Miroslav Beňo Miroslav Beňo v kategórii Online marketing Web

Zoznam užitočných marketingových nástrojov, ktoré vám takmer okamžite pomôžu vylepšiť web

Predstavte si, že by ste vôbec nemuseli hľadať dôležité nástroje pre svoj online marketing. Predstavte si, že by ste mali dôležité online marketingové nástroje na jednom mieste. Pekná predstav, však? Tak z nej poďme urobiť realitu.
Zoznam užitočných marketingových nástrojov, ktoré vám takmer okamžite pomôžu vylepšiť web

Pripravili sme pre vás zoznam marketingových nástrojov, ktoré vám pomôžu s lepšími nápadmi pre váš web a pre vaše texty.

1. SEO nástroje

Možno si myslíte, že SEO patrí do starého železa. Máme tu predsa sociálne siete, ktoré rozšíria vaše myšlienky rýchlosťou svetla. Stačí jeden status. Áno aj nie. Keď ľudia polajkujú 50 firiem a všade sa im zobrazujú firemné statusy, začnú ich po čase ignorovať.

Čo ale nezačnú ignorovať nikdy, sú ich vlastné potreby. A keď hľadajú odpoveď, idú na internet a nasmerujú si to do Googlu alebo iného vyhľadávača. Preto by ste mali myslieť aj naňho.

Optimalizácia náhľadu

Výsledky, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní, majú obmedzený počet znakov. Ak chcete, aby sa vám zobrazovali správne a bez chybajúcich slov, stačí využiť nástroj Snippet optimizer.

Soovle

Hoci Soovle funguje len v rámci anglického jazyka, stále poskytuje neuveriteľné množstvo nápadov pre kľúčové slová. Anglické frázy vám potom stačí len preložiť a vložiť do Keyword plannera.

A povedal som vám, že okrem Googlu ukazuje kľúčové slová aj v rámci vyhľadávačov Bing a Yahoo? Navyše aj vo Wikipedii, Youtube a najväčšom online eshope sveta – Amazonu.

Keyword planner

Táto služba je zdarma dostupná v rámci vášho Google AdWords účtu. Pri analýze kľúčových slov vám pomôže objaviť širokú škálu relevantných fráz, ktoré môžete použiť na svojom webe a v článkoch.

2. Sociálne siete

Viem, že som pár riadkov hore chúdence sociálne siete trochu pred SEO poohováral. Ale existuje pár trikov, s ktorými ich viete využiť efektívnejšie ako len na zvyšovanie počtu fanúšikov a odberateľov.

Facebook

Túto sociálnu sieť asi netreba predstavovať. Hlavne, keď je to najpoužívanejšia sociálna sieť na Slovensku. Ako ju ale môžete použiť okrem budovania fanúšikovskej stránky? 2 spôsobmi.

  1. Osobný profil – toto môžete využiť najmä ak ste malý podnikateľ alebo freelancer. Ľudia chcú viac vzťahy ako výmenu tovaru za peniaze. Chcú vedieť, že keď sú s vami v kontakte, môžu sa na vás spoľahnúť. Preto sa s nimi oplatí budovať vzťah. Okrem toho, že na svoju nástenku dávate veci zo života, môžete k nim z času na čas prihodiť aj niečo z toho pracovného. Ale nespamujte tým ľudí, lebo vás rýchlo začnú ignorovať.
  2. Skupiny – využiť to môžete napríklad tak, že v nej budete ľuďom poskytovať doplňujúce informácie k službe, budete odpovedať na ich otázky alebo vytvoríte komunitu ľudí, ktorí milujú vaše služby. Takto sa môžete o svojich zákazníkov starať, ale v lepšom prípade aj vytvoriť komunitu, ktorá bude fungovať bez vás.  

Instagram

Vo svete patrí medzi  veľmi obľúbené spôsoby, ako sa zviditeľniť a propagovať seba aj svoje služby. A postupne si nachádza cestu aj na Slovensko.

Nemýľte si ho s kráľovnami “selfie”, ktoré zásobujú svet svojimi dokonalými životmi a dokonalým telom. Tiež sa nenechajte oklamať tým, že Instagram je len pre značky, ktoré predávajú vizuálne produkty.

Naopak. Dá sa využiť oveľa lepšie a tento fakt otvára dvere vašej kreatíve. Zvečnite svoju firemnú kultúru, šikovných zamestnancov pri práci, tovar alebo firemné akcie.  Inšpirujte zákazníkov svojim vizuálnym príbehom.

Aj na Slovensku sa už spoločnosti chytili možnosti platených reklám alebo novinky v podobe Instagram Videa. Nebojte sa ho, no najmä ho nenechávajte iba vo svojom Instagrame. Použite ho vo svojom blogu alebo na svojej stránke. Myslite vo veľkom a snažte sa šíriť svoj kontent so zámerom.

Okrem toho, vďaka fotografiám a hastagom viete usporiadať foto-súťaž, ktorú ľahko prepojíte s Facebookom. Mimochodom, práve využitím trendov a voľbou správnych hashtagov viete posunúť svoj marketing na Instagrame na novú úroveň.

Podobne ako pri iných sociálnych sieťach, nezabúdajte na správne vyplnený profil a meranie dosiahnutých výsledkov.

LinkedIn

LinkedIn dokážete skvele využiť ako majiteľ firmy, manažér ale aj freelancer. Na tejto sieti ľudia hľadajú odpovede v skupinách a vďaka svojim skúsenostiam im môžete navrhnúť svoje riešenia. Takisto v skupinách dokážete nabrať veľa inšpirácie a v diskusiách zistiť, aké témy ľudí najviac zaujímajú.

Aj príspevky zamerané na biznis sa viac zdieľajú cez túto sieť ako cez Facebook, ktorý je cielený na masy. Navyše tu môžete s väčšou pravdepodobnosťou nájsť podobne zmýšlajúcich ľudí a kontakty na spoluprácu vo vašich projektoch.

Google+, Twitter, Pinterest

Tieto sociálne siete sú na Slovensku menej používané, ale stále sa vám oplatí mať vytvorený firemný profil, ktorý budete plniť propagovaním blogov s odkazmi na vašu stránku. Keď príde ich čas, budete plne pripravený.

Twitter Search

Kedysi ste museli investovať do prieskumu veľké peniaze. Zistiť, čo robí konkurencia bolo takmer nemožné. No so sociálnymi sieťami je to celkom ľahké. Aspoň ak viete, kde a ako hľadať. Twitter Search vám umožní hľadať najnovšie tweety z vašej oblasti, a tak zistiť, čo je pre ľudí zaujímavé.

Pinterest Search

Pinterest je služba, ktorá vám umožňuje robiť si nástenky s inšpiratívnym obsahom, obrázkami alebo nápadmi. No v rukách šikovného marketéra sa vie zmeniť aj na skvelý marketingový nástroj, s ktorým ľahko objavíte mnoho nápadov pre svoj blog, web alebo infografiku.

3. Email marketing

Newsletter/Rozosielanie emailov

Hoci menej efektívny ako v minulosti, stále ho viete využiť. Dôležité však je neposielať masovo všetkým existujúcim zákazníkom tú istú ponuku. Ich potreby sa líšia a preto by aj ich obsah mal byť navrhnutý na základe správania a nákupných zvykov.

Ak neviete, ktoré služby využiť, nasleduje krátky zoznam:

Mailchimp – pravdepodobne najrozšírenejšia služba na rozosielanie emailov na svete. Jej výhodou je, že až do 2000 tisíc kontaktov je zdarma. Avšak s obmedzenými funkciami.

Mailpoet – Vhodný najmä pre weby, ktoré bežia na WordPresse. Tento plugin vám ponúka možnosť využívať ho zdarma až do 2000 kontaktov. Potom je už platený. Oproti Mailchimpu má tú výhodu, že verzia zdarma ponúka aj možnosť automatického rozosielania emailov po nejakom čase. V Mailchimpe je táto možnosť dostupná iba v platenej verzii.

Ak už budete mať viac kontaktov a budete potrebovať ďalšie funkcie a segmentovanie kontaktov podľa záujmov a správania, môžete ostať pri Mailchimpe alebo využiť aj …

GetResponse – súčasťou služby nie je len rozosielanie emailov, ale aj budovanie landing pages na zber emailov. A to len za príplatok 12 Libier mesačne. Samostatne takéto služby stoja mesačne niekoľko desiatok Eur. A povedal som, že si ju môžete zdarma vyskúšať na 30 dní?

Squeeze page/Landing page

Vo svete známy pojem. Na Slovensku takmer neznámy. Ide o stránku, ktorej úlohou je výmenou za email ľuďom poskytnúť odpovede a riešenia na konkrétny problém, ktorý ich trápi.

Toto je oveľa účinnejší spôsob na získanie emailového kontaktu, ako všeobecné „odoberanie noviniek.“ Neznamená to, že by ste takto emaily získavať nemali. Znamená to len toľko, že ich týmto spôsobom získate oveľa menej ako pomocou špecializovanej stránky, ktorá sa sústredí len na jeden špecifický problém, ktorý chce potenciálny zákazník vyriešiť.

Ako taká landing page vyzerá? Napríklad takto. Alebo takto.

Ako môžete vidieť, úlohou stránky je jediné. Získať výmenou za odpovede, ktoré hľadáte, emailovú adresu.

