On-Page SEO: 5 tipov ako neprehrať svoj pretek s optimalizáciou
Vy ste však pokročili vpred. Zoznámili ste sa aj s takými zákernosťami ako sú title obsahujúci tie správne kľúčové slová, umiestňovanie dostatočne pútavých descriptions a h1, či tvorba kvalitného contentu, ktorý si hovie na samotnom vrchole pomyselnej hory dôležitosti. Niekedy sa zdá, že pre umiestnenie vášho webu je kvalitný obsah to jediné!! dôležité.
Pointa prichádza pomaly, ale iste
Napriek tomu, že poznáte základné veličiny SEO on-page optimalizácií, poďme si spoločne vaše informácie trochu obohatiť a zaktualizovať, aby ste boli stále „in.“
1. Toľko ospevovaný content – trochu inak
Samozrejme že dôležité sú aj iné faktory. No pridávanie unikátneho obsahu, v čo možno najväčšej možnej miere, je skutočne to najlepšie čo môžete pre rozkvet svojej webovej stránky urobiť. Či už si svoj obsah budete písať sami, zaplatíte freelance blogerov/copywriterov, či investujete do kvalitného obsahu u marketingovej agentúry, je len na vás. Podstatná je znalosť pravidiel optimalizácie. A tým nemyslím len tú, naštudovanú z wikipédie (ktorá je, mimochodom, výbornou inšpiráciou správneho vnútorného prelinkovania obsahu, ktoré je pre posúvanie v Googli nemenej dôležité). Ak chcete uspieť v konkurenčnom content boji pamätajte, že krátkym obsahom sa vám to nepodarí. SERPIQ.com vo svojej štúdii tvrdí, že Google umiestňuje vyššie články (samozrejme správne zoptimalizované), ktoré majú väčší rozsah, tzn. nie menej ako 1000 – 1500 slov. Pri vysoko konkurenčných témach sa odporúča 2000 slov na článok. Ak chcete, aby mal váš web čo najkvalitnejší obsah, prečítajte si tipy, ako tvoriť content čo najlepšie.
2. Title
Zo všetkých faktorov SEO on-page je title ten najdôležitejší. Výber správneho kľúčového slova však nie je to jediné, na čo si treba dávať pozor. Podstatné je, aj kam svoje kľúčové slovo umiestnite. Najvhodnejšie je použiť ho hneď na začiatku, keďže na prvých pozíciách má najväčšiu silu. Samozrejme, nie je nutné za každú cenu „pchať“ kľúčové slovo tam, kde sa nehodí. No ak sa dá, neváhajte.
O dôležitosti title si môžete prečítať aj v poslednej štúdii z dieľne Moz, ktorá sa skladá z dvoch častí: prieskum SEO profesionálov a veľká korelačná štúdia.
V prieskume sú podrobné predikcie faktorov na budúcich 12 mesiacov, ktoré budú mať pravdepodobne najväčší vplyv na umiestňovanie stránok v Googli.
Takmer všetky faktory, ktoré priaznivo vplývajú na posúvanie stránok v Googli vyššie, zahŕňajú faktory “motajúce sa” okolo user experience. A to najmä:
- Optimalizácia pre mobily (Mobile-friendliness)
- Vnímaná hodnota stránok (Perceived value)
- Čitateľnosť (Readability)
- a iné….
Moz vytvoril aj prehľadnú infografiku o faktoroch vplývajúcich na posúvanie v Googli.
Zdroj infografiky: Moz.com
3. Kľúčové slovo v prvých 100 – 150 slov v článku
Stáva sa vám pri písaní, že kým sa dostanete k podstate, napíšete aj jeden celý odsek? Mne občas áno. V úvodnom „balaste“ môžete pokojne pokračovať aj naďalej, ak váš odsek nebude dlhší ako 100 – 150 slov, alebo ak do neho zakomponujete kľúčové slovo.
4. Drobné vylepšenia pre title
Je dobré do title vkladať slová: „2016“, „recenzia“, „najlepší“, „case study“, „guide“, a tak ďalej… Pointu ste pochopili. Tieto „vylepšováky“ vám pomôžu „chytiť“ zopár nových návštevníkov.
5. Rýchlosť stránky
Tak ako to tvrdí Moz, a my nemôže inak ako súhlasiť, rýchlosť stránky patrí k markantným faktorom úspešnosti. Je viacero spôsobov, ktoré vám ukážu či je rýchlosť vašej stránky s kostolným poriadkom, alebo naopak, treba zvoniť na poplach.
Rýchlosť stránky si môžete otestovať cez GTMetrix.com alebo Google Page Speed test.
Svet online marketingu si uháňa ako japonský rýchlo-vlak, a teda platí heslo: „Nezastavujeme,…máme spoždení!“ Kto nestihne naskočiť, nuž, jeho smola.
Dobrota duše bokom. V online marketingu nie je dôležité zúčastniť sa pretekov, ale vyhrať. https://www.youtube.com/watch?v=iyIOl-s7JTU