gonzales v kategórii Online marketing Web

Revolúcia v online reklame

Revolúcia v reklame na internete sa začala! Čítajte ďalej a dozviete sa viac.
Revolúcia v online reklame

Revolúcia v reklame na internete sa začala! Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

 

Organizácia IAB (The Interactive Advertising Bureau) predstavila 6 víťazných reklamných formátov, ktoré sa v prvej polovici roka 2011 rozhodlo implementovať 36 vedúcich inzerentov – globálnych hráčov v online reklame. Ich cieľom bolo ponúknuť svoj firemný príbeh a tak posunúť reklamné posolstvo na novú, kvalitatívne vyššiu úroveň.

 

Tieto reklamné formáty právom nesú názov „Rising Stars“ (vychádzajúce hviezdy) a sú to:

 

Billboard
Filmstrip Portrait
Pushdown
Sidekick
Slider

 

Ich najväčšie výhody spočívajú v/vo:

 

–  poskytnutí skutočného multimediálneho obsahu,
–  zapojení užívateľov internetu do reklamného posolstva,
–  možnosti zdieľať obsah online reklamy na sociálnych sieťach,
–  variabilite obsahu podľa preferencií konkrétneho užívateľa.

 

IAB Billboard

 

–  jedná sa o multimediálny online billboard v rozmeroch 970×250 px,
–  ideálny nástroj na integrovanie krátkometrážnych videí do online posolstva,
–  reklamný formát je umiestnený na viditeľnom a väčšinou neprehliadnuteľnom mieste na web stránke.
–  interaktivita je dosiahnutá riadením audiovizuálneho obsahu “buttonmi” ako “Klikni pre viac”, “Pokračuj”, “Opakovať”, “Pusti, Stopni, Pauzni”,

 

http://www.youtube.com/watch?v=rZZKQQAvjVw

 

IAB Filmstrip

 

–  kreatívny multifunkčný panel, ktorý sa snaží mapovať spotrebiteľské úmysly a preferencie,
–  IAB Filmstrip = nákupný lievik/zúženie,
–  formát je rozdelený do 5 segmentov, pričom každý chronologicky zodpovedá konkrétnej časti horeuvedeného lievika – jednotlivé časti sú: awareness, interest, desire, intent, loyalty.
–  rozmer je 300×600 px pre 1 segment, to znamená 300×3000 px pre celý formát

 

http://www.youtube.com/watch?v=AMFuQKtBVO8

 

IAB Portrait

 

-vizuálne veľmi podmanivá reklama plniaca niekoľko funkcií s priamou interakciou na promovanú značku alebo konkrétny produkt,
– je rozdelený do 4 častí – teaser, logo a dve časti s interaktívnym obsahom,
– typický je vertikálny tvar na pravej strane obrazovky.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sI7GapOdl24

 

IAB Pushdown

 

– reprezentuje obsah vo vysokom rozlíšení s maximálnou možnosťou interaktívneho multimediálneho obsahu od videa, cez fotky a animácie až po aplikácie a omnoho viac …
– možnosť zdieľania obsahu reklamy priamo na sociálnych sieťach,
– podobne rozdelený do 4 častí ako IAB Portrait

 

http://www.youtube.com/watch?v=H7aV4hZnxRU

 

IAB Sidekick

 

– prepracovaný formát, ktorý vyžaduje enormne zaujímavý obsah, aby vyvolal určitú akciu na strane užívateľa (tzv. call to action),
– rozdelený je do dvoch častí, a to“in page display”(úlohou je vyvolať call to action) s možnosťou expandovania do tzv. “sidekick”, ktorý sa zobrazí z pravej strany a oproti “in page display” má niekoľko násobne väčší rozmer,
– rozsah “in page display”: 300×250 px a rozsah sidekick: 850×700 px.

 

http://www.youtube.com/watch?v=UBQnLl7fcuU

 

IAB Slider

 

– posledný typ reklamy je rozdelený do “slider bar-u” a “slider content-u”,
– Slider bar – nachádza sa v spodnej časti web stránky,
– Slider content – celý reklamný obsah, ktorý sa zobrazí po “rozslajdovaní” slider bar-u.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IRq5Qfgwa5s

 

Tieto unikátne online reklamy boli vyvinuté už v roku 2010. Ich prvá testovacia implementácia prišla do praxe až vo februári tohto roka. A v tomto polroku sa chystá ich riadna adaptácia na online reklamný trh.

Aktuálne sa pracuje na Rising Stars mobilných reklamných formátoch, vďaka ktorým získa mobilná reklama nový interaktívny rozmer a presné zacielenie.

Pre viac informácií o IAB Rising Stars, kliknite tu.

 

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.