4. Webstránka

…že by ste mali mať webstránku, to asi netreba veľmi zdôrazňovať. Lenže mať len pekný web dnes nestačí. Ľudia chcú hodnotné informácie a váš web ho dokonca potrebuje, aby sa vo vyhľadávačoch dostal vyššie. Dávno sú preč dni, kedy vám stačilo na stránku napratať desiatky kľúčových slov a mali ste o pozície postarané. Preto potrebuje napríklad aj:Blog

Blog – vďaka nemu dokážete ľuďom poskytnúť články, budovať tak svoje meno a ukázať, že sa vo svojej oblasti vyznáte. Blog však nie je liek na všetko. Môžete blogovať, ale nemusí sa vám to oplatiť z predajného hľadiska.

Predstavte si napríklad, že predávate tehly na stavbu domov. Niečo určite vymyslíte. Ale ľudia si kúpia tehly, postavia dom a ďalej tehly neriešia. Okrem toho, ak by napríklad výrobca tehiel blogoval, je málo pravdepodobné, že by takto dokázal osloviť stavebné firmy.

Ale ak ste eshop s oblečením, môžete blogovať o móde alebo písať tipy o tom, ako sa obliecť.

Pri blogu je dôležitá pravidelnosť. Nemusíte síce zodrať klávesnicu každý týždeň, ale publikovať 2 články za rok vám veľmi nepomôže.

Na druhej strane, rozhodnúť sa pre blog tiež nemusí byť najlepšia cesta ak na to budete sami. Napísať naozaj dobrý článok si vyžaduje aj 8 hodín písania.

Preto si položte 2 dôležité otázky:

  1. Je blog komunikačný kanál, ktorý dokáže predať moje služby?
  2. Číta moja cieľová skupina blogy na túto tému a rozhoduje sa na ich základe pre mňa alebo konkurenciu?

Ak sa na to už dáte, medzi najčastejšie blogové systémy patrí WordPress, ktorý je úplne zdarma.  Keď nebudete vedieť o čom písať, využite napríklad generátory nápadov:

  1. Hub Spot blog topic generator
  2. Inbound Now Blog Title Idea Generator
  3. Portent’s Content Idea Generator
  4. Blog post idea generator

Členská sekcia – okrem blogu, ktorý si môžu ľudia prečítať zadarma, môžete poskytovať aj platený obsah po prihlásení sa do členskej sekcie. Takisto v nej môžete odpovedať zákazníkom na otázky a budovať s nimi vzťah.

5. Google

Google, okrem toho, že je to najpoužívanejší vyhľadávač, ponúka množstvo služieb zdarma. Ak ich budete používať, budú pre vás bohatým zdrojom informácií.

Google Analytics – viete ním sledovať koľko času ľudia strávia na vašej stránke, akú máte návštevnosť, zdroje návštevnosti a mnoho ďalší vecí, na základe ktorých viete zistiť, aké aktivity majú najväčší a najmenší efekt.

Ak ste s webovou analytikou pokročili o kus ďalej a potrebujete získať informácie, ktoré Google Analytics neposkytuje, môžete vyskúšať aj Hotjar. Tento nástroj  je niečo ako 2v1. Okrem analytiky získate aj spätnú väzbu. Uvidíte ako sa ľudia po vašej stránke pohybujú, viete nahrať správanie návštevníkov alebo zistiť, ktoré políčka vo formulári sú problematické. 

Google Trends – S týmto nástrojom viete zistiť, aké témy ľudí zaujímajú a naopak, ktoré prestávajú byť v porovnaní s inými relevantné.

Google Alerts – Skvelý nástroj aj na špehovanie konkurencie. Stačí zadať, o ktorých kľúčových slovách chcete byť informovaný a pravidelne vám Google bude posielať všetky stránky, na ktorých sa dané kľúčové frázy vyskytli.

Google Search Console (Webmaster Tools) – S týmto dôležitým nástrojom dokážete sledovať mnoho technických vecí vašej stránky. Najdôležitejšie sú asi chyby ako napríklad 404 alebo vloženie súboru sitemap, aby vás Google vedel ľahšie nájsť.

Youtube – po Googli je ďalším rozšíreným vyhľadávačom. A má zmysel ho využívať? Spýtajte sa svojich kamarátov. Kedy naposledy videli nejaké video na internete. 9 z 10 vám povie, že videli v priebehu posledného týždňa minimálne jedno. Pritom video vôbec nemusíte mať urobené vo filmovom štúdiu. Natočiť ho zvládnete aj so svojím mobilom.

Verím, že vám článok poskytol inšpiráciu ako vylepšiť váš web a uľahčiť prácu pri tvorbe obsahu. Začiatky v online marketingu vedia byť zmätené, ale časom uvidíte, že čím viac sa zaujímate, tým lepšie sa vám darí. Ktorý z nástrojov vyskúšate ako prvý?

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.