Erik Samuhel v kategórii Content marketing Online marketing

5 kreatívnych techník, ktoré sa marketérom oplatí vyskúšať

Kreativita a nápady dnes hýbu svetom. Už to nie je len o umeleckej tvorbe, ale aj o zmenách a riešeniach pre spoločnosť ako takú, o nápadoch a inováciách vo firmách, aj o potrebe realizovať svoje nápady a posúvať sa osobnostne vyššie. A aby ste ich vedeli dobre odkomunikovať, marketing bez dobrej kreatívny sa nedá ani predstaviť.
5 kreatívnych techník, ktoré sa marketérom oplatí vyskúšať

No keď si sadnete za stôl k počítaču, alebo v tíme, aby ste zo seba niečo vysúkali, kreatívne nápady sa sa vám z hlavy ťahajú rýchlosťou slimáka.

Mala by to byť brnkačka. Sadnete si a nápady prídu samé od seba. Lenže, už ste asi zistili, že nie vždy to tak funguje. Vlastne skoro nikdy.

A keď aj nápady máte, nedá sa práve povedať, že by boli ukážkové ako z učebnice.

Ak vám chýba kreativita a nechcete mať obyčajné nápady, ale prichádzať s niečím netradičným, čo zaujme, vyskúšajte nasledovné techniky.

Myšlienkové mapy

Začnime s nadčasovou klasikou. Odkedy sa objavila na zoznamoch kreatívnych techník, patrí medzi najvyužívanejšie stratégie na rozvoj tvorivého myslenia. Jej objaviteľ, Tony Buzan, si všimol, že mozog prirodzene spája myšlienky a koncepty dokopy a na tomto princípe sú myšlienkové mapy založené.

Začnete s jednou ústrednou myšlienkou, ktorú si dáte do stredu papiera, a k nej postupne pripájate ďalšie myšlienky, ktoré s ňou súvisia. Vytvárate si tak nové prepojenia a nachádzate nové súvislosti, čo napomáha objavovaniu nových nápadov a riešení. 

Odporúča sa, aby každá SEO agentúra používala túto techniku, pre lepšie pochopenie zákazníkovho businessu.

Odporúčané čítanie: Ako s myšlienkovými mapami rozprúdiť kreativitu

Využiť ich môžete mnohými spôsobmi:

  • marketingové plánovanie
  • prieskum trhu a konkurencie
  • tvoriť persóny na lepšie cielenie
    tvorba kampaní (plán, stratégia, zdroje, rozdelenie úloh, dodávatelia…)
  • pri tvorbe web stránky
  • zapisovanie nápadov ku kampani
  • zaznamenávanie poznámok z kníh, konferencií, vzdelávacích videí…

Laterálne myslenie

Tento koncept bol vytvorený Edwardom de Bonom v 60-tych rokoch minulého storočia. Oproti bežným technikám a postupom vám dáva presné postupy a procesy, ako tvorivo myslieť.

Bežne ľudia myslia lineárne. To znamená ak sa stane X, nasleduje Y. Lenže nie vždy sú veci takéto jednoznačné. V rýchlo sa meniacom prostredí to takto neplatí. Laterálne myslenie vám umožňuje pozrieť sa na vec inak, vidieť nové prepojenia a súvislosti a prehodnotiť veci z kreatívnejšieho pohľadu.

Odporúčané čítanie: Laterálne myslenie: praktická stratégia na rozvoj kreativity

Využiť ho môžete pri:

  • písanie článkov a blogov
  • tvorba hlavnej myšlienky kampane
  • tvorba inovatívnej stratégie na propagáciu produktu
  • objavenie nových trhov, ktoré ešte nie sú také konkurenčné
  • vytvorenie webovej stránky
  • marketingový mix

6 mysliacich klobúkov

Toto je technika, ktorú takisto vytvoril Edward de Bono. Dnes je už využívaná mnohými firmami po celom svete. Každý klobúk je metaforou pre jeden spôsob uvažovania o probléme, ktorý riešite. Dokopy tak môžete uvažovať o jednej veci až 6 rôznymi spôsobmi, vďaka čomu viete ľahšie preniknúť k podstate veci a objaviť nové súvislosti.

