Prípadová štúdia: GO TO MARKET stratégia

Chcete zvýšiť návštevnosť svojej web stránky o takmer 90 %?
Chcete zvýšiť počet kľúčových slov na prvej stránke vyhľadávania v Google.sk 20-násobne a viac?
Začiatok a cieľ spolupráce
Spoločnosť Bittner Print nás v prvej polovici roka 2011 oslovila s jasným cieľom. Prekopať ich marketingové oddelenie naruby a implementovať Go To Market stratégiu a realizovať pre nich komplexné online marketingové služby behom nasledujúcich 6 mesiacov.
Priebeh spolupráce
Naša spolupráca so spoločnosťou Bittner Print mala hladký priebeh a celkovo trvala pol roka (6 mesiacov), kedy sa nám podarilo niekoľko výrazných online kúskov. Go To Market stratégia implementovaná na konkrétne podmienky spoločnosti Bittner Print sa skladala z nasledovných krokov:
a) SEO služby
– SEO základný balík – komplexné SEO OnPage služby,
– Linkbuilding,
– pravidelný Online report na mieru klientovi.
b) PPC
– Google Adwords.
c) Social media
– interaktívne prvky a súťaže – 20 rokov s Bittner-om bola nosná myšlienka kampane realizovanej v spolupráci s portálom Zoznam.sk.
d) Internetové Public Relations
– tlačové a kvalitné PR správy,
– blogovanie a aktívna komunikácia na diskusných fórach.
e) Reklama na internete
– bannerová reklama.
f) Vyhodnocovanie kampaní a analýzy a reporty na mieru:
– Online report – analýza príležitostí,
– Optimalizácia marketingového konceptu web stránky,
– Reportingy na mieru.
g) Tvorba web stránok/web design
– úprava webstránky s externým dodávateľom.
Dole uvedené grafy znázorňujú vývoj organickej návštevnosti web stránky www.bittner.sk od mája 2011 (pred začatím spolupráce s RUonline) až k poslednému dňu v novembri 2011, ktorá sa zvýšili takmer o 90% (obr.1). Ako i vývoj návštevnosti na základe spustenej Google Adwords reklamnej kampane behom našej spolupráce, ktorá vo svojom vrchole dosiahla 1200 kliknutí (obr. 2):

Obr. 1: Vývoj organickej návštevnosti

Obr. 2: Vývoj návštevnosti (via Google Adwords)
Čo klientovi Bittner Print priniesla realizácia GO TO MARKET stratégie?:
– zvýšili sme hodnoty PageRank web stránky,
– zvýšili sme organickú návštevnosť web stránky o 88,84 %,
– zvýšili sme počet kľúčových slov na prvej stránke v Google z 2 na 60,
– do vyhľadávania Google (top 20 pozícii) sme dostali 104 kľúčových slov,
– zvýšili sme povedomie značky BITTNER PRINT na internete o 15%,
– zvýšili sme počet vyplnených objednávok 10 násobne po prvých 3 mesiacoch spolupráce a 11 násobne po 4 mesiacoch spolupráce,
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist