QR kódy a ich Ecommerce využitie
Chcete zvýšiť online zacielenie na svojich zákazníkov a následne ich efektívne segmentovať? Čítajte ďalej a dozviete sa, ako zaujímavo využiť QR kódy pre svoje ecommerce aktivity. Kreativita bude Vašou dominantnou stránkou v online svete.
Ponúkame Vám 6 zaujímavých marketingových využití QR kódov:
1. Segmentácia pre potreby emailingu – Zriaďte si svoju „landing page“ na podporu svojich produktov a/alebo služieb s pomocou QR kódu a získajte tak potrebné emailové adresy na vytváranie databáz, a tým na podporu svojho email marketingu. Cieľová segmentovaná skupina je jasná – mladí ľudia prevažne z väčších miest a s VŠ vzdelaním, ktorí navyše vlastnia smartfón. Sú to tzv. „early adopters“, ktorí sú oveľa viac naklonení cielenému emailingu.
2. Podpora zvedavosti – QR kódy slúžia ako tzv „attention-grabber“ (získavač pozornosti). Umiestnite ich preto na zaujímavé a netradičné miesta a reklamné nosiče a podporte tzv. „mystery marketing“. Ľudí zaujíma ako oskenovať takýto kód a čo sa za ním skrýva. Využite preto maximálnu originálnosť QR kódov a okoreňte Vašu reklamnú kampaň originálnou grafikou a motívom.
Výborným príkladom je slovenská reklamná kampaň automobilky SEAT, ktorá predstavila netradičný plagát s ešte netradičnejším QR kódom:
3. Sociálne zdieľanie – Prepojte Váš unikátny QR kód so svojimi firemnými alebo fanúšikovskými profilmi na sociálnych sieťach alebo definujte QR kód ako URL, ktorá po jeho oskenovaní sa premení na konkrétny „tweet“ alebo „status“, čo Vám zvýši mieru viditeľnosti Vašej kampane na sociálnych sieťach.
4. Trekovanie printových médií – Chcete zistiť efektívnosť inzerovania do tlačených médií? Priložte do kampane svoj QR kód so špeciálnou trekovacou URL a merajte početnosť, ale najmä efektívnosť takto vynaložených prostriedkov.
Obľúbenými sú lifestylové magazíny s mesačnou periodicitou, čoho sa chytil módny dom Ralph Lauren vo svojich printových kampaniach:
5. Prepojenie s kamennými predajňami – Ponúknite svojim zákazníkom vo svojich predajniach možnosť oskenovať špeciálne in-store QR kódy na získanie zľavy ku kupovaným produktom/službám atď.
6. Vytvorenie virtuálneho obchodu využitím QR kódov – Vytvorte a ponúknite svojim zákazníkom nový distribučný kanál pre svoje produkty a/alebo služby.
Napríklad na verejných priestranstvách, ako sú napríklad zastávky metra – príklady z Prahy a Južnej Kórey:
Online reklama ponúka využitím moderných prvkov súčasnej doby neuveriteľné a najmä nekonečné možnosti Vašich ecommerce aktivít a kampaní.
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing