gonzales v kategórii Mobilný marketing

MOBILNÝ MARKETING: 10 faktov, ktoré musíte vedieť!

Myslíte si, že viete o mobilnom marketingu a jeho trendoch úplne všetko? Naozaj využívame svoj mobilný telefón iba na telefonovanie?
MOBILNÝ MARKETING: 10 faktov, ktoré musíte vedieť!

Myslíte si, že viete o mobilnom marketingu a jeho trendoch úplne všetko? Naozaj využívame svoj mobilný telefón iba na telefonovanie?

Ako sa rozvíja mobilný marketing a platby mobilnými telefónmi sa postupne stávajú každodennou realitou, je veľmi dôležité si uvedomiť niekoľko zásadných faktov a trendov v tejto oblasti:

 

1. Ľudia sú ochotní platiť za mobilné aplikácie:

Pri vývoji mobilnej aplikácie sa každému vývojárovi vynára otázka, či danú aplikáciu spoplatniť a ak áno, tak za koľko. Dobrou správou je, že užívatelia mobilných telefónov sú z väčšej miery ochotní za tieto aplikácie platiť a teda ich plnohodnotne využívať. Na základe výskumu realizovaného agentúrou Nielsen je až 93 % užívateľov ochotných zaplatiť za stiahnutie hry na mobil, 87 % za zábavu a 84 % za stiahnutie mapy alebo navigačnej trasy.

 

2. Určite nebudete prvou osobou na svete, ktorá konkrétnu mobilnú aplikáciu ponúka:

Je nezmyselné si nahovárať,  že práve my sme prišli s niečím prelomovým a prevratným, čo doteraz neuzrelo svetlo sveta. Trh s mobilnými aplikáciami je už teraz preplnený a nájsť v ňom príležitosť alebo nejakú štrbinu je natoľko náročné, že je lepšie sa skôr orientovať na funkčnosť a marketing danej mobilnej aplikácie. Jednoducho povedané, snažiť sa vysvetliť jej účel, funkčnosť a opodstatnenosť pre jej potenciálnym užívateľov. Zle pochopená aplikácia je totiž väčším zlom ako žiadna.

 

3. Mobilné telefóny už nie sú iba telefónmi:

Toto tvrdenie sa týka predovšetkým inteligentných mobilných telefónov, teda smartfónov. V priemere využíva priemerný užívateľ takéhoto mobilného zariadenia svoj mobilný prístroj nasledovne: 15 % z celkového času na klasické telefonovanie, 56 % času si s ním kráti čas na mobilných aplikáciách a hrách a 19 % časového fondu pripadá na emailovanie a posielanie správ a chatovanie. Je už len na marketéroch, ako sa s týmito štatistikami vyrovnajú, a ako ich využijú v čo najväčší prospech pre seba alebo spoločnosť, v ktorej pracujú. Obrovský apetít po mobilných aplikáciách a mobilnom internete núti spoločnosti rozmýšľať, ako tento potenciál využiť a v neposlednom rade na ňom zarobiť.

 

4. Nedostatok voľného času:

Dnešná uponáhľaná doba nás núti využívať čas podľa možností čo najefektívnejšie. Málokto dokáže v súčasnosti byť bez svojho mobilu dlhší čas, a preto už teraz vieme štatisticky predpovedať, že v roku 2014 sa pripojí viac ľudí na internet prostredníctvom svojho mobilu a to na úkor klasických stolových počítačov a notebookov. Je preto pre spoločnosti enormne dôležité nezaspať na vavrínoch a postupne budovať svoju marketingovú stratégiu pre mobilné telefóny a internetové pripojenie v nich. Pripojení chceme byť stále ale čas na to nemáme. Mobilný telefón s internetovým pripojením je preto ideálnym riešením tohto problému.

 

5. Mobilná reklama je kľúčom k úspechu:

Na základe predošlého faktu sa teda očakáva (a v mnohých krajinách už realitou je) exponenciálny rozvoj reklamy a možností inzerovania v mobiloch. Ideálnym príkladom sú možnosti platenia prostredníctvom mobilných telefónov. Jedná sa o technológiu NFC – near field communication, ktorá bude v blízkej dobe predstavovať vážnu konkurenciu pre klasické hotovostné a bezhotovostné spôsoby realizácie platieb. Aktuálne sa 3 hráči na poli poskytovania mobilných služieb v USA spojili a plánujú investovať cca 100 miliónov dolárov do rozvoja jednotnej platobnej siete prostredníctvom mobilných telefónov a smartfónov. Otázkou je, koľko partnerov si zo strany bánk, finančných korporácií a v neposlednom rade výrobcov platobných a kreditných kariet získajú na svoju stranu. Zarobiť chce predsa každý. Konkurenčný projekt od Google, tzv. Google Wallet si už svoju sieť postupne buduje a na svoju stranu si získal spoločnosti ako Citybank alebo Mastercard. Či pre rozvoj NFC technológie bude vhodnejšia fragmentácia trhu alebo skôr kooperácia konkurentov v prospech jednotného systému, ostáva zatiaľ záhadou.

 

6. Mobilný marketing nie je iba o mobilných aplikáciách:

Pri prvých reálnych krokoch uplatňovania mobilného marketingu sa väčšina spoločností vrhá do reklamných SMSiek a MMSiek, ďalším krokom je vývoj a participácia na mobilných aplikáciách a s tým súvisiaci branding. Tým to ale nekončí. Možnosti sú neobmedzené a rozvoj mobilných technológií je toho živým dôkazom. Sociálne siete a NFC sú ďalším míľnikom, bez ktorých sa mobilný marketing  nezaobíde.

 

7. Rýchle zmeny a inovácie:

Ako už bolo uvedené, prudký rozvoj mobilných telefónov predstavuje na jednej strane príležitosť, na strane druhej určité riziko. Ak sa spoločnosti chytia šance a budú aktívne participovať na rozvoji mobilných technológií a ich implementácie do praxe, majú veľkú výhodu. Dôležité je nezaspať a svoju mobilnú marketingovú stratégiu prispôsobovať aktuálnym trendom a vývojom nielen na trhu mobilných zariadení ale najmä požiadavkám a očakávaniam používateľov mobilných telefónov a smartfónov, aktívne formovať ich záujmy, preferencie a spotrebiteľské správanie ako také. Ak však premeškáme príležitosť resp. nebudeme dostatočne sledovať a formovať tieto trendy a vývoje, dostaneme sa do čiernej diery, z ktorej sa už len tak nedostaneme.

 

8. PayPal eviduje už teraz transakcie vo výške 10 miliónov dolárov denne:

Transakcie realizované mobilnými telefónmi už teraz predstavujú v tržbách 10 miliónov dolárov denne s očakávaním, že do konca roka 2011 kumulovane dosiahnu úroveň 3 miliardy dolárov. A to sa stále bavíme iba o transakciách prostredníctvom služby PayPal.

 

9. 70% používateľov využíva svoje smartfóny na fotenie:

Integrácia fotoaparátov do mobilných telefónov je samozrejmosťou už niekoľko rokov. Avšak až s nástupom smartfónov a mobilných aplikácií sociálnych sietí sa formuje jasný trend a využiteľnosť fotoaparátu v mobile. Fotoaparát integrovaný do mobilného zariadenia začína dosahovať kvalitatívne ukazovatele samostatných optických fotoaparátov a preto zdieľanie fotografií na sociálnych sieťach v reálnom čase ihneď po odfotení predstavuje ďalšiu zaujímavú príležitosť pre marketérov. Z fotoaparátu sa zároveň stáva čítačka čiarových kódov a QR kódov, ktoré demonštrujú ďalšie využite marketingu v mobilnom prostredí.

 

10. Nástup tabletov:

Tablety predstavujú jedinečnú kombináciu mobilného zariadenia a klasického notebooku. Aj keď ich trh je relatívne stále malým, už teraz sa realizuje približne polovica mobilnej reklamy prostredníctvom nich. Trend je jasný, tablety budú v dohľadnej dobe vážnym konkurentom veľkých špičkových smartfónov a menším notebookom, ktoré často označujeme pojmom netbook. Dotykové obrazovky sú veľmi obľúbené a nič nenasvedčuje tomu, že by sa to malo v blízkej dobe zmeniť. Rozvoj špecifických aplikácií pre tieto tablety predstavuje možnosť ,ako získať konkurenčú výhodu, a zároveň byť k svojim potenciálnym zákazníkom a klientom bližšie.

 

 

Ako je z celého článku zrejmé, mobilné telefóny, predovšetkým smartfóny sa stávajú našim každodenným spoločníkom doma, v práci, na dovolenke, na pracovných cestách, jednoducho všade. Správne nastavenie marketingových nástrojov a pochopenie užívateľov týchto telefónov dáva mobilnému marketingu, označovanému aj ako m-commerce neobmedzené možnosti zabezpečujúce úspech, uznanie, spoločenský status ale i v neposlednom rade zisk.

 

 

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.