Adriana Sečkárová v kategórii Blog Online marketing Prípadové štúdie

Ste malá firma? Kontinuita v SEO a linkbuildingu je základ úspechu v organickom vyhľadávaní

Ste malá firma? Kontinuita v SEO a linkbuildingu je základ úspechu v organickom vyhľadávaní

Čo sa nám podarilo dosiahnuť pre klienta M+M Martinec, s.r.o. za 3 roky? 

  • Dostať klienta zo 4 na 36 slov na dominantné prvé pozície.
  • Zvýšiť prirodzenú návštevnosť jeho stránky o 242%. 
  • Zvýšiť počet online objednávok o 165%.  

Našimi klientmi sú často aj relatívne menšie firmy, ktorým sa snažíme pritiahnuť návštevy pomocou SEO a PPC kanálov. Medzi jednu z nich patrí aj M+M Martinec, s.r.o. , ktorý sa  špecializuje na drôtené pletivá, záhradné ploty a brány. Na trhu pôsobí od r. 1992 a vďaka neustálym inováciám sa postupom času stal jednou z najväčších firiem pôsobiacich v tejto oblasti na Slovensku.

Zameriava sa na kompletný servis pre zákazníka, t.j. poradenstvo, vypracovanie cenových ponúk, rozvoz materiálu, či montáž oplotenia u zákazníka. Spolupráca s klientom funguje od januára 2016. Za tento pomerne dlhý čas sa nám pomocou menšieho balíka (menšieho počtu služieb) podarilo dosiahnuť pekné výsledky v rámci organického vyhľadávania, pozícií webstránky na kľúčové slová či v objednávkach – a to v sezóne alebo mimo nej.

Nastavené KPIs 

S klientom máme nastavené KPIs ako ukazovatele výkonnosti – online objednávky. Mesačne ich reportujeme podľa kanálov, kde nás zaujíma hlavne zdroj organickej návštevnosti.  Tieto objednávky sú v Google Analytics zaznamenávané pomocou “ďakovnej” stránky.

Nárast Návštevnosti

Segment trhu s pletivom, plotmi a bránami je známy svojou sezónnosťou. Obdobie poklesu a tzv. „sucha“ je na zimu a to hlavne v mesiacoch december a január, naopak vrcholom roka je obdobie jari. Vzostup začína okolo marca a júnom pomaly návštevnosť klesá. Medzisezónny rozdiel je niekedy aj šesť-sedemnásobný. 

Aký bol postup práce? 

Na začiatku spolupráce sme zakomponovali kľúčové slová na web a pomocou auditu sme poukázali na kritické faktory, ktoré na webe chýbajú.  Zapracovanie niektorých slabých miest ako responzívnosť stránky či mobilná verzia webstránky trvala o niečo dlhšie než sa predpokladalo, no napriek tomu, organická, ale aj celková návštevnosť webu rástla. Na mesačnej báze sme tvorili kontent a spätné odkazy, ktoré boli relevantné s doménou, kde bol článok či odkaz publikovaný.  Na grafe si môžeme všimnúť jemnú stagnáciu v lete minulého roku 2018. Práve v tom období web prechádzal zmenou v systéme.

Medziročne nám organická návštevnosť stúpala nasledovne.

 

ORG 2016 – 2017: Nárast o 114 %

ORG 2017 – 2018: Nárast o 17 %

ORG Január až Jún 2018 – Január až Jún  2019: Nárast o 20 %Snímka obrazovky 2019-07-08 o 14.28.36

 

Online objednávky z prirodzeného vyhľadávania medziročne stúpli taktiež. V rámci percentuálneho rozdielu sme zvýšili počet objednávok z organiky o 42 % v porovnaní s rokom 2016, 14% bol nárast roku 2017 od 2016 a o 41% bol zaznamenaný nárast objednávok o rok nato.

 

Kľúčové slová nezostali na chvoste 

Kľúčové slová, na ktoré sa náš klient v SERP-e zobrazuje sme počas tohto trojročného obdobia optimalizovali niekoľkokrát. 

Výsledky sme rozdelili do troch kategórií TOP 3, TOP 5 a TOP 10. Takže tri kvantitatívne ukazovatele, ktoré stále spadajú na prvú stranu.

Snímka obrazovky 2019-07-08 o 14.29.08

 

Klientova webstránka sa dostala zo 4 na 36 slov na dominantné prvé pozície. Aby sme si to vyčíslili v absolútnych hodnotách, na začiatku sa firma M+M Martinec zobrazovala na 1. pozícii pri 500 vyhľadávaní mesačne, teraz je to mesačne 7140 vyhľadávaní. 

V rámci tohto klienta nezaháľame a v blízkej budúcnosti spoločne s firmou Vibration pracujeme na web stránke, ktorá, veríme, že bude pre zákazníkov firmy M+M Martinec jednoduchšia, praktickejšia a pomôže nám pri znižovaní Bounce rate. 

Linkbuilding, tak ako funkčná stránka, je neustále dôležitý a je to kontinuálny proces. Každé tri mesiace sa s klientom dohodneme na balíku kľúčových slov, ktoré budeme v daný kvartál linkovať, či už v rámci nového obsahu, existujúcich článkov alebo interného nového obsahu. 

Záverom sme chceli poznamenať, že aj malý klient môže pomaly rásť v prirodzenom vyhľadávaní. To čo sa vyplatilo nám je dlhodobá stratégia, nový a čerstvý obsah pre Google, zapracovanie H1 na stránku a kontinuita. Ak vezmeme do úvahy 1. a 2. Kvartál 2019 a porovnáme ho s kvartálmi 2016, tak sa nám podarilo klientovi zvýšiť prirodzenú návštevnosť jeho stránky o 242 % a počet online objednávok o 165 %.

Snažíme sa nezaháľať a stále napredovať.

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

„V priebehu 6 mesiacov sme klientovi Top English zvýšili návštevnosť webstránky o 52%, vďaka čomu im narástli tržby o 46%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.
Informácie o spracovávaní osobných údajov