Google update vs. naši klienti

V uplynulom miesiaci sa často skloňovali slová, ako Penguin, či Panda v súvislosti so SEO a výmenou odkazov. Viete, čo vlastne znamená pomenovanie týchto, za iných okolností milých zvierat? Jedná sa o Google Update, ktoré ovplyvňujú algoritmus indexovania a hodnotenia stránok. V prvom rade je dôležité pochopiť, o čo vlastne ide.

Google Penguin
Aktualizácia algoritmu, ktorá sa zameriava na preoptimalizáciu (vysoké percento kľúčových slov v obsahu) webových stránok, diverzifikáciu anchor textov, nezdravé a nekvalitné odkazové portfólio. Weby s nedoriešeným alebo nekompletným SEO OnPage strácali svoje pozície. Unikátny obsah naďalej zohráva dôležitú úlohu. Pozície padali aj tým, ktorí svoj web neaktualizovali a nepridávali žiadny obsah. Google zasahuje veľmi tvrdo proti zakázaným technikám (SEO Spam alebo Black hat SEO). Update bol vypustený tesne pred polnocou 22.5.2013 a jeho účinky sa prejavili takmer ihneď.
Google Panda
Tento update predstavuje zmenu algoritmu hodnotenia PageRanku, ktorý bol spustený vo Februári 2011. Zmena bola zameraná na zníženie PageRanku web stránok s nekvalitným, či duplicitným obsahom. Zameriavala sa taktiež na weby, ktoré mali/majú vysoké percento reklám v porovnaní s obsahom. Panda update odmeňuje weby s veľkým množstvom kvalitného a unikátneho obsahu. V prípade, že neviete, ako tvoriť kvalitný obsah, pozrite si týchto 7 tipov pre tvorbu kvalitného obsahu.
Ako robiť SEO po Penguin 2.0?
Google bude podporovať každého, kto tvrdo pracuje na zaujímavom, kvalitnom a unikátnom obsahu na svojom webe. Toto však nie je nič nové a SEO optimalizácia sa v tomto smere nezmenila. Cieľom algoritmu je poskytnúť dobré pozície takým web stránkam, ktoré si to zaslúžia. Pomôže vám, ak:
– máte zdravé portfólio odkazov (relevantnosť a kvalita odkazov, prirodzený počet odkazov, diverzifikácia anchor textov)
– máte sociálne pluginy tam, kde publikujete obsah a zjednodušte zdieľanie. Zdieľainie obsahu je signál, že tvoríte zaujímavý a úspešný obsah.
– píšete blogy, porovnávate, poskytujete pomoc, tvoríte infografiky, návody a postupy, ktoré pomáhajú užívateľom nájsť odpovede na ich otázky
Webmaster tools – dištancovanie sa od odkazov
Dištancovanie sa od odkazov umožňuje nahrať súbor s doménami, či stránkami, kde sa nachádzajú Vaše spätné odkazy. Po tom, ako nahráte tento súbor, Google pošle crawlerov a pokiaľ vyhodnotí, že sú tieto odkazy nevhodné, začne ich ignorovať. Nie je to nič zložité, do súboru nahodíte zoznam adries a odošlete. Je to praktické a nezaberá to veľa času. Ušetrí Vám to prácu a nebudete tak musieť oslovovať jednotlivé stránky, aby manuálne stiahli Vaše odkazy.
Penguin a naši klienti
Naši klienti sa nemusia báť, že ich po tejto (alebo akejkoľvek ďalšej) aktualizácií algoritmu Google penalizuje. Tieto zmeny v algoritmoch sú v súlade s našou koncepciou kvalitnej SEO Optimalizácie. Náš linkbuilding buduje dlhodobé pozície a zdravý odkazový profil. Nevykonávame žiadne podvodné praktiky pri výmene odkazov.
Ako Vás ovplyvnil Penguin 2.0? Podeľte sa s Vašimi skúsenosťami. Padli Vám pozície? Kontaktujte nás, radi Vám pomôžeme naspäť na vrcholné pozície.
Autor: Mgr. Matej Lančarič, online marketing specialist