Povedali vám, že máte na web stránke linkfarmu? Pozor na poplašné správy, môžu vás vydesiť až k smrti!

Linkfarma je sieť stoviek až tisícok liniek, prevažne generovaných automaticky. Na začiatku sú potrebné dáta, ktoré je možné získať pomocou robota crawlera. Ten tieto dáta vytiahne z verejných databáz či stránok. Následne ich robot parser zapracuje. V poslednom kroku sú z takto vytvorenej databázy produkované linky. Pre tých, ktorí majú záujem čítať o linkfarmách viac a podrobnejšie, pripájam aj dva ďalšie zdroje.
Definícia Linkfarmy podľa českej SEOpedie: Linkfarma
Alebo, pre anglicky hovoriacich, zdroj z Wikipedie: Linkfarm
Výmena liniek sa nerovná linkfarma
Áno, pracovať s linkfarmami je veľmi nebezpečná SEO praktika, na ktorú váš web skôr či neskôr doplatí. Avšak, označiť manuálne a roky menené linky s reálnymi webmi za ilustráciu linkfarmy, považujem za ťažký prešľap niekoho, kto vo svojom portfóliu skloňuje slovo SEO. Viackrát som sa stretla s kritikou čo sa výmeny liniek týka. Najmä v prípadoch, keď ľudia považujú akýkoľvek link za zlý, pretože niečo počuli, ale nepoznajú problematiku. Ak niekoho zaujíma, ako napríklad u nás v agentúre robíme SEO a Linkbuilding služby , čítajte Ako u nás v agentúre robíme Linkbuilding?
Transparentnosť postupov
Vždy som bola za to robiť SEO služby transparentne. Preto nemám problém komukoľvek podrobne vysvetliť ako SEO vlastne robíme. Kolegovia, priatelia, ale aj biznis partneri sa ma často pýtajú, či sa nebojím takéto informácie zverejňovať a vždy odpovedám rovnako. Nie – nebojím. Akýkoľvek podrobný teoretický postup, ktorý by som vám odovzdala na papieri nenahradí roky skúseností. Ak niekomu naše postupy pomôžu alebo sa niečo naučí, teším sa. Aspoň tým budeme o krôčik bližšie k náprave, už aj tak, zdeformovaného trhu so SEO informáciami na Slovensku.
Čo teda robiť ak vám konkurenčná agentúra alebo SEO špecialista oznámi, že na webe máte linkfarmu a vášmu webu hrozí penalizácia?
- žiadajte hodnotiteľa o písomné vyjadrenie sa k problému, aby vaša súčasná agentúra mohla konštruktívne na takéto tvrdenie reagovať
- predložte tieto tvrdenia svojej agentúre a žiadajte ju, aby sa vyjadrila. Ukázala vám svoje postupy práce. Každá seriózna SEO agentúra s tým nebude mať problém.
- Preverte si, či váš web nemá penalizáciu – BAN, prípadne či webstránka nie je v sandboxe, čiže akejsi preverovacej časti v ktorej sa rozhoduje, či vám penalizáciu dá. SANDBOX si overíte tak, že do vyhľadávania Google zadáte info:vasadomena.sk. BAN, resp. penalizáciu overíte tak, že do vyhľadávania Google zadáte: site:vasadomena.sk. Ak sa v oboch prípadoch web vo vyhľadávaní zobrazí, vaša web stránka nie je v sandboxe ani nie je penalizovaná.
- Preverte si referencie hodnotiteľa a pozrite sa na výsledky jeho práce. Tie merateľné. Logá klientov alebo počet fanúšikov v tomto prípade veľmi nezavážia.
Čo tam po poplašnej správe,
hlavne nech sa článok dobre číta
Nielen Linkfarma je problém, o ktorom vzniká veľa blogov a článkov, ktoré sú vytrhnuté z kontextu. A nielen SEO je odvetvie, v ktorom sa vedú polemiky medzi jednotlivými odborníkmi o tom, čo je správne alebo nie. Ako príklad poplašnej správy uvediem informáciu o tom, že „PageRank už nie je dôležitý a Google ho neberie do úvahy“. Toto si môže dovoliť napísať len niekto, kto sa nepozerá na problematiku ako celok.
PageRank vždy bol a vždy bude jeden z najdôležitejšich faktorov, ktoré Google berie do úvahy pri zoraďovaní web stránok vo vyhľadávaní. Na začiatok je potrebné si definovať, čo PageRank v skutočnosti je. Každý, kto pochopí rozdiel medzi PageRankom a Google toolbar PageRankom (to je to zelené hodnotenie v prehliadači od 0 po 10) ihneď zistí, že PageRank vždy dôležitý bude. Akurát je úplne jedno akú hodnotu Google toolbar PageRanku (od 0 po 10) vykazuje v danej chvíli vaša web stránka.
Žiaľ aj na slovenskej wikipédii si PageRank mýlia s Google toolbar PageRankom. Preto sa nečudujem, že takéto poplašné správy nájdete na množstve SEO blogov.