Katarína Molnárová Katarína Molnárová v kategórii Blog Marketing Nové trendy v marketingu Online marketing SEO

SEO v roku 2018 očami Katky Molnárovej

SEO v roku 2018 očami Katky Molnárovej

Tak som sa po po dlhej dobe zúčastnila medzinárodnej konfery. SMX London 2018 – jedna z top SEO a SEM konferencií sveta. Čakali na nás tri plné nadupané dni absorbovania horúcich SEO a SEM noviniek.  Ako bonus sme si skočili aj na extra workshopovú časť, takže mozgy sme mali poriadne prehriate už v pondelok večer :).  Svetoví speakri a vystavovatelia s firiem ako Majestic, SEMrush, Search Engine land a pod. boli garantom kvality už sami o sebe. Rozhodla som sa spísať pár mojich postrehov.

 

1.TOP prínos pre mňa

V prvom rade musím povedať, že ma táto konferencia uistila, že u nás v ONLINE TORO sme stále v špičke a postupy, nástroje, či postoje, ktoré k SEO máme sú v súlade so svetovými trendami. Tiež som sa uistila, že napriek ťažkým rokom, ktorými sa životom nejak brodím v poslednej dobe a po niekoľkých vyhoreniach v práci, pre SEO mám stále vášeň a nadšenie.

2. Rozdiel medzi SEO a PPC

“PPC is to rent, SEO is to mortgage”  – tento slogan asi najviac vystihuje rozdielnosť týchto online marketingových nástrojov. Mám jednoduchú odpoveď na to, keď za nami opäť príde potenciálni zákazník s požiadavkou, že chcú robiť SEO namiesto PPC. Hypotéku prenájmom nenahradíte….

3. Najdôležitejšie faktory pre SEO

Naďalej sú to linky a obsah. Avšak tretí faktor, ktorý najviac ovplyvňuje výsledky vyhľadávania v Google je RANK BRAIN 3  (Google learning artificial inteligence) – umelá inteligencia od Google, ktorá sa sama učí. Nemôžeme ju však ovplyvniť, ale môžeme ovplyvniť prvé dva faktory a poskytnúť čo najkvalitnejší, štruktúrovaný a prelinkovaný obsah (knowledge grafy, snažte sa dostať do answer boxu tým, že štrukturujete obsah na webe formou otázka-odpoveď), ktorý si RANK BRAIN 3 dokáže naštudovať a vytvoriť tak väzby na naše webstránky/podnikanie/obsah. Rýchlosť webstránok – už nie je debata o tom, či je vaša stránka dostatočne rýchla. Je potrebné sa zamerať na to, aby bola najrýchlejšia. Podľa SEMrush – prípadovej štúdie realizovanej na viac ako 100 zákazníkoch a 600 000 kľúčových slovách, webstránky zákazníkov, ktorí sa zobrazujú v TOP 3ke výsledkov neplateného vyhľadávania Google, mali rýchle webové stránky a to v rôznych oblastiach:

  • PageSpeed Insight skóre 50 a viac (zo 100) –  Google PageSpeed Insights test
  • čas prvého načítania prvku na webe (time to first bite TTFB) od 0,4 to 0,5 sekundy
  • celkové načítanie stránky do 4 sekúnd
  • čas prvej interakcie na webe – menej než 7 sekúnd

 

Ďaľšie faktory, ktoré mali spoločné webstránky, ktoré sa zobrazujú na  TOP pozíciách vo vyhľadávaní Google:

  • 75% ná vyplnenosť  H1 tagov
  • obsah tých, ktorí sa zobrazovali v TOP 3 bol priemerne o 43% dlhší ako obsah ostatných
  • 63% domén v TOP3 sú zabezpečené https protokolom
  • počet návštev pri vysoko vyhľadávaných kľúčových frázach
  • priama návštevnosť na webe
  • backlinks – spätné odkazy
  • nižšia miera opustenia stránky  (bounce rate) – pravidelne racovali na jej znížení tak, že si zistila podstránky s vyšším bounce rate, zistili, na aké kľúčové slová sú zoptimalizované a snažili sa urobiť viac relevantný obsah
  • na jednu návštevu pripadalo 3-3,5 stránky
  • počet odkazajúcich domén – na 1. pozícií mali takmer dvojnásobok odkazujúcich domén, ako stránky na 10. pozícií

