gonzales v kategórii Online marketing Web

Revolúcia v online reklame

Revolúcia v reklame na internete sa začala! Čítajte ďalej a dozviete sa viac.
Revolúcia v online reklame

Revolúcia v reklame na internete sa začala! Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

 

Organizácia IAB (The Interactive Advertising Bureau) predstavila 6 víťazných reklamných formátov, ktoré sa v prvej polovici roka 2011 rozhodlo implementovať 36 vedúcich inzerentov – globálnych hráčov v online reklame. Ich cieľom bolo ponúknuť svoj firemný príbeh a tak posunúť reklamné posolstvo na novú, kvalitatívne vyššiu úroveň.

 

Tieto reklamné formáty právom nesú názov „Rising Stars“ (vychádzajúce hviezdy) a sú to:

 

Billboard
Filmstrip Portrait
Pushdown
Sidekick
Slider

 

Ich najväčšie výhody spočívajú v/vo:

 

–  poskytnutí skutočného multimediálneho obsahu,
–  zapojení užívateľov internetu do reklamného posolstva,
–  možnosti zdieľať obsah online reklamy na sociálnych sieťach,
–  variabilite obsahu podľa preferencií konkrétneho užívateľa.

 

IAB Billboard

 

–  jedná sa o multimediálny online billboard v rozmeroch 970×250 px,
–  ideálny nástroj na integrovanie krátkometrážnych videí do online posolstva,
–  reklamný formát je umiestnený na viditeľnom a väčšinou neprehliadnuteľnom mieste na web stránke.
–  interaktivita je dosiahnutá riadením audiovizuálneho obsahu “buttonmi” ako “Klikni pre viac”, “Pokračuj”, “Opakovať”, “Pusti, Stopni, Pauzni”,

 

http://www.youtube.com/watch?v=rZZKQQAvjVw

 

IAB Filmstrip

 

–  kreatívny multifunkčný panel, ktorý sa snaží mapovať spotrebiteľské úmysly a preferencie,
–  IAB Filmstrip = nákupný lievik/zúženie,
–  formát je rozdelený do 5 segmentov, pričom každý chronologicky zodpovedá konkrétnej časti horeuvedeného lievika – jednotlivé časti sú: awareness, interest, desire, intent, loyalty.
–  rozmer je 300×600 px pre 1 segment, to znamená 300×3000 px pre celý formát

 

http://www.youtube.com/watch?v=AMFuQKtBVO8

 

IAB Portrait

 

-vizuálne veľmi podmanivá reklama plniaca niekoľko funkcií s priamou interakciou na promovanú značku alebo konkrétny produkt,
– je rozdelený do 4 častí – teaser, logo a dve časti s interaktívnym obsahom,
– typický je vertikálny tvar na pravej strane obrazovky.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sI7GapOdl24

 

IAB Pushdown

 

– reprezentuje obsah vo vysokom rozlíšení s maximálnou možnosťou interaktívneho multimediálneho obsahu od videa, cez fotky a animácie až po aplikácie a omnoho viac …
– možnosť zdieľania obsahu reklamy priamo na sociálnych sieťach,
– podobne rozdelený do 4 častí ako IAB Portrait

 

http://www.youtube.com/watch?v=H7aV4hZnxRU

 

IAB Sidekick

 

– prepracovaný formát, ktorý vyžaduje enormne zaujímavý obsah, aby vyvolal určitú akciu na strane užívateľa (tzv. call to action),
– rozdelený je do dvoch častí, a to“in page display”(úlohou je vyvolať call to action) s možnosťou expandovania do tzv. “sidekick”, ktorý sa zobrazí z pravej strany a oproti “in page display” má niekoľko násobne väčší rozmer,
– rozsah “in page display”: 300×250 px a rozsah sidekick: 850×700 px.

 

http://www.youtube.com/watch?v=UBQnLl7fcuU

 

IAB Slider

 

– posledný typ reklamy je rozdelený do “slider bar-u” a “slider content-u”,
– Slider bar – nachádza sa v spodnej časti web stránky,
– Slider content – celý reklamný obsah, ktorý sa zobrazí po “rozslajdovaní” slider bar-u.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IRq5Qfgwa5s

 

Tieto unikátne online reklamy boli vyvinuté už v roku 2010. Ich prvá testovacia implementácia prišla do praxe až vo februári tohto roka. A v tomto polroku sa chystá ich riadna adaptácia na online reklamný trh.

Aktuálne sa pracuje na Rising Stars mobilných reklamných formátoch, vďaka ktorým získa mobilná reklama nový interaktívny rozmer a presné zacielenie.

Pre viac informácií o IAB Rising Stars, kliknite tu.

 

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.