RUonline patrí medzi top directmarketingové agentúry 2010
Vedeli ste, že kvalifikovaný odhad directmarketingového trhu pre rok 2010 mal byť na úrovni roku 2008 a to v hodnote 47,5 mil. €? Pravdou je, že že vývoj nenabral pozitívny smer a ekonomická situácia v Európe ovplyvnila aj vývoj u nás. Kvalifikovaný odhad trhu tak dosiahol v roku 2010 úroveň 42,3 mil. €. Aj my ste toho súčasťou!
Vedeli ste, že RUonline sa dostala medzi top directmarketingové agentúry roka 2010? Hoci sme v roku 2010 pôsobili na trhu len 3 mesiace, čo sa odzrkadlilo na našom podiele z celkového obratu, klienti, ako aj odborná verejnosť „sú online“ a v týchto časoch si uvedomujú potrebu aktivít na webe viac ako kedykoľvek predtým. Reklama na internete, SEO optimalizácia a PPC reklama sú „in“, marketingové rozpočty na outdoor preberá online reklama.
Vývoj directmarketingového trhu hodnotíme viac menej pozitívne, orientácia zákazníkov na výsledky kladie čoraz väčšie nároky na agentúry. Online segment má v tomto výhodu, keďže je v ňom možné presne vyčísliť vložené náklady verzus získané príjmy. Ako povedal Martin Šeliga z Direct Marketing, v časoch obmedzovania marketingových rozpočtov zadávatelia marketingovej komunikácie čoraz viac chápu, že časy gigantických mediálnych reklamných kampaní sú preč, a tak sa pokúšajú segmentovať trh a so segmentami komunikovať cielene.
Naše projekty sa okrem iného dostali do rebríčka top projektov roka 2010/2011. Spoločnosť BITTNER PRINT s.r.o. uskutočnila vo svojich procesoch obrovské zmeny so zameraním na online, preto sme sa rozhodli projekt predstaviť aj v októbrových Stratégiách (príloha Direct marketing). Medzi top projekty sa dostal aj šikovný projekt ZDRAVÍmE.sk, v ktorom sme chceli poukázať na to, že e-shop môže mať dnes každý, stačí pracovať na ňom s chuťou a vytýčiť si ciele.
Čo si myslia agentúry o klientoch? Kde robia klienti najčastejšie chyby? Aké sú odporúčania pre korektný a efektívny vzťah klient – agentúra? Aj na tieto otázky sme odpovedali spolu s ďalšími directmarketingovými odborníkmi.
Sme veľmi radi, že sa Stratégie rozhodli s nami opätovne spolupracovať pri tvorbe ročenky Direct marketing, ďakujeme za poskytnutý priestor na vyjadrenie sa.
Zistite, aké nové produkty/služby uviedli directmarketingové agentúry v roku 2010/2011.
Zdroj: Stratégie október 2011, ročenka Direct marketing
Autor: Ing. Katarína Molnárová, CEO, Business owner