 

Ak sa však pozrieme na Google guidelines, oficiálne zostávajú najdôležitejšie tieto faktory (ich dôležitosť je zoradená od najdôležitejšej):

  • priama návštevnosť na webe (sila brandingu, vašej značky)
  • čas strávený na stránke
  • počet stránok na jednu návštevu
  • miera opustenia webovej stránky – Bounce rate
  • počet odkazujúcich domén
  • počet odkazujúcich spätných odkazov (follow)
  • počet odkazujúcich IP adries
  • dĺžka obsahu na webe
  • HTTPS – zabezpečenosť webovej stránky
  • počet anchor textov v linkách a kľúčové slová v nich
  • kľúčové slová v texte
  • hustota kľúčových slov v texte
  • kľúčové slová v tagu title a v metatagoch – mimochodom Google sa opäť vracia ku skrátenému zobrazovaniu popiskov meta description
  • video na stránke

Google_SEO_faktory

4. Mobile first indexing

Možno už viete, ale s príchodom novej Google search console (ktorá je podstatne prehľadnejšia a viac user friendly) prichádza ruka v ruke aj nové indexovanie webstránok. V krátkosti vysvetlím v tejto schéme:

 

PRED TÝM

  1. generické prehľadávanie – vyhľadá  všetky stránky a pozrie sa na ne
  2. generické indexovanie – porozumie informáciám na stránkach
  3. rovnaké zobrazovanie – zobrazí rovnakú stránku všetkým používateľom


TERAZ

  1. generické prehľadávanie – vyhľadá všetky stránky a pozrie sa na ne
  2. SKONTROLUJTE MOBILNÚ VERZIU – NÁJDE MOBILNÚ URL A ZISTÍ, ČI JE “MOBILE FRIENDLY”
  3. generické indexovanie – porozumie informáciám na stránkach
  4. ŠPECIFICKÉ zobrazovanie – zobrazí URL MOBILU ALEBO DESKTOPU užívateľom

Zjednodušene povedané – prioritou pre Google sa stanú mobilné webstránky podľa toho, čo Google zobrazí vo vašom indexe.  Webstránky  s lepšou mobilnou použiteľnosťou sa môžu zobrazovať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a to aj v prípade, že ide o vyhľadávanie desktopové. Ak si nemôžete z akýchkoľvek dovodov dovoliť opimalizovať vaše mobilné stránky, zvážte využite AMP formátu (AMP accelerated mobile pages) – nový štandard prostredníctvom ktorého sa načítavajú mobilné stránky veľmi rýchlo. AMP sú rôzne technológie spojené v jedno, neobsahujú autorské JavaScripty ani skripty tretích strán. AMP je založené na HTML AMP JS knižniciach a AMP Cache.

4. Voice search (hľadanie hlasom)siri

  • podľa Google v UK až 55 % teenagerov a 41% dospelých používa vyhľadávanie hlasom denne
  • v 2017 viac ako 20 % vyhľadávacích fráz v mobilnom vyhľadávaní bolo práve z vyhľadávania hlasom
  • podľa CISCO, ale aj podľa Comscore do roku 2020 bude 50 % vyhľadávaní hlasom
  • chybovosť v Google vyhľadávaní hlasom dosahuje len 8% (word error rate)
  • 41% ľudí, ktorí používajú Voice search ho začali požívať len posledných 6 mesiacov
  • voice search nenahrádza textové vyhľadávanie, ale kľúčové frázy z vyhľadávania hlasom sú podstatne dlhšie, ako pri textovom vyhľadávaní
  • “15% z kľúčových fráz, ktoré Google vidí každý deň, nebolo pred tým videných  ” John Mueller, Google  I/O 2018 – long tails find new opportunitiesvoice search google

