Google Places – optimalizácia pre miestne firmy

Vedeli ste, že až 97 % zákazníkov vyhľadáva miestne firmy online? Ak podnikáte na lokálnej báze alebo ponúkate služby a/alebo tovary vo svojej pobočke, je tu pre Vás jedinečná miestna platforma od spoločnosti Google – Miesta Google pre firmy. Postup je jednoduchý a je to navyše celé ZADARMO! Tak neváhajte a prepojte svojich lokálnych zákazníkov so svojím biznisom. My v RUonline sme si taktiež otestovali a vytvorili svoj lokálny profil pre Bratislavu a naše SEO služby.
Ako na to?
1. Prvým potrebným krokom je registrácia alebo prihlásenie sa (pokiaľ máte aktívny a funkčný Google účet) do služby „Miesta Google“. To, či Vaša podporná lokálna stránka už funguje, si môžete zistiť sami cez Google vyhľadávanie v sekcii „mapy“. V drvivej väčšine prípadov je ale nutná registrácia na konkrétnu emailovú adresu a heslo.
2. Samotná registrácia je rozdelená do niekoľkých krokov. V prvom kroku zadáte svoje základné informácie, oblasti pôsobenia, otváracie hodiny, ďalej nastavíte možnosti platby, vložíte fotografie a videá atď. Nezabudnite uverejniť link na svoju hlavnú firemnú web stránku.
3. V druhom kroku je potrebné daný profil verifikovať, a teda overiť vlastníctvo a správnosť daného profilu. Google ponúka tri možnosti overenia – telefonicky, SMSkou alebo korešpondečným lístkom. Ruonline využila možnosť SMS verifikácie a proces prebehol rýchlo, pohodlne a bez problémov.
4. Podľa spôsobu verifikácie treba následne čakať na potvrdenie a overenie Vášho účtu, čo v našom prípade prebehlo behom cca 15 minút. Po úspešnom dokončení tohto kroku je Váš profil aktívny a mal by sa zobrazovať v každom relevantnom vyhľadávaní.
Ak nie ste spokojný so svojou pozíciou na vybrané kľúčové slovo, zoptimalizujte si svoju lokálnu stránku v maximálnej možnej miere. Kľúčové slovo si vložte všade tam, kde sa bude dať, napríklad do názvu firmy, kategórie, popisu atď. Samozrejmosťou lokálnych stránok je aj možnosť vloženia recenzií a reakcií na ne od klientov/zákazníkov, možnosť vloženia niekoľkých fotiek a videí a v neposlednom rade podpora firemných marketingových kampaní vložením reklamného odkazu, textu alebo iného posolstva.
V RUonline sme postupovali podľa horeuvedených krokov a tu je výsledok:
Vo vyhľadávaní sa zobrazujeme na pozícii TOP 4 na vysoko konkurenčné kľúčové slovo „SEO Bratislava“, a to je náš profil v prevádzke iba necelý týždeň!
RUonline lokálna stránka vo vyhľadávaní na slovo „SEO Bratislava“:
RUonline profil na našej lokálnej stránke so všetkými informáciami:
Miesta Google sú ďalšou efektívnou možnosťou od Google, ako byť v online svete úspešným a viditeľným. SEO tak prekračuje hranice firemných stránok a jej použitie oveľa širšie. Môžeme len očakávať, s čím príde tento vyhľadávací kolos v najbližšej dobe …
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing