Katarína Molnárová Katarína Molnárová v kategórii Kariéra Online marketing

Online marketing – je vôbec pre mňa? Ako sa v ňom zamestnať? Nájdite svoju odpoveď

Pracovať doma v pyžame alebo z exotického ostrova je dnes také...moderné. Všetci chcú byť digitálni nomádi, cestovať a pracovať maximálne 4 hodiny denne. Online marketing vidia ako cestu, ktorá im toto umožní. Kde je realita a čo robiť, aby ste prácu v online marketingu získali?
Online marketing – je vôbec pre mňa? Ako sa v ňom zamestnať? Nájdite svoju odpoveď

V prvom rade si treba uvedomiť, že práca v online marketingu nie je taká jednoduchá ako si všetci myslia. Nečakajte zázraky na počkanie. Vo svete internetu, kde sa čas vníma v úplne iných jednotkách, môžete byť za deň hviezda, ale aj padlá hviezda. Niekde však začať treba. Všetci, ktorí sú v online marketingu niekto, začínali ako nikto.

Prečo online marketing ÁNO – prečo NIE?

Každá minca má dve strany. Aj tá internetová. Prečo NIE? Lebo, keď už si myslíte, že ste doma v tom, čo robíte, príde nová služba, nový Google algoritmus alebo možnosti využitia sociálnych sietí. A vy môžete začať opäť od začiatku. Online marketing je o sústavnom vzdelávaní a posúvaní hraníc medzi možným a nemožným. Ak vás akčné zmeny nebavia, asi by ste nad touto profesiou uvažovať nemali.

Tak teda…prečo ÁNO? Presne preto, prečo nie. Online marketing sa neustále vyvíja. Podľa posledných prieskumov z USA, môže v najbližšich 20-tich rokoch priniesť zisky až vo výške 10-15 biliónov dolárov. Možností, ako sa uchopiť projektov je neúrekom a ich realizácia je oveľa merateľnejšia.

A v neposlednom rade, online marketing vám naozaj umožňuje slobodu pohybu. Stačí mať funkčný počítač a rýchly internet. Akurát s tým vandrovaním po svete a kopou voľného času to musíte ešte domyslieť. Pokiaľ chcete byť lepší ako zvyšok, rátajte s tým, že kým sa zapracujete a získate pracovnú slobodu, preklikáte sa veľa stránkami.

Ak sa však nebojíte pracovať, je tu veľký predpoklad, že sa môžete v online marketingu nájsť. Okrem toho, myslite na fakt, že v digitálnom svete musíte byť hybridný marketér. To znamená:

  1. Ovládať komunikáciu prostredníctvom viacerých online kanálov – vedieť, kde sú zákazníci a akou formou s nimi komunikovať.
  2. Mať zmysel pre vývoj produktov a ich umiestnenie na trhu.
  3. Technické zručnosti – kamarátiť sa s metrikami, konverziami a analytickými nástrojmi. Znalosť tých grafických sa vždy zíde.
  4. Mať komunikačné zručnosti – nielen prostredníctvom internetu.
  5. Mať vizuálne a kreatívne myslenie.
  6. Mať blízko „k“ a vedieť používať sociálne média. Statusy na Facebooku sa nerátajú.
  7. Vášeň pre online svet je výhodou.

Ak už viete, že online marketing je pre vás, ako sa v ňom zamestnať?

Zopakujem to podstatné ešte raz. ONLINE. Chcete pracovať v online prostredí a pri hľadaní práce sa zmôžete na štruktúrovaný životopis? Gratulujem, práve ste dosiahli hodnotu podobnú spamu. Digitálne agentúry od vás ten životopis očakávajú, ale jeho realizácia je na vás. Preto…

Myslite mimo životopis!

  • Napíšte blog. Áno, o blogoch sa už toho popísalo veľa, ale stále sú kreatívnejšie ako kus dokumentu, ktorý pošlete v prílohe emailu. Navyše vám dávajú väčšiu možnosť ukázať, kto ste a čo viete. Blog je jednoduchá cesta ako dať najavo, že sa o online marketing naozaj zaujímate. Ak máte vlastnú stránku alebo blog, ktorý už nejaký čas píšete, obohaťte ho o časť, kde stručne rozoberiete svoj životopis. Ak chcete pracovať pre špecifickú agentúru, analyzujte jej marketing a čo by ste zmenili. Garantujem vám, že takýto prístup je ťažké prehliadnuť.
  • Starajte sa o svoju online reputáciu. Toto by malo byť samozrejmé. Online marketér je zvyčajne doma v komunikácii prostredníctvom internetu. Viac ako bežný užívateľ, čo by vám mohlo veľmi pomôcť. Sledujte webináre a školenia, prípadne sa pripojte ku skupine na Linkedine.
  • Ukážte svoj záujem. Ak nemáte pracovné skúsenosti s online marketingom, ukážte, že sa oň vážne zaujímate. Napríklad, aj online certifikátom na niektorú zo služieb Google. Buďte aktívni. Vyzdvihnite svoje vlastné projekty. Dokonca aj tie, ktoré nesúvisia s online marketingom. Ukážte svoje výnimočné vlastnosti a vytŕčajte z davu.Startup Stock Photos

Vzdelávajte sa a hľadajte!

