Miroslav Beňo Miroslav Beňo v kategórii Content marketing Online marketing

10 užitočných nástrojov pre lepší obsahový marketing

Obsahový marketing sa postupne stáva veľkou súčasťou marketingových stratégií firiem. Na rozdiel od tradičného marketingu, s kvalitným obsahom viete ľudí ľahšie prilákať a budovať vzťah. Problémom je len to, že sa ho už teraz rodí zo dňa na deň veľmi veľa. V takomto prostredí preto zaujme len kvalita. Ako ju dosiahnuť?
10 užitočných nástrojov pre lepší obsahový marketing

Poviem to rovno tak, ako to je. Tvorba obsahu je ťažká. Veľmi ťažká. Fakt ťažká. Trápite sa vymýšľaním témy, prepisovaním, alebo neviete , čo nové by ste do toho pridali. Možno aj preto je väčšina obsahového marketingu priemerná. Našťastie si prácu viete uľahčiť niekoľkými online nástrojmi, za ktoré v mnohých prípadoch nemusíte platiť ani cent.

1. Generátor nápadov na blog

Článok 01 - obrázok 7

Neviete, o čom písať? Nevadí. Niekedy sa stáva, že inšpirácia neprichádza. Vtedy nechajte HubSpot’s Blog Topic Generator, aby vám poradil pri vymýšľaní nadpisov. Bez dobrého titulku sa obsahový marketing nikdy nezaobíde. Stačí zadať niekoľko podstatných mien a vygeneruje vám niekoľko možných nápadov na články. Existuje aj mnoho ďalších, ale tento je jeden z tých lepších. Ak by vám už tento nestačil, stačí zadať do Google „blog topic generator“ a budete mať nápadov aj do konca svojho života. Ale väčšinou si vystačíte s 1-2 dobrými generátormi nápadov. Tento vám na začiatok skvele poslúži.

2. Zápisník

Zápisník je skvelý pomocník kreatívnych ľudí už od počiatku vekov. Edison, Tesla, da Vinci, Einstein a mnohí iní géniovia po sebe zanechali stovky až tisícky zapísaných strán. Viete prečo? Lebo vedeli, že akonáhle príde nejaký nápad, treba si ho zapísať, inak oň prídu. Môžete vyskúšať starú klasiku vo formáte A6, alebo aplikáciu ako napríklad Evernote či OneNote vo svojom smartfóne.

3. Myšlienkové mapyČlánok 01 - obrázok 5

Myšlienkové mapy sú skvelým nástrojom nielen na zaznamenávanie nápadov, ale aj procesov a postupov. Môžete s nimi tvoriť osnovy článkov, textov. Alebo si dať dokopy proces krok za krokom, ktorým sa môžete riadiť či už pri písaní alebo tvorbe marketingovej stratégie. Možnosti sú prakticky nevyčerpateľné.

4. Google Alerts

Ak je v marketingu už dlhé roky niečo nemenné, a tých vecí nie je veľa, tak je to slovo „nový.“ Funguje, pretože ľudia vždy budú chcieť niečo nové. V jednej štúdií dokonca ľudia preferovali nový produkt oproti staršiemu len preto, lebo bol novšej výroby. Pritom robili to isté. Aby ste boli v centre nového diania, začnite využívať Google Alerts. Stačí si v ňom nastaviť kľúčové slová, ktoré chcete sledovať, a Google vám bude pravidelne posielať nové weby a články, na ktorých budú tieto kľúčové slová použité.

5. Študovňa GoogleČlánok 01 - obrázok 2

Neviem prečo, ale na iné Google nástroje sa celkom zabúda pri hľadaní užitočných informácií. Väčšinou ľudia hľadajú priamo vo vyhľadávači. Ale tam máte väčšinou všade to isté a potom to tak vyzerá, že niektoré články sú na jedno kopyto.

Poslednou dobou som si ale všimol, že niektorí americkí blogeri píšu články tak, že v nich odkazujú na rôzne štatistiky a štúdie, čím svojim článkom dodávajú hodnovernosť. To preto, lebo obsahový marketing sa vyvíja a ľuďom nestačia len všeobecné rady, ktorých sa už načítali kade tade. Kde ale nájsť štúdie a zaujímavé fakty? V Študovni Google. Je to vyhľadávač špecializovaný na vedecké štúdie a knihy. Navyše si ho môžete prepojiť s Google Alerts, takže budete mať najčerstvejšie novinky pre tvorbu obsahu vždy po ruke.

6. Hemingway appČlánok 01 - obrázok 3

Pravdepodobne ste to už počuli niekoľkokrát. Každý copywriter to hovorí. Treba písať jednoducho. Žiadne zložité vety. Ale čo ak napíšete dlhší článok a ste trochu lenivý. Máte teraz chodiť vetu za vetou a rátať počet slov? Nie, nemusíte. Stačí, ak svoj článok skopírujete do Hemingwaya, a ten vám vyznačí dlhé vety, ktoré by ste mali skrátiť. Má aj veľa ďalších funkcií, ktoré sú však v slovenčine nevyužiteľné. Možno sa raz dočkáme aj slovenskej verzie.

7. WriteWellČlánok 01 - obrázok 8

Ak sa vám niekedy stáva, že máte problém s písaním a neviete si spomenúť na všetky tie rady, ktoré ste si prečítali, začnite využívať aplikáciu WriteWell. Môžete si v nej vybrať z preddefinovaných šablón, ale aj vytvoriť vlastné pre tvorbu rôznych typov článkov. Veľkou výhodou je, že svoj text si môžete rozdeliť na bloky, v rámci ktorých si môžete napravo doplniť odporúčania a tipy, aby ste si pripomenuli, ako lepšie písať.

8. PabloČlánok 01 - obrázok 6

Aký by to bol obsah, ktorý by ste nepropagovali na sociálnych sieťach? Máte pravdu, taký, ktorý by nikto neuvidel. Preto potrebujete k svojim statusom pridať aj príťažlivé obrázky. Kde ich nájsť a navyše v správnych rozmeroch? O to sa postará skvelá web aplikácia Pablo, ktorá má k dispozícií viac ako 600 000 obrázkov. Navyše v nej môžete obrázky meniť so základnými filtrami a dopĺňať do nich krátke texty. Ak by ste chceli, môžete si nahrať aj vlastné obrázky.

9. PiktochartČlánok 01 - obrázok 4

Potrebujete náhľadový obrázok do článku, statusu na sociálnych sieťach alebo urobiť skvelú infografiku? Nemusíte si najímať grafika. Stačí Piktochart a trochu estetického cítenia. A ak vo vás nie je kúsok grafika či dizajnéra, tak si stačí vybrať z preddefinovaných šablón. Jednoduchšie to už ani nemôže byť.

10. Smartlook

Vytvorili ste skvelý text alebo článok. Dali ste si námahu a presedeli nad ním dlhé hodiny. Až na to, že keď tam prišli čitatelia, už im taký skvelý nepripadal? S nástrojom Smartlook môžete doslova špehovať čitateľov a sledovať ich očami, ako reagujú na vaše texty a obsah na webe. Viete zistiť, ktoré prvky ich odrádzajú, a na základe toho vymyslieť niečo nové. A spomenul som, že je to úplne zdarma?

 

O autorovi: Okrem toho, že optimalizujem weby, som aj blázon do kreatívneho myslenia. Na blogu www.umeniekreativity.sk zdieľam zaujímavé a vedou podložené stratégie kreativity, ktoré nakopnú vašu tvorivosť.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.