Ste malá firma? Kontinuita v SEO a linkbuildingu je základ úspechu v organickom vyhľadávaní

Čo sa nám podarilo dosiahnuť pre klienta M+M Martinec, s.r.o. za 3 roky?
- Dostať klienta zo 4 na 36 slov na dominantné prvé pozície.
- Zvýšiť prirodzenú návštevnosť jeho stránky skoro trojnásobne.
- Zvýšiť počet online objednávok 2,2x.
Našimi klientmi sú často aj relatívne menšie firmy, ktorým sa snažíme pritiahnuť návštevy pomocou SEO a PPC kanálov. Medzi jednu z nich patrí aj M+M Martinec, s.r.o., ktorý sa špecializuje na drôtené pletivá, záhradné ploty a brány. Na trhu pôsobí od r. 1992 a vďaka neustálym inováciám sa postupom času stal jednou z najväčších firiem pôsobiacich v tejto oblasti na Slovensku.
Zameriava sa na kompletný servis pre zákazníka, t.j. poradenstvo, vypracovanie cenových ponúk, rozvoz materiálu, či montáž oplotenia u zákazníka. Spolupráca s klientom funguje od januára 2016. Za tento pomerne dlhý čas sa nám pomocou menšieho balíka (menšieho počtu služieb) podarilo dosiahnuť pekné výsledky v rámci organického vyhľadávania, pozícií webstránky na kľúčové slová či v objednávkach – a to v sezóne alebo mimo nej.
Nastavené KPIs
S klientom máme nastavené KPIs ako ukazovatele výkonnosti – online objednávky. Mesačne ich reportujeme podľa kanálov, kde nás zaujíma hlavne zdroj organickej návštevnosti. Tieto objednávky sú v Google Analytics zaznamenávané pomocou “ďakovnej” stránky.
Segment trhu s pletivom, plotmi a bránami je známy svojou sezónnosťou. Obdobie poklesu a tzv. „sucha“ je na zimu a to hlavne v mesiacoch december a január, naopak vrcholom roka je obdobie jari. Vzostup začína okolo marca a júnom pomaly návštevnosť klesá. Medzisezónny rozdiel je niekedy aj šesť-sedemnásobný.
Ako sa nám podarilo klienta posunúť vyššie v neplatenom vyhľadávaní?
Na začiatku spolupráce sme zakomponovali kľúčové slová na klientov web. Pomocou technického auditu sme poukázali na kritické faktory, ktoré rýchlosť webu zhrošujú. Zapracovanie niektorých slabých miest ako responzívnosť stránky či mobilná verzia webstránky trvala o niečo dlhšie než sa predpokladalo, no napriek tomu, organická, ale aj celková návštevnosť webu rástla. Na mesačnej báze sme tvorili kontent a spätné odkazy, ktoré boli relevantné s doménou, kde bol článok či odkaz publikovaný.
Na grafe je viditeľná jemná stagnácia v lete minulého roku 2018. Práve v tom období web prechádzal migráciou a redesignom.
Oproti roku 2016 počet návštev z neplateného vyhľadávania narástol o 66 648 viac, čo je skoro 3x viac.
Medziročne nám organická návštevnosť stúpala nasledovne.
ORG 2016 – 2017: Nárast o 114 %
ORG 2017 – 2018: Nárast o 17 %
ORG 2018 – 2019: Nárast o 20 %
Online objednávky z prirodzeného vyhľadávania medziročne stúpli taktiež.
V rámci percentuálneho rozdielu sme zvýšili počet objednávok z neplateného vyhľadávania 2,2x, číselne bolo o 388 odoslaných objednávok naviac.
Medziročne bol nárast objednávok nasledovný:
ORG 2016 – 2017: Nárast o 75 %
ORG 2017 – 2018: Nárast o 16 %
ORG 2018 – ORG 2019: Nárast o 10 %
Kľúčové slová nezostali na chvoste
Kľúčové slová, na ktoré sa náš klient v SERP-e zobrazuje sme počas tohto trojročného obdobia optimalizovali niekoľkokrát.
Výsledky sme rozdelili do troch kategórií TOP 3, TOP 5 a TOP 10. Takže tri kvantitatívne ukazovatele, ktoré stále spadajú na prvú stranu.
Klientova webstránka sa dostala zo 4 na 36 slov na dominantné prvé pozície. Aby sme si to vyčíslili v absolútnych hodnotách, na začiatku sa firma M+M Martinec zobrazovala na 1. pozícii pri 500 vyhľadávaniach mesačne, teraz je to mesačne 7140 vyhľadávaní.
Aj keď výsledky sú viac než pozitívne, nezaháľame, a pokračujeme dalej v budovaní dobrých pozícií.
Záverom chceme poznamenať, že aj malý klient môže pomaly rásť v prirodzenom vyhľadávaní. To čo sa vyplatilo nám je dlhodobá stratégia, nový a čerstvý obsah pre Google, zapracovanie H1 na stránku a kontinuita.