Monika Kusendová v kategórii Blog Google Adwords Marketing Mobilný marketing Nové trendy v marketingu Online marketing Online novinky Web

Reklamy na Google Maps prichádzajú s novinkou: zlepšite vďaka nim svoje podnikanie

Reklamy na Google Maps prichádzajú s novinkou: zlepšite vďaka nim svoje podnikanie

Nedávno Google prišiel s veľkou zmenou. Tú označil ako „budúcu generáciu“ reklám v lokálnom vyhľadávaní. Ide konkrétne o reklamy na Google Maps. Čo sa zmení?

Vedeli ste, že:

  • Okolo 90 percent všetkého globálneho predaja sa uskutoční v obchodoch, nie online?
  • Takmer tretina mobilných vyhľadávaní sa vzťahuje na vašu polohu?
  • Vyhľadávania podľa polohy za posledný rok vzrástli o 50 percent rýchlejšie než klasické mobilné vyhľadávania?
  • Viac ako miliarda ľudí práve v tejto chvíli používa Google Maps?
  • Vyhľadávania na stránkach Google.com a Google Maps vedú spotrebiteľov každoročne až k 1,5 miliardám cieľov?
  • 84 percent spotrebiteľov uskutočňuje lokálne vyhľadávania?
  • 3 zo 4 ľudí, ktorí hľadajú niečo v okolí pomocou mobilu, navštívia obchod ešte v ten deň a 28 percent z týchto vyhľadávaní vedie k nákupu?

To sú dôvody, prečo sa spoločnosť Google rozhodla prísť s veľkou zmenou v oblasti reklám na Google Maps. Posiela tak jasný odkaz všetkým marketérom, prečo prekonať priepasť medzi mobilným / online svetom a tým fyzickým.

Ako sa menia reklamy v lokálnom vyhľadávaní Google Maps?

Nové reklamy na Google Maps sú navrhnuté tak, aby pomohli firmám sa zviditeľniť. V momentoch, keď zákazníci hľadajú online na mobilných zariadeniach miesta, kde by sa mohli najesť alebo nakúpiť.

Spoločnosť Google prináša niekoľko nových formátov a funkcií reklamy na Google Maps, ktoré sú určené na zvýšenie návštevnosti vašej predajne či prevádzky. Patria sem platené značky na mape s logom vašej firmy (Piny), akcie obchodu alebo pobočky, stránka obchodu, vyhľadávanie v sklade.

Čo je to platená značka firmy na mape (Pin)?

V mapách sú navrhnuté tak, aby pomohli vašej firme vyniknúť. Medzi ľuďmi v okolí alebo tými, ktorí sa budú pohybovať v blízkosti vašej predajne. Priblížme si to prostredníctvom niekoľkých príkladov:

Ak napríklad prevádzkujete reštauráciu, vaša reklama na Google Maps môže presvedčiť okoloidúcich, aby si u vás dali konkrétne druhy jedál.

Ak chcete, aby sa ľudia zastavili na vašej benzínovej pumpe, práve platená značka firmy (Pin) ich dotiahne doplniť palivo ku vám.

Ak niekto potrebuje lekáreň, reklama na ňu sa zobrazí v hornej časti výsledkov vyhľadávania, za predpokladu, že sa nachádza v blízkosti hľadajúceho. Okrem zvýraznenia podrobností o lekárni uvidíte aj propagačnú akciu, ktorá môže pomôcť zvýšiť počet návštev.

pin

klasické Piny firiem na Google Maps

 

pin

reklamná značka firmy (Pin) aj propagácia aktuálnej akcie

Kde sa zobrazia nové reklamy?

Nové reklamy v lokálnom vyhľadávaní sa zobrazia v aplikácii Google Maps na mobiloch, tabletoch a laptopoch i v rozšírených výsledkoch vyhľadávania na Google. V aplikácii sa hore nad organickými výsledkami zobrazí jedna reklama s fialovým štítkom. Pri vyhľadávaniach v službe Google Maps sa zobrazia maximálne dve takéto reklamy. Používateľom, ktorí kliknú na odkaz „viac miest“ sa najskôr zobrazí navrchu reklama so žltým štítkom nad ostatnými výsledkami.

Reklama na Google Maps

reklamy na Google Maps

Ako si Google Maps vyberie reklamy na zobrazenie?

Vo vašej blízkosti môžu byť stovky obchodov, ale iba niekoľko je ich pre vás relevantných. Ako vie Google, ktorý záznam je pre hľadajúceho najrelevantnejší?

Riadi sa na základe týchto faktorov:

  • kontext vyhľadávania
  • lokalita
  • história vyhľadávania užívateľa
  • záujmy užívateľa
  • správanie užívateľa
  • čas vyhľadávania
  • demografia

Zobrazovanie reklám na Google Maps funguje na rovnakej báze ako reklamy v Google. Ak teda Google vie, že do danej prevádzky nechodíte často, nebude vám zobrazovať takéto reklamy.

Čo sa ešte mení na Google Maps?

Lokálne stránky dostávajú nový vzhľad a všetky sú navrhnuté tak, aby zvyšovali návštevnosť vášho kamenného obchodu. Keď niekto klikne na reklamu v lokálnom vyhľadávaní, dostane sa na stránku, ktorú môžu inzerenti prispôsobiť. Lokálne stránky by mali obsahovať dôležité podrobnosti, ako sú otváracie hodiny, telefónne číslo, adresa a navigácia do danej pobočky.

Firmy môžu tiež zvýrazniť svoje akcie (napr. 10% zľava na položku) a umožniť ľuďom vyhľadávať tovar, ktorý je na sklade. Google zobrazí stav skladu, iba ak je pre vás relevantný.

stav skladu

stav skladu obchodu v reklame

Ako zobraziť stav obchodného skladu v reklame?

Podľa údajov Google sa každý štvrtý človek vyhýba návštevám obchodov, pretože nevie, či je konkrétny produkt na sklade. Preto by ste na svojom webe mali sprístupniť informácie o tovare na sklade v danej prevádzke s možnosťou v ňom vyhľadávať. Spravíte to tak, že poskytnete Googlu prístup do vášho skladu.

Koľko bude stáť nová reklama na Google Ads?

Inzerentom sa v súčasnosti účtuje cena za kliknutie na reklamu. Kliknúť v reklame je možné na:

  • podrobnosti o polohe a detaily o prevádzke
  • navigáciu na prevádzku
  • presmerovanie hovoru na prevádzku

Kedy sa začnú zobrazovať nové reklamy v lokálnom vyhľadávaní?

Nové reklamy v miestnom vyhľadávaní by sa mali začať zobrazovať už v priebehu tejto jesene. Google zatiaľ nezverejnil presný dátum.

Zaujímavosť na záver

Vedeli ste, že spoločnosť Google poskytla od júna do septembra 2020 firmám možnosť bezplatnej reklamy na Google Maps? Prostredníctvom platenej značky na mape (Pinu) pre inzerentov inteligentných kampaní, pričom ich používanie je na ďalšie mesiace úplne zadarmo. Inzerentom týchto kampaní s účtom na Moja firma na Googli nebudú účtované poplatky za kliknutia, hovory ani tržby vygenerované z propagácie firmy.

Google sa práve takýmto spôsobom rozhodol pomôcť malým firmám, ktoré si prechádzajú opätovným procesom otvárania po nútenej pauze spôsobenej koronakrízou. Inzerenti v službe Google Ads sa môžu zaregistrovať do inteligentných kampaní a zobrazovať ich priamo z rovnomennej mobilnej aplikácie. Takáto možnosť je však zatiaľ len v krajinách ako sú Veľká Británia, USA, Kanada, Francúzsko, Taliansko, Španielsko či Holandsko.

***

Prečítajte si tiež:

Negatívne SEO: Je pre váš web hrozbou? Ako ho spoznať?

Zdroje:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/06/01/google-maps-local-search-ads?fbclid=IwAR22E2DTPNcB_DcAvRQxzsJWHQ_Nd9cGKcTIZ6YJUqkh09LOgl7sG9gQFXo

https://www.searchenginejournal.com/google-is-offering-businesses-free-promotion-in-google-maps/372678/?fbclid=IwAR06H6Yv0kjIZpBqKKwcYxhxFN_TUb9eVaDcg8q_WlTKNtCLZ4X7n7eZdxA

Zdroj obrázka: 

Pexels.com

Support.google.com

 

 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.