO optimalizácií.
Nie, nebojuje. Je pravdou, že Google z času na čas mení pravidlá hry, ktoré treba rešpektovať a implementovať do nových stratégií. To nie je nič nové. Nič z toho však neznamená, že bojuje proti SEO. Preto, vždy venujte pozornosť tomu čo čítate. Nie všetko je naozaj tak. Nižšie citujem pár slov, na ktoré som na internete narazila a chcela by som ich uviesť na pravú mieru.
Citujem: “Spoločnosť Google začala proti SEO optimalizácii bojovať a taktiež aj proti predaju spätných odkazov v rôznych systémoch. Robí to pomocou výsledkov vyhľadávania, z ktorých si používateľ môže nadobro vyradiť niektoré stránky, ktoré mu nikdy neponúkajú žiadaný výsledok.”
Autor pokračuje nasledovne: “Vo výsledkoch vyhľadávania je teraz možné posúvať výsledky vyhľadávania nahor, nadol alebo ich úplne mazať. Takisto je možné pridávať vlastné komentáre. Používatelia majú možnosť všetko vrátiť do pôvodného stavu, alebo sa podeliť o svoje výsledky vyhľadávania či komentáre s inými. Týmto spôsobom vzniká akási nová verzia výsledkov vyhľadávania Google, kde umiestnenie webov určujú sami používatelia a nie spätné odkazy, či SEO optimalizácia. Z vyhľadávača Google sa tým do istej miery stáva akási obdoba spoločenských sietí.“
Z týchto slov mi vychádza, že si užívatelia internetu začali zamieňať pojem SEO (Optimalizácia web stránok pre vyhľadávače) s niečím úplne iným. Autor týchto slov zjavne postavil SEO a Google na dve opačné strany bojového poľa.
SEO nie je len o automatickom nahadzovaní kľúčových slov na web a snaha o čo najvyššie pozície vo vyhľadávaní. SEO je istým spôsobom „umenie“ ako sa relevantne ako „prvý“ zobraziť návštevníkom vo vyhľadávaní. To znamená, poskytnúť im také informácie, ktoré hľadajú a potrebujú.
V optimalizácii nejde o to byť na čo najviac slov v top pozíciách. Ale byť hore a zároveň na relevantné kľúčové slová, ktoré prinesú web stránke návštevy nezvyšujúce Bounce rate (miera opustenia web stránky). Správne prevedené SEO je v súlade s princípmi vyhľadávania Google. Preto, po zavedení nových Google opatrení sa niet čoho obávať. Ak ľudia na vašej stránke nájdu to, na čo bola zoptimalizovaná, nie je dôvod na paniku.
Báť zmien sa môžu len tí, ktorí vo svojej práci využívajú black hat techniky (zakázané techniky v SEO), ktoré samotný Google ešte neodhalil.
Každá nová funkcia vzniká za účelom zdokonaliť samotný vyhľadávač a prispôsobiť ho čo najviac ľuďom. Autorom, ktorí nie úplne vystihli podstatu zmien by som odporúčala pouvažovať nad úpravami, aby tak zbytočne nezavádzali svojich čitateľov.