gonzales v kategórii Mobilný marketing Web

MICROSOFT TAGY – konkurencia voči QR kódom?

Nakoľko bol náš predošlý článok z 23.06.2011 s názvom QR kódy a mobilný marketing výnimočne úspešný, pripravili sme pre Vás jeho pokračovanie. :)
MICROSOFT TAGY – konkurencia voči QR kódom?

Nakoľko bol náš predošlý článok z 23.06.2011 s názvom QR kódy a mobilný marketing výnimočne úspešný, pripravili sme pre Vás jeho pokračovanie. :)

 

V 21. storočí evokujúcom hektický spôsob života a využívanie expanzívnych (miestami až invazívnych) marketingových postupov a kampaní je priam nemožné, aby bol QR kód jediným svojho druhu v širokom spektre dvojdimenzionálnych marketingových kódov jednoducho označovaných 2D kódy.

 

V roku 2010 sa preto šance chytil svetoznámy softvérový gigant Microsoft, ktorý mobilný marketing obohatil o konkurenčný 2D kód s názvom „Microsoft Tag“. Nakoľko si boli v tejto americkej spoločnosti vedomí sťaženou pozíciou pri uvádzaní tohto produktu, nič nenechali na náhodu. Microsoft Tag-u vytvorili samostatnú web stránku, ktorá je podľa nášho názoru maximálne prehľadná a zaujímavá. Nájdete v nej všetko, čo potrebujete o týchto tagoch vedieť. Od vysvetlenia ich použitia a benefitov až po referencie od spoločností, ktoré tieto Microsoft Tagy využívajú pri svojich reklamných a marketingových kampaniach.

 

Mobilná reklama formou Microsoft QR kódu má najväčší benefit vo farebnosti a originálnom prevedení tohto kódu, ktorý na rozdiel od klasických QR kódov vzbudzuje väčšiu zainteresovanosť pre nás ako potenciálnych zákazníkov a spotrebiteľov. Predsa len čiernobiele prevedenie QR kódov až také oku lahodiace nie je.

 

Na stránke taktiež nechýba možnosť stiahnuť si tzv. „Tag Reader“ – teda aplikáciu do mobilného telefónu umožňujúcu tieto kódy čítať, získavať z nich obsah a následne si ich uložiť do svojho mobilného zariadenia.

 

Web stránka obsahuje aj „Tag Manager“, ktorý nám umožní konkrétny Microsoft Tag vytvoriť a využívať podľa našich požiadaviek ďalej. Samozrejmosťou sú chvály Microsoftu na možnosť stiahnutia Tag reader-u ako aj Tag Manager-a úplne zadarmo. Nič iné im však koniec koncov ani neostáva. Konkurenčné QR kódy sú jednoducho všade a byť voči nim konkurencieschopný bude predstavovať veľký rozpočet na propagáciu Microsoft Tag-ov a početné referencie, a teda záujem spoločností využívať tieto kódy na svoje marketingové a propagačné účely.

 

Je tu ale aj jeden výrazný háčik pre bežného užívateľa. Aplikácia je plnohodnotne dostupná iba na ich oficiálnej stránke. Takto si určitým spôsobom chránia svoje know-how, ale my v RUonline si nemyslíme, že je to v ich prípade nevyhnutné a žiaduce zároveň.

Nám v RUonline sa podarilo na internete nájsť jednu zaujímavú stránku, na ktorej sa dá tento Microsoft Tag jednoducho vygenerovať. Jedná sa o spoločnosť WEBTIVITY, ktorá sa venuje propagácii 2D kódov na reklamné a marketingové účely a realizovanie kampaní s ich pomocou.

Náš RUonline Microsoft Tag vyzerá nasledovne:

 

microsoftTAGobrazokUPDATE1-292x300

 

 

Ak si chcete aj vy vytvoriť podobný jedinečný 2D kód od Microsoft-u, tak jednoducho kliknite tu.

 

Ako sme však už spomínali, plnohodnotne sa dá takýto Microsoft Tag vytvoriť iba na svojej oficiálnej stránke. Aj my sme mali na stránke WEBTIVITY možnosti výrazne limitované. Do jeho obsahu sa dal vložiť iba odkaz na konkrétnu URL, teda po prečítaní konkrétneho tagu sme boli v mobile prostredníctvom prehliadača presmerovaní na konkrétnu webovú stránku. Aplikácia na stránke ho umožňuje vygenerovať iba ako PDF formát, čo v súčasnej dobe síce nie je problém v nejednom programe zmeniť na formát obrázku s koncovkou .jpg alebo .png, ale zaberá to čas a je s tým veľa práce.

 

Všetky tieto obmedzenia znižujú funkčnosť a najmä využiteľnosť takéhoto kódu pre širšie masy laickej i odbornej verejnosti, ktorí si radšej nájdu QR kód generátor a vyberú si formát uloženia vytvoreného kódu, jeho veľkosť a informáciu, ktorú bude v sebe obsahovať (URL, samotný obrázok, SMS …).

 

Bude preto veľmi zaujímavé sledovať vývoj a akceptovateľnosť tohto špecifického 2D kódu a hľadanie jeho miesta v tomto vysoko konkurenčnom prostredí,

 

Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.