5. Ako linkovať ?

Hľadajte nové príležitosti v rôznych segmentoch. Príklad: ONLINE TORO sa venuje výkonnostnému online marketingu, brandingu, ale i video kampaniam. Netvoríme obsah len na portáloch, ktoré sa venujú digitálnemu marketingu, ale hľadáme príležitosti na publikovanie obsahu aj v iných segmentoch: Napríklad:

AUTOMOTO – článok na tému TOP vyhľadávané značky áut v Google v roku 2017
ZDRAVIE – najčastejšie vyhľadávané ochornenia v Google a pod.
VZDELÁVANIE – školské portály – videá z našich prednášok a prezentácie pre študentov a iné.

Čoraz viac sa hovorí o pojme natívna reklama. Budujte natívny (prirodzený) obsah. Avšak nezabúdajte na SEO. Odpovedzte si preto vždy na tieto tri otázky, keď tvoríte obsah: 1. Akú hodnotu môžete dať čitateľovi? 2. Akú hodnotu môžete dať publisherovi – prevádzkovateľovi portálu, blogu? 3. Akú hodnotu to prinesie pre vašu firmu/vášho zákazníka?

Pomôcť vám môže aj publikačný kalendár, ktorý by mal obsahovať tieto položky: mesiac, dátum, typ obsahu, autor, titulok, hlavné kľúčové slovo, pridružené kľúčové slová, metadescription, call to action, vydavateľ, cieľová skupina, napísané – dátum , odpublikované – dátum, reklamné kanály, sociálne siete – linky, rozpočet…)

 

6. TOP webové a SEO nástroje

K tomuto by sa zišiel samostatný článoček, avšak pre urýchlenie pripájam zoznam na tie najlepšie. U nás v ONLINE TORO používame: Majestic, ComScore, Screaming froh, MOZ Tools, CrazyEgg, Advanced web ranking, Google PageSpeed Insights.

Pripájam zoznam nástrojov, o ktorých sa na konferencii hovorilo.

SEMRush, SpyFu, SimilarWeb, SearchMetrics, Hitwise, Compete, ComScore Marketer, KeywordSpy, AgGooRoo, Quantcast, Keyword Analyser, Moat, ScreamingFrog, MOZ Tools, DeepCrawl, and the others for web: CrazyEgg, HOTJAR, NetMechanic, CynthiaSays, W3C, Browsersshots, Lynx Text Browser, Jaws screen reader, GifBot, Xenu’s Link Sleuth

Hrdá Slovenka – nesmiem zabudnúť spomenúť, že som na konfere zažila dva momenty, kedy som bola opäť hrdá na naše malé veľké Slovensko. Spomenuté boli rovno dva  slovenské startupy, ktorým sa podarilo uspieť v zahraničí. Otázky pre speakrov sme riešili cez Sli.do, spomenuté bolo aj Kontentino.

slidokontentino

7. Interakcia

Prvých 10 sekúnd návštevníka na vašom webe rozhoduje o tom, či ostane alebo odíde. 91,5 % používateľov Google kliká na výsledky vyhľadávania prvej stránky, 4,8% užívateľov na výsledky 2. stránky. Na výsledky 3: stránky kliká už len 1,1% užívateľov.

 

 

katka mentoring

Katka Molnárová je odborníčkou na online výkonnostný marketing, financovanie online kampaní a jej prioritou je pomôcť biznisu rásť na internete. Je držiteľka ocenenia E-žena roka, pôsobila napríklad aj ako Google trénerka na Slovensku. Špecializuje sa na biznis konzultácie, navrhovanie online stratégií na mieru a budovanie interných digitálnych oddelení vo firmách. Prostredníctvom projektu Mentoring.guru pomáha podnikateľom rásť a dodržiavať work – life balance. Pravidelne pôsobí ako spíkerka na rôznych podujatiach pre podnikateľov, ale i pre študentov. Je mamou dvoch synčekov Davidka a Viktorka. Cestuje, bloguje, užíva život plnými dúškami.

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov