Nový Google update Hummingbird prichádza na scénu!

Takmer mesiac sa špekulovalo o tom, že spoločnosť Google zmenila algoritmus vyhľadávania. Až teraz prišlo oficiálne oznámenie najnovšej a najväčšej zmeny algoritmu od roku 2010. Volá sa Hummingbird! Je to malý krôčik k tomu, čo spoločnosť Google už viackrát avizovala a síce, že chce vo výsledkoch vyhľadávania prinášať užívateľom kvalitné informácie s pridanou hodnotou. Čo to pre optimalizáciu webu znamená?
Obsah musí uspokojiť zámer vyhľadávania
Update Hummingbird podčiarkuje dôležitosť zámeru vyhľadávania a dáva do úzadia vyhľadávania založené na kľúčových slovách. Nový update uznáva kontext, aktuálnosť, podnety vyhľadávania na základe umiestnenia a lokalizácie, či pochopenie komplexných otázok vo vyhľadávaní.
Obsah musí mať pridanú hodnotu
Ako marketéri dosiahnu, aby obsah uspokojil komplexný zámer užívateľa vo vyhľadávaní? Obsah musí mať skutočne pridanú hodnotu a byť rozsiahly, aby pokryl najrelevantnejšie vyhľadávacie otázky užívateľov. Web stránky, ktoré sa momentálne sústredia viac na produkovanie kvalitného obsahu, ktorý odpovedá komplexnejšie otázky ako na kľúčové slová a frázy, zvyšujú svoje šance na dobré hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania vďaka novému update. Web stránky, ktoré sa sústredia na kvalitný obsah nesmú zabúdať na to, aby ich stránky boli nadizajnované tak, aby Google crawleri ich úžasný obsah našli.
Na autorstve záleží
Tento update je zameraný na obsah a z toho vyplýva, že autorstvo sa stane skutočne dôležitým faktorom v SEO. Je zaujímavé sledovať načasovanie tohto update, keďže prichádza po eliminovaní kľúčových slov z Google Analytics a po tom, ako Google+ prišiel s ľahším priradením obsahu k autorovi. Nezabudnite si spojiť svoj obsah s vašim Google+ účtom.
Aká budúcnosť nás čaká?
Je ťažké predpovedať, čo prinesie budúcnosť, ale je jasné, že Google pokračuje v presadzovaní starého známeho „Obsah je kráľ“. Do popredia sa týmto updatetom začína tlačiť pochopenie zámeru užívateľa vo vyhľadávaní. Pri optimalizácii sa budeme musieť zamyslieť, čo a s akým zámerom užívateľ vyhľadáva a podľa toho web stránky optimalizovať!
Zaznamenali ste v poslednom mesiaci pokles návštevnosti? Môže byť za tým Hummingbird, ale aj nemusí.
Kontaktujte nás,radi vám pomôžeme odhaliť príčiny!
Autor: Mgr. Matej Lančarič, Online marketing specialist