gonzales v kategórii Mobilný marketing Online marketing SEO

Mobilné SEO – základný pilier pre m-biznis

V májových Stratégiách sme pre vás pripravili posledný zo štyroch článkov zo série Mobilný marketing.Nájdete v ňom praktické rady ako zoptimalizovať mobilnú stránku a základné rozdiely v SEO servise medzi web stránkou a mobilnou stránkou
Mobilné SEO – základný pilier pre m-biznis

V májových Stratégiách sme pre vás pripravili posledný zo štyroch článkov zo série Mobilný marketing.Nájdete v ňom praktické rady ako zoptimalizovať mobilnú stránku a základné rozdiely v SEO servise medzi web stránkou a mobilnou stránkou.

 

V roku 2010 sa očakáva 100 – 150 % nárast výdavkov do mobilného marketingu vo svete. Mobily sa už stali bezpochyby významným distribučným kanálom. Tí, ktorí doň vstupujú ako prví, môžu ťažiť z nízkych nákladov na kampane a z možnosti byť krok pred konkurenciou.

 

Pokiaľ vybudujete kvalitnú m-stránku ľahko vyhľadávanú v mobilných vyhľadávačoch, postavíte si pod úspech silný základný pilier. Byť top vo vyhľadávaní zabezpečí SEO – optimalizácia m-stránok pre vyhľadávače. Zobrazovať sa užívateľom vo vyhľadávaní by malo byť základom pre každú mobilnú stránku. Hoci sa na prvý pohľad zdá, že zoptimalizovať m-stránky nemôže byť náročnejšie v porovnaní so štandardnými web stránkami, opak je pravda.

 

Základom je neprevziať nič z vášho pôvodného webu na štandardnom internete. Začnite od začiatku a riaďte sa štyrmi princípmi:
1. požiadavky užívateľov mobilného webu sú rozdielne;
2. správanie vyhľadávačov v mobiloch je rozdielne;
3. správanie užívateľov mobilného webu je rozdielne;
4. vybudovanie zoptimalizovanej m-stránky pre vyhľadávače je rozdielne

 

Rozdielne požiadavky

 

Telefóny nie sú ako osobné počítače. Malú klávesnicu v mobiloch užívatelia ovládajú jednou rukou. Mobilný web používajú na iné účely. Dôvodom je situácia užívateľa, ktorý je neustále v ruchu a v pohybe, či už vo verejnej doprave na ceste do práce, alebo na obedovej prestávke. Vyhľadávanie je vzhľadom na tento fakt viac zamerané na lokalitu. Ak cestujem do práce cez centrum mesta a potrebujem cestou kúpiť kvety, do vyhľadávača zadám napríklad kľúčovú frázu „kvety Bratislava centrum“. Dôležitý je preto správny výber kľúčových slov, na ktoré sa bude optimalizovať stránka s údajmi o lokalite vášho biznisu. Mobilnú stránku môžete zoptimalizovať na menší počet kľúčových slov. Taktiež stráca relevantnosť zamerať sa na najviac vyhľadávané kľúčové slová. Užívatelia mobilného internetu nelistujú vo vyhľadávaní ďalej ako po výsledky druhej stránky. Je dôležité zabezpečiť ich štandardizovaný vzhľad web stránok v mobiloch. Pokiaľ nemáte mobilnú stránku, tú vám zabezpečí transkódovací softvér Google Mobile či softvér iných m-vyhľadávačov. Prekóduje dizajn, rozloženie webovej stránky a jej formát tak, ako je to potrebné pre všetky mobilné zariadenia. Nevýhodou je, že transkódovaná webová stránka www.areyouonline.sk môže vyzerať napríklad takto: http://google.sk/gwt/n?u=http://www.areyouonline.sk. To pre majiteľov stránok nie je veľmi výhodné, pretože užívatelia vstupujúci cez vyhľadávač si môžu uložiť do svojich záložiek nereálnu URL adresu.

 

Rozdielne správanie

PageRank stráca svoje top postavenie. Vo svete vyhľadávania v mobiloch je stránka „pizze starej mamy“ v centre mesta rovnako dôležitá ako stránka nadnárodnej siete Pizza Hut. Základom je využitie lokálnych kľúčových slov. Pridajte svoju m-stránku do relevantných portálov, katalógov a zoznamov, získate tým vyššiu návštevnosť.

 

Čitateľnosť pre vyhľadávače

 

Stránka by mala byť čo najjednoduchšie prístupná, čitateľná a zrozumiteľná ako pre užívateľov, tak aj pre vyhľadávače. Zjednodušte preto prístup vyhľadávacím robotom, vytvorte mapu stránky a dajte vyhľadávačom o nej vedieť. Čím hlbšiu štruktúru stránka má, tým je ťažšie nájsť obsah, ktorý hľadajú vaši užívatelia, ako aj vyhľadávače. Zabezpečte spätné odkazy na vašu m-stránku, linkujte všade tam, kde to je možné. Nepoužívajte Flash, Ajax či Iframe. Základom, ako zabezpečiť, aby sa stal obsah vašich stránok ľahko prístupným, je urobiť všetko čo najjednoduchším. Dodržiavajte W3C Mobile OK štandardy pre mobilné stránky. Zabezpečte 100 % validný XHTML kód, používajte doménu s koncovkou mobi namiesto štandardných sk, alebo com. Zabezpečte čo najkratšiu doménu. Dajte vyhľadávačom čo najrelevantnejšie informácie, vložte do kódovania tzv. Mikroformáty, ako napríklad hCards, hCalendar, hNews či hProduct. Vyhľadávač takto dostane presnú informáciu a vie, že údaje, ktoré ste zadali napríklad do mikroformátu hCards, sú va mi kontaktnými údajmi. Top v mobilných vyhľadávačoch môže byť aj vaša m-stránka. Dôležitá je vytrvalosť a dolaďovanie detailov. Zlepšite všetko, čo sa len dá, z dlhodobého hľadiska sa vám čas vynaložený na SEO vašej mobilnej stránky vráti v podobe návštevníkov.

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.