Máte e-shop, ale Google uprednostňuje konkurenciu?
Problémom je duplicitný obsah vašej webstránky. Pod týmto pojmom si môžete predstaviť čokoľvek, ale my vás veľmi rýchlo uvedieme do obrazu a poradíme vám, ako tomu predísť.
Duplicitný obsah sa netýka názvov produktov, či cien, ktoré sú v prípade produktov veľakrát rovnaké na viacerých e-shopoch. Kameňom úrazu je v tomto prípade popis produktu, kvôli ktorému vaša konkurencia získava lepšie pozície. Koľko z vás používa zázračnú vetičku „Popis produktu pripravujeme…“? A teraz ruku na srdce – koľkí z vás tento popis produktu skutočne pripravia, vymyslia, či preložia z podkladov distribútora? Nikto! Tak to nemáte byť na čo pyšní.
Koho si vyberie zákazník, ktorý hľadá napríklad práčku, topánky, či dokonca spodnú bielizeň? Zadá kľúčové slová do Googlu a ten mu poskytne najrelevantnejšie výsledky. Čo myslíte, budete medzi nimi? Máte správny nastavenú Go To Market stratégiu? Google im ponúkne výsledky s odlišným a bohatším popisom, ako ostatné weby pri rovnakom produkte a tiež zavážia aj optimalizované obrázky, prepojenie na sociálne siete, recenzie, či videá. To vám dá v konečnom dôsledku popredné pozície vo vyhľadávači a nebudete mať iba zákazníkov, ktorí k vám chodia priamo, pretože vás poznajú.
Pozrite si obrázok, ako vlastne funguje indexovanie Google na vašom e-shope:
Pozrite si obrázok, ako funguje indexovanie Google na reálnom príklade e-shopu Prirodnakrasa.sk:
Čo teda potrebujete a na čom musíte zapracovať?
- – máte vašu stránku optimalizovanú – uvažovali ste niekedy využiť SEO služby?
- – píšte unikátne popisy a zamerajte sa na obrázky, či videá,
- – popis produktu musí mať viac informácii o produkte ako konkurencia,
- – umožnite potenciálnym zákazníkom položiť otázku a promptne im odpovedajte (reagujte aj na kritiku, to je dôležité!),
- – ak sa venujete predaju vlastných produktov, na svojom webe majte svoj rozsiahlejší popis, pričom svojim distribútorom ponúknite popis o niečo strohejší, aby ste boli o krok vpredu.
Ak sa budete týchto jednoduchých pravidiel držať, čoskoro uvidíte výsledok v podobe objednávok, čo vám za ten čas a námahu naozaj stojí!
Autor: Mgr. Elena Hajtášová, online marketing specialist SEO/SEM