Katarína Rusňáková SEO v kategórii Blog Marketing Nové trendy v marketingu Online marketing SEO

SEO v roku 2018 očami Katky Molnárovej

SEO v roku 2018 očami Katky Molnárovej

Tak som sa po po dlhej dobe zúčastnila medzinárodnej konfery. SMX London 2018 – jedna z top SEO a SEM konferencií sveta. Čakali na nás tri plné nadupané dni absorbovania horúcich SEO a SEM noviniek.  Ako bonus sme si skočili aj na extra workshopovú časť, takže mozgy sme mali poriadne prehriate už v pondelok večer :).  Svetoví speakri a vystavovatelia s firiem ako Majestic, SEMrush, Search Engine land a pod. boli garantom kvality už sami o sebe. Rozhodla som sa spísať pár mojich postrehov.

 

1.TOP prínos pre mňa

V prvom rade musím povedať, že ma táto konferencia uistila, že u nás v ONLINE TORO sme stále v špičke a postupy, nástroje, či postoje, ktoré k SEO máme sú v súlade so svetovými trendami. Tiež som sa uistila, že napriek ťažkým rokom, ktorými sa životom nejak brodím v poslednej dobe a po niekoľkých vyhoreniach v práci, pre SEO mám stále vášeň a nadšenie.

2. Rozdiel medzi SEO a PPC

„PPC is to rent, SEO is to mortgage“  – tento slogan asi najviac vystihuje rozdielnosť týchto online marketingových nástrojov. Mám jednoduchú odpoveď na to, keď za nami opäť príde potenciálni zákazník s požiadavkou, že chcú robiť SEO namiesto PPC. Hypotéku prenájmom nenahradíte….

3. Najdôležitejšie faktory pre SEO

Naďalej sú to linky a obsah. Avšak tretí faktor, ktorý najviac ovplyvňuje výsledky vyhľadávania v Google je RANK BRAIN 3  (Google learning artificial inteligence) – umelá inteligencia od Google, ktorá sa sama učí. Nemôžeme ju však ovplyvniť, ale môžeme ovplyvniť prvé dva faktory a poskytnúť čo najkvalitnejší, štruktúrovaný a prelinkovaný obsah (knowledge grafy, snažte sa dostať do answer boxu tým, že štrukturujete obsah na webe formou otázka-odpoveď), ktorý si RANK BRAIN 3 dokáže naštudovať a vytvoriť tak väzby na naše webstránky/podnikanie/obsah. Rýchlosť webstránok – už nie je debata o tom, či je vaša stránka dostatočne rýchla. Je potrebné sa zamerať na to, aby bola najrýchlejšia. Podľa SEMrush – prípadovej štúdie realizovanej na viac ako 100 zákazníkoch a 600 000 kľúčových slovách, webstránky zákazníkov, ktorí sa zobrazujú v TOP 3ke výsledkov neplateného vyhľadávania Google, mali rýchle webové stránky a to v rôznych oblastiach:

  • PageSpeed Insight skóre 50 a viac (zo 100) –  Google PageSpeed Insights test
  • čas prvého načítania prvku na webe (time to first bite TTFB) od 0,4 to 0,5 sekundy
  • celkové načítanie stránky do 4 sekúnd
  • čas prvej interakcie na webe – menej než 7 sekúnd

 

Ďaľšie faktory, ktoré mali spoločné webstránky, ktoré sa zobrazujú na  TOP pozíciách vo vyhľadávaní Google:

  • 75% ná vyplnenosť  H1 tagov
  • obsah tých, ktorí sa zobrazovali v TOP 3 bol priemerne o 43% dlhší ako obsah ostatných
  • 63% domén v TOP3 sú zabezpečené https protokolom
  • počet návštev pri vysoko vyhľadávaných kľúčových frázach
  • priama návštevnosť na webe
  • backlinks – spätné odkazy
  • nižšia miera opustenia stránky  (bounce rate) – pravidelne racovali na jej znížení tak, že si zistila podstránky s vyšším bounce rate, zistili, na aké kľúčové slová sú zoptimalizované a snažili sa urobiť viac relevantný obsah
  • na jednu návštevu pripadalo 3-3,5 stránky
  • počet odkazajúcich domén – na 1. pozícií mali takmer dvojnásobok odkazujúcich domén, ako stránky na 10. pozícií