Biely klobúk reprezentuje orientáciu na fakty, čísla a grafy.

Červený klobúk reprezentuje dojmy, emócie a intuitívny pohľad.

Čierny klobúk reprezentuje obozretnosť, usudzovanie a logiku.

Žltý klobúk reprezentuje optimizmus a dôvody, prečo je navrhované riešenie výhodné.

Zelený klobúk reprezentuje kreativitu, nové alternatívy a návrhy možných riešení.

Modrý klobúk reprezentuje meta myslenie, udržuje celý proces pod kontrolou a usmerňuje myslenie ostatných, ak sa debata strhne iným smerom, ako by mala.

Odporúčané čítanie: 6 mysliacich klobúkov: Návod ako získať skvelé nápady

Využiť túto techniku môžete pri:

  • písaní článkov a blogov (generovanie nových a čerstvých pohľadov na veci, o ktorých už bolo písané x krát)
  • tvorbe inovatívnej marketingovej stratégie na propagáciu produktu
  • tvorbe a zhodnotení kampane (či má potenciál fungovať, a či nie sú potrebné úpravy)
  • SEO optimalizácia (zvýšenie organickej návštevnosti webovej stránky)

Spojte sa s nami online a my vám darujeme hodinovú SEO konzultáciu k vášmu webu ZDARMA. Pre prvých 3 najrýchlejších záujemcov vypracujeme taktiež analýzu kľúčových slov a analýzu vašej konkurencie. Požiadajte o ňu tu:
onlinetoro.sk seo optimalizacia analyza

Brainstorming

Viac hláv, viac vie. Už ste sa s touto múdrosťou niekedy stretli, všakže. Jeden človek dnes nedokáže všetko urobiť sám. Preto často pracuje v tímoch. Na rozdiel od bežného predpokladu, geniálne nápady nevznikajú iba v hlavách jednotlivcov. Často vznikajú spoločnými silami. Stačí sa pozrieť na držiteľov Nobelových cien a zistíte, že väčšina z nich bola udelená tímom 2-3 ľudí. A práve brainstorming je skvelým spôsobom, ako využiť kreativitu v tímoch. Ale iba ak poznáte správny postup, ktorý berie do úvahy správanie ľudí v skupine.

Odporúčané čítanie: Ako z brainstormingu vyťažiť maximum

Môžete ho využiť pri takmer všetkom, kde na klientovi pracujú viacerí ľudia:

  • hľadaní nápadov do kampaní
  • tvorba koncepcie kampane
  • zjednotenie komunikácie pre väčší efekt (PPC reklama, SEO služby, sociálne siete, newsletter, TV, print…)
  • tvorba webu (stretnutie copywritera, programátora a dizajnéra)
  • tvorba SEO stratégie
  • tvorba content marketingových plánov

Divergentné myslenie

Pojem divergentné myslenie zaviedol jeden z prvých priekopníkov na výskum kreativity, J. P. Guilford. Ide o myšlienkový proces na generovanie nových nápadov, alternatív a viacerých riešení na jeden problém. Spočíva hlavne v rozdelení problému na viacero častí alebo prvkov, aby ste ich rôznou kombináciou a hľadaním nových súvislostí medzi nimi našli originálny pohľad, ktorý ste predtým nevideli.

Odporúčané čítanie: Divergentné myslenie: Dôležitá vlastnosť kreatívnych géniov

Môžete ho využiť pri:

  • Tvorba nových tém na content
  • Rýchlu tvorbu originálnych aj netradičných ideí pre PPC kampane a SEO služby

O autorovi: Okrem toho, že optimalizujem weby, som aj blázon do kreatívneho myslenia. Na blogu www.umeniekreativity.sk zdieľam zaujímavé a vedou podložené stratégie kreativity, ktoré nakopnú vašu tvorivosť.

onlinetoro.sk seo optimalizacia analyza

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.