Miroslav Beňo v kategórii SEO

SEO analýza: 5+1 prehliadaných tipov, ktoré vás oberajú o pozície v Google

Máte web. Je optimalizovaný na strategické kľúčové slová. Čakáte a čakáte, ale pre Google je stále akosi neviditeľný? Alebo sa vaše stránky udomácnili niekde na 3. či 4. strane Google a nechce sa im vyššie?
SEO analýza: 5+1 prehliadaných tipov, ktoré vás oberajú o pozície v Google

Mať urobenú analýzu kľúčových slov a mať tieto slová zapracované v textoch je len časť z toho, čo obnáša dôkladná SEO analýza. Samozrejme, je dôležité vedieť čo vaši zákazníci vyhľadávajú. Ale, optimalizácia webu je dlhodobý proces, nie jedna magická technika. Zatiaľ čo si budete prechádzať nasledovné body, premýšľajte o možnostiach, ako to čo najskôr využiť na vlastnom webe

1.Vložte sitemapu do Google Search Console

 

Ak náhodou neviete, čo je to sitemap, tak si to môžete predstaviť ako zoznam všetkých podstránok vášho webu. Tým, že manuálne vložíte sitemapu do Google Search Console, upozorníte Google, aby si vašu stránku všimol a začal ju indexovať.

Toto je obzvlášť dôležité, ak máte úplne novú stránku bez spätných odkazov. Ak vaša stránka nemá históriu, Google o nej nemôže vedieť.

Najprv potrebujete vygenorovať súbor v správnom formáte. Ideálne, ak je vo formáte .xml. Nemusíte panikáriť, ak vám to nič nehovorí. Vôbec nemusíte vedieť, čo to znamená. Stačí vám urobiť nasledovné:

Ak máte programátora, požiadajte o o vygenerovanie súboru sitemap.xml a následne, aby vám poslal url adresu. Mala by vyzerať takto: www.vasadomena.sk/nazov-sitamapy.xml. Ak programátora nemáte, možnosti sú nasledovné:

Ak váš web funguje na WordPresse, môžete na vygenerovanie sitemapy použiť WordPress pluginy, ako napríklad

  • All in One SEO plugin
  • Yoast SEO plugin

Okrem možnosti upravovať nadpisy Title alebo meta popisy, dokážu generovať aj sitemapy. Ak používate nejakú službu na tvorbu stránky alebo eshopu, tvorba súboru sitemap by mala byť  súčasťou nastavení (nie je to tak ale pri všetkých).

Dobre teda. Máte súbor sitemap. Čo teraz? Ostáva vložiť ho do Google Search Console. Ako?

Po prihlásení do Search Console nájdite vľavo Indexové prehľadávanie a kliknite na Počet súborov sitemap.
Google Search Console sitemap

Otvorí sa vám nové okno a napravo kliknite na Pridanie/Testovanie súboru sitemap.
Google Search Console sitemap

Potom stačí doplniť url adresu a kliknite na testovať.
Google Search Console sitemap

Ak test dopadne dobre, stačí ak celý proces zopakujete, ale tentokrát nedáte test, ale odoslať.

Hotovo. Nič zložité. Ďalej môžete…

2.Odkazovať na stránky, ktoré už majú v očiach Googlu vysokú autoritu

 

Možno by ste si mysleli, že linkovať na iné stránky, napríklad vo vašich článkoch, je úplne zbytočné. Ale nie je to celkom tak. Google si dáva záležať na tom, aby stránky na prvých miestach boli hodnoverné a ponúkali hodnotu. Kľúčová je tu hlavne dôveryhodnosť.

Lenže ako ju získate? Povedzme, že vaša stránka je úplne nová a nemá žiadnu históriu. Čo môžete urobiť? Linkovať na dôveryhodné stránky ako spravodajské weby, vzdelávacie inštitúcie, či weby z iným kvalitným obsahom.

Linkovať na iné stránky je úplne bežné na populárnych amerických blogoch.

Pozrite sa napríklad na tento článok od Neila Patela, uznávaného experta na online marketing a optimalizáciu webov: https://www.quicksprout.com/2016/01/11/mastering-content-marketing-7-required-principles-for-success/

Hneď na začiatku nájdete 2 odkazy. Prvý na Slideshare, ktorý patrí pod LinkedIn, druhý na Content marketing Institute.

SEO - odkazovanie na stránky

Ale ako to už býva, všetkého veľa škodí. Dôležité je, aby prelinkovanie bolo prirodzené. Nelinkujte na iné weby len preto, aby ste na ne linkovali. Linky musia byť relevantné.

Predstavte si, že ste zubár a na stránke píšete o dôležitosti pravidelného umývania zubov. Mohli by ste na stránku dať, napríklad, niekoľko štatistík a k nim pridať v odkaze zdroj na web/štúdiu, odkiaľ ich máte.

3.Podporte svoje podstránky vnútorným prelinkovaním

 

Toto je technika, ktorú momentálne nevyužíva veľa slovenských webov ani blogerov, ani sa nezohľadňuje pri tvorbe webov. Väčšinou na blogoch nájdete len veľa textu a hotovo. Bodka. Nič viac. Pritom je tam toľko nevyužitého potenciálu.

Zostaňme ešte pri článku od Neila Patela. Viete, čo tam nájdete, okrem dobrých rád a odkazov na iné weby? Uhádli ste – vnútorné odkazy na iné články z jeho blogu.

Príklad:

Vnútorné prelinkovanie

Tip 3,5: Odkazujte na svojom webe na podstránky ktoré sú na 11 – 30 pozícii

Ak chcete byť pri SEO analýze naozaj dôkladný, máme pre vás jednu pokročilú stratégiu pre vnútorné prelinkovanie. Vďaka nej sa vám ľahšie podarí posunúť stránky z 2. alebo 3. strany Google na 1. alebo 2. Nie je to síce na 100%, keďže Google zohľadňuje mnoho faktorov, ale pomôcť to pomôže.

Čo potrebujete urobiť?

Krok 1. – Prihláste sa do Google Search Console (Webmster Tools)

Krok 2. – V sekcii Návštevnosť z vyhľadávania kliknite na Analýza vyhľadávania

SEO tipy

Krok 3. –Pre dopyty začiarknite pozície.

SEO tipy

Krok 4. –Zistite kľúčové slová, ktoré sú na 11 – 30 pozícii.

SEO tipy

Krok 5. – Vyberte si len tie kľúčové slová, ktoré majú dostatočný počet vyhľadávaní a zistite, ktorá stránka sa na toto slovo zobrazuje v Google. Budete musieť ručne zadávať kľúčové slová do Google a zistiť, ktorá stránka z vášho webu sa zobrazuje.

Aby ste s tým nemali veľa roboty, vyberte si len tie najdôležitejšie kľúčové slová.

Hneď ako budete vedieť url adresu stránky, premyslite si, ako by ste vedeli na túto adresu linkovať z iných vašich článkov alebo podstránok.

4.Vytvorte obsah, ktorý ľudí čo najviac udrží

 

Jedna z dôležitých vecí, ktoré Google zohľadňuje pri výsledkoch vyhľadávania, je relevantnosť. Páčilo by sa vám, keby ste niečo hľadali, ale vyhľadávač by vám poskytol úplné nezmysly? Sotva.

Prestali by ste ho postupne používať a hľadali by ste náhradu. Keby takto Google fungoval, dlho by si neudržal svoje dominantné postavenie.Ľudia potrebujú vedieť, že keď používajú Google, dostanú relevantné výsledky.

A podľa čoho vyhľadávač dokáže zistiť relevantnosť? Jedným z faktorov je čas strávený na stránke. Ak niekam kliknete a o pár sekúnd odídete, Google to môže vyhodnotiť ako neužitočný obsah, o ktorý ľudia nemajú záujem. Lenže ako vytvoríte obsah, ktorý ľudí udrží?

Možnosť č. 1 – pridajte video.

Podľa tejto štatistiky stránky s videom udržia ľudí v priemere až o 2 minúty dlhšie ako stránky bez videa.

Možnosť č. 2 – píšte dlhšie články.

A tým dlhšie myslím 1000 aj viac slov. Bojíte sa, že to nikto nebude čítať. Máte pravdu nebude. Ale len ak to bude nudné.

Knihy Hary Potter majú stovky strán, ale ľudia ich hltali. Každú stranu, každé jedno slovo. Dokonca čakali pred obchodmi, len aby si čo najskôr mohli kúpiť nové pokračovanie príbehu.

Doteraz najdlhší článok na našom blogu mal cez 1200 slov (tento ho tromfol). Ale ľudia na stránke aj tak ostali 4 minúty.

Nevravím, že máte na blogu alebo webe mať 5 tisícové slohy, alebo že by ste mali zapĺňať stránky zbytočnými slovami. Pamätajte, že kratší článok, ktorý poskytuje hodnotu je lepší, než dlhý ničnehovoriaci.

5.Keď odpovedáte v komentároch, použite kľúčové slovo

 

Ak máte to šťastie, že vám ľudia pod článkami zanechávajú deň čo deň kopu komentárov a otázok, môžete to využiť pre SEO. Ako? V odpovediach na otázky čitateľov používajte kľúčové slovo, na ktoré je článok optimalizovaný.

Netlačte ho do odpovede na silu a použite ho len keď to má význam.

Takisto môžete pri SEO analýze prejsť svoje staršie komentáre a zvážiť, či by sa do niektorých z nich dalo zapracovať kľúčové slovo. Neuveriteľne jednoduché.

Bonusový tip: Sledujte trendy a novinky a využite ich pri tvorbe obsahu ako prvý

 

Keď robíte analýzu kľúčových slov, pravdepodobne chcete cieliť na slová, ktoré majú veľkú vyhľadávanosť. A to je presne to, čo by ste mali za každú cenu robiť. Alebo nie?

Pri analýze kľúčových slov by ste tiež mali zohľadniť potenciál slova do budúcnosti.

Je pravda, že niektoré slovné spojenia majú malú vyhľadávanosť. Ale nie všetky sú na tom rovnako, čo sa týka potenciálu do budúcnosti. Sledujte preto slovné spojenia, ktoré vznikajú na začiatku trendov.

Takéto slovné spojenia majú malú, ak vôbec nejakú konkurenciu. Ak na nejaké kľúčové slovo nie je optimalizovaný žiadny web a vy budete prvý, rýchlo budete na prvej strane Google práve vy.

Ako to môžem vedieť?

Medzi prvými na Slovensku sme optimalizovali jeden náš článok na kľúčové slovo „gmail reklama.“ Výsledok? Prvé miesto vo vyhľadávaní. (platí ku dňu 27.1. 2016) Pozrite sa…

SEO tipy

Toto slovo síce momentálne veľkú vyhľadávanosť nemá, ale je to jeden z nových trendov v Google reklame. Potenciál preto do budúcnosti existuje.

A ako ste na tom vy?

Sledujete nové trendy a slovné spojenia, na ktoré vaša konkurencia neoptimalizuje web, ale v budúcnosti majú potenciál rásť? Máte súbor sitemap? Máte vnútorné prelinkovanie na stránky, ktoré sú na 2. či 3. strane vo vyhľadávači? Linkujete na dôveryhodné stránky? Máte obsah, ktorý udrží ľudí čo najdlhšie na webe? Používate kľúčové slová v odpovediach v komentároch?

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.