 

Ak sa však pozrieme na Google guidelines, oficiálne zostávajú najdôležitejšie tieto faktory (ich dôležitosť je zoradená od najdôležitejšej):

  • priama návštevnosť na webe (sila brandingu, vašej značky)
  • čas strávený na stránke
  • počet stránok na jednu návštevu
  • miera opustenia webovej stránky – Bounce rate
  • počet odkazujúcich domén
  • počet odkazujúcich spätných odkazov (follow)
  • počet odkazujúcich IP adries
  • dĺžka obsahu na webe
  • HTTPS – zabezpečenosť webovej stránky
  • počet anchor textov v linkách a kľúčové slová v nich
  • kľúčové slová v texte
  • hustota kľúčových slov v texte
  • kľúčové slová v tagu title a v metatagoch – mimochodom Google sa opäť vracia ku skrátenému zobrazovaniu popiskov meta description
  • video na stránke

Google_SEO_faktory

4. Mobile first indexing

Možno už viete, ale s príchodom novej Google search console (ktorá je podstatne prehľadnejšia a viac user friendly) prichádza ruka v ruke aj nové indexovanie webstránok. V krátkosti vysvetlím v tejto schéme:

 

PRED TÝM

  1. generické prehľadávanie – vyhľadá  všetky stránky a pozrie sa na ne
  2. generické indexovanie – porozumie informáciám na stránkach
  3. rovnaké zobrazovanie – zobrazí rovnakú stránku všetkým používateľom


TERAZ

  1. generické prehľadávanie – vyhľadá všetky stránky a pozrie sa na ne
  2. SKONTROLUJTE MOBILNÚ VERZIU – NÁJDE MOBILNÚ URL A ZISTÍ, ČI JE „MOBILE FRIENDLY“
  3. generické indexovanie – porozumie informáciám na stránkach
  4. ŠPECIFICKÉ zobrazovanie – zobrazí URL MOBILU ALEBO DESKTOPU užívateľom

Zjednodušene povedané – prioritou pre Google sa stanú mobilné webstránky podľa toho, čo Google zobrazí vo vašom indexe.  Webstránky  s lepšou mobilnou použiteľnosťou sa môžu zobrazovať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a to aj v prípade, že ide o vyhľadávanie desktopové. Ak si nemôžete z akýchkoľvek dovodov dovoliť opimalizovať vaše mobilné stránky, zvážte využite AMP formátu (AMP accelerated mobile pages) – nový štandard prostredníctvom ktorého sa načítavajú mobilné stránky veľmi rýchlo. AMP sú rôzne technológie spojené v jedno, neobsahujú autorské JavaScripty ani skripty tretích strán. AMP je založené na HTML AMP JS knižniciach a AMP Cache.

4. Voice search (hľadanie hlasom)siri

  • podľa Google v UK až 55 % teenagerov a 41% dospelých používa vyhľadávanie hlasom denne
  • v 2017 viac ako 20 % vyhľadávacích fráz v mobilnom vyhľadávaní bolo práve z vyhľadávania hlasom
  • podľa CISCO, ale aj podľa Comscore do roku 2020 bude 50 % vyhľadávaní hlasom
  • chybovosť v Google vyhľadávaní hlasom dosahuje len 8% (word error rate)
  • 41% ľudí, ktorí používajú Voice search ho začali požívať len posledných 6 mesiacov
  • voice search nenahrádza textové vyhľadávanie, ale kľúčové frázy z vyhľadávania hlasom sú podstatne dlhšie, ako pri textovom vyhľadávaní
  • „15% z kľúčových fráz, ktoré Google vidí každý deň, nebolo pred tým videných  “ John Mueller, Google  I/O 2018 – long tails find new opportunitiesvoice search google

5. Ako linkovať ?

Hľadajte nové príležitosti v rôznych segmentoch. Príklad: ONLINE TORO sa venuje výkonnostnému online marketingu, brandingu, ale i video kampaniam. Netvoríme obsah len na portáloch, ktoré sa venujú digitálnemu marketingu, ale hľadáme príležitosti na publikovanie obsahu aj v iných segmentoch: Napríklad:

AUTOMOTO – článok na tému TOP vyhľadávané značky áut v Google v roku 2017
ZDRAVIE – najčastejšie vyhľadávané ochornenia v Google a pod.
VZDELÁVANIE – školské portály – videá z našich prednášok a prezentácie pre študentov a iné.

Čoraz viac sa hovorí o pojme natívna reklama. Budujte natívny (prirodzený) obsah. Avšak nezabúdajte na SEO. Odpovedzte si preto vždy na tieto tri otázky, keď tvoríte obsah: 1. Akú hodnotu môžete dať čitateľovi? 2. Akú hodnotu môžete dať publisherovi – prevádzkovateľovi portálu, blogu? 3. Akú hodnotu to prinesie pre vašu firmu/vášho zákazníka?

Pomôcť vám môže aj publikačný kalendár, ktorý by mal obsahovať tieto položky: mesiac, dátum, typ obsahu, autor, titulok, hlavné kľúčové slovo, pridružené kľúčové slová, metadescription, call to action, vydavateľ, cieľová skupina, napísané – dátum , odpublikované – dátum, reklamné kanály, sociálne siete – linky, rozpočet…)

 

6. TOP webové a SEO nástroje

K tomuto by sa zišiel samostatný článoček, avšak pre urýchlenie pripájam zoznam na tie najlepšie. U nás v ONLINE TORO používame: Majestic, ComScore, Screaming froh, MOZ Tools, CrazyEgg, Advanced web ranking, Google PageSpeed Insights.

Pripájam zoznam nástrojov, o ktorých sa na konferencii hovorilo.

SEMRush, SpyFu, SimilarWeb, SearchMetrics, Hitwise, Compete, ComScore Marketer, KeywordSpy, AgGooRoo, Quantcast, Keyword Analyser, Moat, ScreamingFrog, MOZ Tools, DeepCrawl, and the others for web: CrazyEgg, HOTJAR, NetMechanic, CynthiaSays, W3C, Browsersshots, Lynx Text Browser, Jaws screen reader, GifBot, Xenu’s Link Sleuth

Hrdá Slovenka – nesmiem zabudnúť spomenúť, že som na konfere zažila dva momenty, kedy som bola opäť hrdá na naše malé veľké Slovensko. Spomenuté boli rovno dva  slovenské startupy, ktorým sa podarilo uspieť v zahraničí. Otázky pre speakrov sme riešili cez Sli.do, spomenuté bolo aj Kontentino.

slidokontentino

7. Interakcia

Prvých 10 sekúnd návštevníka na vašom webe rozhoduje o tom, či ostane alebo odíde. 91,5 % používateľov Google kliká na výsledky vyhľadávania prvej stránky, 4,8% užívateľov na výsledky 2. stránky. Na výsledky 3: stránky kliká už len 1,1% užívateľov.

 

 

katka mentoring

Katka Molnárová je odborníčkou na online výkonnostný marketing, financovanie online kampaní a jej prioritou je pomôcť biznisu rásť na internete. Je držiteľka ocenenia E-žena roka, pôsobila napríklad aj ako Google trénerka na Slovensku. Špecializuje sa na biznis konzultácie, navrhovanie online stratégií na mieru a budovanie interných digitálnych oddelení vo firmách. Prostredníctvom projektu Mentoring.guru pomáha podnikateľom rásť a dodržiavať work – life balance. Pravidelne pôsobí ako spíkerka na rôznych podujatiach pre podnikateľov, ale i pre študentov. Je mamou dvoch synčekov Davidka a Viktorka. Cestuje, bloguje, užíva život plnými dúškami.

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.