  • Čítajte. Online svet poskytuje tony informácií o online marketingu. Od začiatočníckych tipov „ako na“ AdWords až po pokročilé štúdie PPC kampaní. Materiálu je toľko, že by ste mohli čítať celé dni. Ak by ste chceli. Inými slovami, aj napriek tomu, že ste v biznise nikdy nerobili, neznamená to, že nič neviete.
  • Googlite. Robíte to každý deň. Prečo nie pred dôležitým pohovorom? Zistite si o spoločnosti čo najviac. Prehrabte sa jej webovou stránkou. Urobte si svoju domácu úlohu a pripravte si otázky. Neverím tomu, že nie je nič čo by vás zaujímalo, ak chcete niekde pracovať.  
  • Uprednostnite vzdelanie pred platom. Na začiatku kariéry by ste mali uprednostniť prácu, ktorá vás niečo naučí. Na to slúžia aj stáže. Mnoho ľudí ich zavrhne, pretože nie sú dostatočne, alebo vôbec, platené.  Toto je, napríklad, ideálna príležitosť pre študentov, ktorí sa môžu vypracovať až na riadnych zamestnancov.

Moje postrehy z pohovorov a čo rozhodne nerobte…

V prvom rade neodmietajte zadania. Neexistuje správne alebo nesprávne  vypracovanie. Aj keď nie ste doma v technických parametroch, možno zaváži nápad. To, ako ste sa s tým pobili. Väčšina zamestnávateľov vás aj tak musí zaškoliť do svojho systému práce.

Nebojte sa prezentovať svoju osobnosť a svoje nápady. Ak to hneď na začiatku vzdáte, je to signál toho, že nedokážete pracovať mimo svojej komfortnej zóny. Znak toho, že neberiete riešenie problémov ako výzvu. O takého zamestnanca sa nik trhať nebude.

Nepýtajte sa na plat. Divné, viem. Má to svoje opodstatnenie. Vy ako uchádzač musíte poznať cenu svojej práce. Ak má zamestnávateľ záujem, chce vás zaplatiť a prispôsobí tomu rozpočet. Samozrejme, to platí v prípade, že vaše nároky nie sú mimo našu slnečnú sústavu. Veľa zaváži koľko skúseností máte alebo čo môžete firme priniesť. Vašou úlohou je správne sa predať.

Nečakajte vždy odpoveď na váš životopis. Tu veľmi záleží na tom, kto hľadá. Ak je to HR oddelenie, ktoré má na to kapacity, asi tú odpoveď dostanete. Ale, väčšinou sa životopismi hrabú ľudia z marketingu alebo riaditelia spoločností. Ak vás nepozvú na pohovor, rátajte s tým, že vás nevybrali. Je to neslušné, tak trochu neprofesionálne, ale ak by mali odpovedať každému, už by nič iné nerobili. Riaďte sa jednoduchým pravidlom. Ak o vás má niekto záujem, určite si vás nájde. V opačnom prípade rýchlo zabudne.

Akú šancu majú študenti/absolventi?

Záleží kde. Vo všeobecnosti platí pravidlo, že pracovné skúsenosti sú vítané, ale nie sú rozhodujúce. Niekedy majú absolventi väčší prehľad v problematike ako produktový manažér, ktorý má za sebou 5 rokov práce, ale mimo online. Osobne, väčší dôraz kladiem na praktické zručnosti ako informácie, ktoré dobre znejú len na papieri. Navyše, na Slovensku neexistuje škola, ktorá by produkovala ľudí vzdelaných v oblasti online marketingu.  

Študentov vnímam veľmi pozitívne, pretože s nimi pracujem 4 roky prostredníctvom Online Klubu. Tu sa žiaci naučia tvoriť webstránky, biznis plán, nastavovať SEO, AdWords kampane, naučia sa tvoriť videá, zhodnocovať štatistiky a nastavovať komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí.

Pracujú na reálnych projektoch, získavajú certifikáty v Google Akadémii a zúčastňujú sa workshopov. Prednášať im chodia certifikovaní online tréneri a top agentúry zo Slovenska. Študenti sa tak stretávajú so špičkou v obore a zvyšujú svoje šance zamestnať sa.

Nečinnosť vás k vysnívanej práci nedostane. Ani na tú exotickú pláž. Nezáleží či ste študent, hľadáte prácu v inom sektore, alebo ste podľahli čaru online marketingu. Najskôr musíte niečo urobiť. Potom práca urobí niečo pre vás.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.