Matej Greš v kategórii PPC

Tipy na špecifické remarketingové reklamy

Pri tvorbe remarketingových reklám treba myslieť na veľa čiastkových faktorov. Tie môžu priamo ovplyvniť to, či s nimi niekoho oslovíte alebo nie. Podľa čoho reklamy nastaviť a v čom by mali byť špecifické?
Tipy na špecifické remarketingové reklamy

V minulom článku s názvom „Návod ako na remarketing v Google AdWords“ sme si ukázali ako nastaviť jednoduchú remarketingovú kampaň v obsahovej sieti cez remarketingový kód na stránke. Skončili sme pri samotnom nastavení reklám. Ale čo ďalej?

Reklamy v obsahovej sieti môžu využívať rôzne formáty, ale najčastejšie sú to jpg. alebo png. bannerové obrázky. Na vytvorenie týchto reklám môžete použiť 3 spôsoby:

1. Nástroj AdWords Ad gallery, kde si svojpomocne utvoríte vlastné reklamy.

2. Komerčný grafický program, v ktorom si navrhnete vlastnú kreatívu. 

3. Môžete využiť grafika, ktorý to spraví za vás. 

Vo všetkých prípadoch by ste mali mať na mysli to, že tvoríte reklamy pre používateľov, ktorí už majú skúsenosti s vašou značkou. To znamená, že už boli na vašej stránke. Práve z tohto dôvodu myslite na špecifiká, ktoré musíte zohľadniť. Ktoré to sú?

V čom by mali byť remarketingové reklamy špecifické?

Mali by zohľadňovať skúsenosť na stránke

Napríklad, ak bola stránka zameraná na predaj tovaru, môžete návštevníkom ukázať produkt, ktorý ich už raz zaujal. Prípadne mu ponúknuť podobnú skupinu výrobkov. Tu sa však vaša cesta nekončí. Reklamu môžete zacieliť aj užšie. A to zobrazovaním určitých produktov len zákazníkom, ktorých zaujíma len jedna oblasť, napríklad šport.

Povedzme, že predávate hodinky. Návštevník si prezrie viac ako 3 typy športových hodiniek, prípadne navštívi aj stránku sport-testerov. Čo by ste mu mali v remarketingovej kampani ponúknuť? Určite by to mali byť spomínané športové hodinky alebo sport-tester. Prípadne zacieľte ešte užšie…na skupinu podobných užívateľov, ktorých zaujíma len šport.  Tým môžete zobraziť reklamu na športové produkty, ktoré máte v sortimente. 

Mali by obsahovať špeciálnu akciu

Ak zákazník neuskutočnil nákup, tak pravdepodobne bude hľadať a porovnávať cenové ponuky. Alebo sa bude zameriavať na benefity produktov, v porovnaní s vašou konkurenciou. Práve preto mu v reklame poskytnite argument, prečo si vybrať práve vás. Ponúknite mu špeciálnu akciu s časovým obmedzením alebo dodatočnú výhodu.

Naopak, ak zákazník nákup uskutočnil, môžete mu v reklamách ukazovať doplnkové produkty, ktoré súvisia s jeho predošlou kúpou.

Napríklad: Predávate mobilné telefóny. Návštevník si prezerá drahé telefóny zamerané viac na súčasné trendy, materiály a výzor. Pridané funkcie sú pre neho druhoradé. Ak odíde, zobrazte mu reklamu s textom týkajúcim sa už spomínaných trendov. Vďaka tomu máte väčšiu šancu, že ho oslovíte.

Ak si telefón kúpi, môžete mu ponúknuť ešte aj doplnky ako obal, kryciu fóliu, alebo trendy slúchadlá. 

Mali by pripomínať potrebu a značku

Ak už raz potenciálny zákazník navštívil vašu webstránku a hľadal konkrétny produkt, pravdepodobne to bolo kvôli túžbe uspokojiť svoju potrebu. Myslite na ňu a zapojte ju do kreatívy.  Nezabudnite však na prepojenie potrieb s vašou značkou.

Vysvetlím na príklade. Predávate ekologické potraviny. Návštevník si pozrie produkt, dajme tomu balenie jabĺk. Potrebou je v tomto prípade hlad, a túžbou je uspokojenie ho ekologickými jablkami. V reklame môžete zobraziť jablká, vašu značku a ich prepojenie s ekológiou. A to buď pomocou pozadia, textu, alebo symbolov.

Tieto špecifiká je možné zapojiť aj do jednoduchej remarketingovej kampane, ktorej vytvorenie sme opisovali v predchádzajúcom článku. Na komplexnejšie nastavenia je však lepšie, a jednoduchšie, použiť prepojenie Google Analytics s Google AdWords. Vytvoríte tak remarketingové zoznamy priamo v Google Analytics.

(O prepojení účtov a tvorbe remarketingových zoznamov v Google Analytics budeme písať v ďalších článkoch na našom blogu.)

Podľa čoho nastaviť remarketingovú reklamu?

Čo zohľadniť pri nastavovaní kampane? To záleží na tom, čo si vaši návštevníci pozerajú, v akom okamihu opustili vašu stránku, prípadne ako často už na nej boli. Rozoberme si tieto možnosti na drobné. 

Podľa odchodu počas nákupného cyklu

Oslovte ľudí, ktorí nedokončili nákup. Pri príprave bannerov myslite na týchto 5 najčastejších príčin odchodu z košíka:

  1. Príliž vysoká cena dopravy.
  2. Nepripravenosť na kúpu, väčšinou ovplyvnená pomerom cena/výkon.
  3. Porovnanie cien s konkurenciou.
  4. Cena produktu je vyššia ako ochota platiť.
  5. Zaujímajú sa o produkt, ale chcú nakúpiť neskôr.

Podľa navštívených produktov

V prípade, že poskytujete málo produktov/služieb, tak sa zamerajte hlavne na pridané benefity. Tie by mali byť ladené na základe osloveného publika. Príklad: potenciálny zákazník si prezrie fľašu a odíde. Rozhodnete sa preto zacieliť na zákazníkov, ktorí videli danú fľašu a zároveň majú radi šport. Výsledkom by mal byť banner s obrázkom fľaše so športovou tématikou. Alebo jej využitím pri športe aj s cenou a zaujímavou výhodou, napríklad ľahkým uchopením. 

V prípade viacerých produktov/služieb, je vhodné využiť dynamický remarketing, pri ktorom sa automaticky zobrazujú reklamy k daným produktom, bez potreby nastavovania každej reklamy zvlášť.

Podľa počtu návštev

Pri použití Google Analytics si môžete vyčleniť publiká podľa počtu návštev. Zobrazovať tak môžete iné reklamy návštevníkom, ktorí prišli na vašu stránku viackrát, alebo si viackrát prezerali rovnaký produkt. Nezabúdajte, že je potrebné dodať im správne argumenty na potvrdenie ich rozhodnutia. Tými môžu byť už spomínané benefity, charakteristiky produktu, miera využitia, špeciálne akcie a aj cena.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov