PPC intextová reklama v SR dosiahla nečakané výsledky
Internet BillBoard a.s., český dodávateľ služieb pre správu internetovej reklamy (IBB), informoval o rozšírení portfólia internetových serverov, na ktorých bola nasadená PPC intextová reklama na Slovensku. Inzercia štartovala na serveroch HNonline.sk a Pravda.sk, avšak reklamný priestor pre slovenských zadávateľov sa rozširoval a naďalej rozširuje.
Od mája, kedy bol projekt intextovej reklamy vďaka spoločnosti Internet BillBoard a.s. spustený aj na Slovensku, sa portfólio rozšírilo o významné servery ako sú Ringier.sk, Joj.sk, ICTNews.sk, JobDnes.sk a mnoho ďalších. Slovenské portály a ich čitatelia prijali novinku v podobe intextovej reklamy a tak sú jej výsledky veľmi dobré. Celkový počet doteraz podčiarknutých slov tvorí vyše 97 120 000 a priemerné CTR (click-through rate – pomer kliknutí a zobrazení reklamy) dosiahlo až 20%.
„Veľký spravodajský portál s relatívne vysokými fixnými nákladmi musí neustále hľadať nové zdroje príjmov, aby si zabezpečil stabilnú prevádzku a ďalší rozvoj. Prínosom sú aj objemovo menšie, no stabilné zdroje. Finančný prínos je priskoro hodnotiť, hoci vývoj je nádejný. No potvrdilo sa očakávanie, že čitatelia nebudú mať problém s akceptáciou intextovej reklamy na Pravda.sk“, uviedol Jaroslav Matyáš, Head of Online Business Unit vydavateľstva Perex, a.s.
Medzi spokojných zákazníkov spoločnosti sa zaradila aj firma Quelle, zásielkový obchodný dom, ktorý svoju inzertnú kampaň začal 18. júna 2009. Kampaň trvala do konca augusta tohto roku a s celkovým množstvom klikov 7 282 077 dosiahla priemerné CTR 13%.
Za skvelé výsledky kampaň vďačí aj vhodné zvoleným kľúčovým slovám, ako sú čelenka, čiapka, bikini, kabelka, kabát, tričko, šaty atď., takým ktoré veľmi dobre pokrývajú sortiment predávaný zásielkovým obchodným domom. Práve vhodne zvolené kľúčové slová zvyšujú šance na zvýšenie celkového CTR a tým úspešnosť kampane.