Monika Kusendová Monika Kusendová v kategórii Uncategorized

Ktoré dôležité nástroje vám pomôžu stanoviť online (a hlavne SEO) stratégiu?

Ktoré dôležité nástroje vám pomôžu stanoviť online (a hlavne SEO) stratégiu?

Teraz je ten správny čas na online biznis. Nakopnite ho pomocou SEO. Ako by mala vyzerať správna analýza konkurencie a ktoré nástroje vám pomôžu?

Optimalizácia pre vyhľadávače (search engine optimization) docieli to, aby sa váš web spriatelil s Google. Presnejšie, aby ho vyhľadávač uprednostňoval pri zobrazovaní sa na súvisiace kľúčové slová. Čo všetko treba vziať do úvahy a na čo myslieť pri konkurencii?

SEO parametre 

Vymenujme si najprv najdôležitejšie SEO parametre

  • hlavný nadpis (title) H1 a podnadpisy H2, H3, H4…
  • metadescription – ideálne by mal mať 130 až 150 znakov
  • zapracované kľúčové slová
  • URL

Používajú sa aj meta tagy, ale ich význam postupne klesá. Celkovo však meta prvky dokážu zvýšiť mieru CTR (prekliku) na váš web.

Ak sa podľa SEO parametrov upravujú/optimalizujú webové stránky, vtedy hovoríme o tzv. ON-PAGE SEO. Ak ide o optimalizovanie mimo webových stránok, čiže napr. o tvorbu externých URL odkazov na váš web, vtedy hovoríme o tzv. OFF-PAGE SEO.

Domain authority (DA)

Tento faktor určuje, na akom mieste na stránkach s výsledkami vyhľadávaní (SERP) sa váš web zobrazí. Vyvinula ho SEO agentúra MOZ ako nasledovníka metriky Google PageRank. Meria silu celých domén alebo subdomén. Pozostáva z rôznych signálov, ktoré naznačujú, že webová stránka je vysoko kvalitná a dôveryhodná. Avšak základom autority domény je portfólio spätných odkazov vášho webu.

Page authority (PA)

Túto metriku takisto vyvinula spoločnosť Moz. Predpovedá, ako dobre sa konkrétna stránka umiestni na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP). Skóre sa pohybuje od jednej do 100, pričom vyššie zodpovedá väčšej schopnosti zaradiť sa. Na rozdiel od DA sa zameriava na hodnotenie priamo jednej konkrétnej stránky. Sledovanie autority každej vašej stránky môže byť veľmi užitočné pri určovaní, ktoré marketingové stratégie fungujú.

Domain Authority a Page Authority v Nástroji Mozrank.cz

domain authority a page authority v Nástroji Mozrank.cz

Trust flow

Ide o ukazovateľ, reprezentujúci dôveryhodnosť webovej stránky. Je jedným z nástrojov zo stránky Majestic.com. Zvyšovať si ho môžete okrem kvalitného obsahu, relevantných kľúčových slov a spätných odkazov, aj inovatívnymi novinkami na aktuálnu tému.

Citation flow

Poukazuje na vplyvnosť vášho webu (URL), ako pôsobí na obsah a linkbuilding iných stránok. Takisto by sa dalo povedať, že hodnotí aj popularitu na základe toho, koľko iných webov odkazuje na ten váš.

Hodnoty pri oboch sa pohybujú od 0 do 100, pričom vyššia hodnota je lepšia.

Trust Flow a Citation Flow v nástroji Majestic.com

trust flow a citation flow v nástroji Majestic.com

Rýchlosť webu

Rýchlosť stránky sa dá skontrolovať v Google Analytics, kde si môžete pozrieť zoznam vašich najpomalších podstránok alebo v nástroji Page Speed Insights od Google, ktorý zanalyzuje obsah stránky vzhľadom k jej načítaniu a tiež pridá konkrétne rady a postupy, čo optimalizovať a zlepšiť. V programe Web Vitals si môžete detailne preštudovať, ako je na tom váš web pri desktope i mobile, koľko máte duplicít či tzv Core web vitals, zložený z 3 aspektov: načítanie (LCP), interaktivita (FID) a vizuálna stabilita (CLS).

SEO nástroje ktoré sa oplatí používať a na čo slúžia?

MOZrank nástroj

Žiadna správna SEO stratégia sa nezaobíde bez kontroly hodnôt, ktoré vám rýchlo a jednoducho pomôže overiť tento nástroj. Mozrank.cz zobrazuje hodnoty domain authority, page authority i počet spätných odkazov webov. Okrem toho meria vlastnú hodnotu Mozrank (od 0 do 10). Na základe nej zistíte, nakoľko je konkrétna stránka z hľadiska radov faktorov autoritatívna pre vyhľadávače aj návštevníkov.

Ďalšie Moz nástroje vám pomôžu i s analýzou kľúčových slov, spätných odkazov či SEO auditom.

Majestic

Vďaka tomuto nástroju môžete analyzovať svoj web (Site Explorer) i konkurenciu prostredníctvom SEO parametrov ako sú domain authority, page autority, trust flow, citation flow, či odkazujúcich domén. Dokáže porovnať hlavné faktory (Compare sites) až u 10 rôznych domén, vďaka čomu sa ľahko inšpirujete pri vylepšovaní vášho webu. Obľúbený je aj ako pomocník pri analýze odkazového portfólia a skvalitňovaní linkbuildingu (Bulk Backlink Checker). Pri hľadaní miesta pre nový odkaz sa takisto môžete inšpirovať konkurenciou a pozrieť sa, kde má link ona (Site Explorer).

Veľkou výhodou Majesticu je skutočnosť, že index je aktualizovaný niekoľkokrát denne, takže získané údaje sú najnovšie a najaktuálnejšie.

Screaming frog 

Tento diagnostický SEO nástroj je ideálny na analýzu webových stránok. Dal by sa pripodobniť k pavúkovi. Preskúma všetky metadáta, ktoré má k dispozícii. Následne z nich vytvorí akúsi pavučinu alebo sitemaps. Zobrazí základné SEO prvky webu i tie chýbajúce. Upozorňuje na chybové stránky, kontroluje štruktúru URL, odhalí chýbajúci alt text, analyzuje základné SEO parametre.

Google Adwords Planner

Plánovač kľúčových slov od Google patrí medzi najpoužívanejšie nástroje tohto typu. Dostanete sa ku nemu cez Google Ads v sekcii Nástroje a nastavenia. Kde vás nasmeruje na plánovač s dvomi základnými sekciami: Objavte nové kľúčové slová a Objem vyhľadávania a prognózy. Umožňujú nasledovné kroky:

  • objaviť nové kľúčové slová súvisiace s vaším webom, výrobkami, službami
  • zobraziť počet vyhľadávaní kľúčových slov za mesiac
  • zistiť priemernú cenu za zobrazenie reklamy pri danom kľúčovom slove
  • kategorizovať  vaše služby na základe kľúčových slov
  • vytvárať nové kampane na základe prieskumu kľúčových slov

Potrebné údaje si môžete vyexportovať a použiť ich na analýzu či SEO on page, prípadne do kontentu.

Marketing Miner

Jeden z najlepšie hodnotených SEO nástrojov v roku 2020. Nájdete tu viac ako 50 pomocníkov pod jednou strechou: obsahová analýza, meranie pozícii vo vyhľadávačoch, kontrola indexácie či hľadanosť kľúčových slov. Navyše je prepojený aj s nástrojmi ako sú Google Analytics, Majestic alebo Data Studio. 

Najlepšie SEO nástroje pre rok 2021

Najlepšie SEO nástroje pre rok 2021

Oslovili sme priamo marketingového manažéra – Tomáša Nováka, ktorý má na starosti tento SEO nástroj:

OT: Dostali sme sa k hodnoteniu, v ktorom ste za rok 2020 získali najlepšie skóre, čo sa týka takmer všetkých dôležitých funkcií a parametrov. V porovnaní s konkurenciou máte pridanú hodnotu v kontrole plagiátorstva a možnosť prepojenia s mnohými najpoužívanejšími SEO a Google nástrojmi… Aké sú ďalšie benefity nástroja Marketing Miner?

TN: Našou najväčšou zbraňou oproti konkurentom je to, že máme najväčšiu databázu kľúčových slov s ich reálnou hľadanosťou (click-stream dáta), pre český, slovenský a poľský trh. Postupne plánujeme pridať ďalšie. 

Okrem toho Marketing Miner disponuje veľkým množstvom funkcií. Zatiaľ čo iné SEO nástroje stihli okopírovať len zopár (hľadanosť, meranie pozícií a ešte možno nejaké 2), my máme viac než 50 rôznych možností, čo viete získať za dáta ku kľúčovým slovám, URL alebo doménam. 

OT: Viac ako 50 SEO nástrojov pod jednou strechou – ktoré iné nástroje vďaka tomu môžeme vypustiť?

TN: Hľadanosť, meranie pozícií, konkurenčnosť kľúčových slov a ich návrhy, kontrola indexácie alebo správnosti nasadenia štruktúrovaných dát, kontrola sociálnych signálov, či kontaktné údaje domény – toto všetko sa dá hromadne spracovať veľmi rýchlo. Stačí, ak vložíte súbor so slovami, URL alebo doménami a v ďalšom kroku zvolíte, čo chcete k týmto vstupným dátam spracovať. Keďže je to v cloude, pokojne môžete medzičasom vypnúť laptop.

OT: Na ktoré faktory sa najčastejšie zabúda pri analýze konkurencie a čo by ste odporučili okrem základov, ako sú Domain authority, Page authority, trust / citation flow či odkazové portfólio, pozrieť v Marketing Miner?

TN: Osobne na analýzu konkurencie vždy ako prvé použijem Domain profiler, kde si pozriem, na aké kľúčové slová sa zobrazuje konkurencia v organickom i platenom vyhľadávaní a vďaka tomu nemusím robiť analýzu kľúčových slov. Zároveň, ak sú na prvom mieste, tak zistím, akou vstupnou stránkou to pokrývajú a inšpirujem sa ňou (ako majú riešené UX, aký obsah je na stránke) a snažím sa k tomu pridať ešte o desať percent viac, aby som ich predbehol. 

Domain Profiler v nástroji Marketing Miner

Domain profiler v nástroji Marketing Miner

Ak sú aktívni na sociálnych sieťach, tak vezmem všetky ich URL zo sitemap a spracujem k nim Social Signals: zistím, ktoré ich články (URL) sú najzdieľanejšie na sociálnych sieťach a inšpirujem sa nimi (očividne, keď ich ľudia zdieľajú, tak sa im páčia, sú virálne, je to dobré pre brand). 

Ďalšie užitočné SEO nástroje

Za uplynulý rok sa medzi top päťku SEO nástrojov dostali okrem zmienených Marketing Miner (1. priečka) a Moz (5. priečka) aj nasledovné: 

  • Mangools (2. priečka) – pomáha s kľúčovými slovami, SERP (stránka výsledkov vyhľadávania), pozíciami, či spätnými linkami. Funguje už od roku 2014 a vďaka tutoriálom sa v ňom ľahko naučíte pracovať aj keď ste začiatočník.
  • Semrush (3. priečka) – okrem základných SEO parametrov sa zameriava aj na obsah, reklamu a sociálne médiá, oceníte hĺbkové analýzy, prospešné pri nastavení SEO stratégie.
  • Ahrefs (4. priečka) – tento nástroj používajú marketéri svetových spoločností ako sú Facebook, LinkedIn, Adobe či Netflix, čo asi hovorí samo za seba o jeho kvalite. Pomáha s výkonnosťou webu i nastavením správneho obsahu. Nájdete tu aj voľne dostupné náučné materiály.
  • Prečítajte si tiež:Is SEO really DEAD? Veľká štúdia SEO výsledkov našich zákazníkov

Zdroje:

https://bancoynegro.com/seo-upravy-webovych-stranok/

https://madviso.sk/seo-onpage-faktory/

https://www.goup.sk/blog/co-je-seo-optimalizacia-pre-vyhladavace/

https://moz.com/

http://www.mozrank.cz/

https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

https://majestic.com/

https://90digital.com/blog/seo/trust-flow-citation-flow-explained

https://web.dev/vitals/

https://www.5naj.sk/porovnanie-nastrojov-na-seo/

Tomáš Novák – marketingový manažér SEO nástroja Marketing Miner

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

SEO parametre a analýza konkurencie
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov