Facebook mení pravidlá súťaží

Ak sa venujete online marketingu a na tieto účely využívate aj Facebook – vlastníte, či spravujete firemnú fan page, určite ste sa už stretli s viacerými spôsobmi, ako k propagácii firmy, značky, či eshopu využiť najpopulárnejšiu sociálnu sieť.
Okrem komunikácie so svojimi fanúšikmi cez fan page a platenej reklamy sú veľmi populárne aj súťaže, vďaka ktorým môžete pekne spropagovať svoju značku, či nový produkt. Ak ste niekedy riešili súťaže na Facebooku, určite ste narazili na informácie, že súťaže založené na základných funkciách Facebooku, ako je zdieľanie, tlačidlo Páči sa mi to, či komentáre sú zakázané a podobné akcie môžete uskutočňovať len pomocou aplikácií.
Pred pár dňami ale Facebook priniesol informácie o zvoľnení pravidiel týchto súťaží, čo je dobrá správa hlavne pre menšie firmy, ktoré si nemôžu dovoliť investovať stovky eur do vývoja súťažných aplikácií. Poďme sa teraz pozrieť na to, čo sa zmenilo.
Odteraz môžete pri súťažiach využívať nasledujúce funkcie a mechanizmy:
– Like k príspevkom stránky ako spôsob hlasovania (autor príspevku s najvyšším počtom likeov vyhráva)
– Like, alebo komentár k príspevkom na stránke ako podmienku pre vstup do súťaže (liknite, alebo komentujte príspevok a budete zaradený do žrebovania)
– Súkromná správa (pošlite nám do správy odpoveď na našu otázku a vyhrajte)
– Nahranie príspevku/fotky na stránku (nahrajte svoju fotku a vyhrajte)
Naďalej ale nemôžete používať:
– Like samotnej stránky ako podmienku pre vstup do súťaže*
– Otagovanie užívateľa na fotke stránky ako podmienku pre vstup do súťaže
– Zdieľanie príspevkov stránky (známe súťaže zdieľaj a vyhraj)**
– Akákoľvek aktivita na časovej osi užívateľa s cieľom zapojenia do súťaže
*fan page nedisponuje kompletným zoznamom fanúšikov, k dispozícii má len posledných 500
**v prípade, že má užívateľ nastavený súkromný profil, zdieľanie príspevku stránky nemusí samotná fan page zaznamenať
V každom prípade musíte dodržiavať podmienky pre stránky služby Facebook a informovať užívateľov o tom, že Facebook nemá na Vašej súťaži žiadnu účasť – nesponzoruje ju, nepropaguje, ani neriadi.
Hoci odteraz môžete organizovať súťaže aj pomocou základných funkcií Facebooku, stále platí, že súťaže pomocou aplikácií Vám prinesú väčší úžitok. Vďaka aplikáciám totiž dokážete získavať kontaktné údaje súťažiacich vrátane ich e-mailových adries, na ktoré môžete neskôr napríklad zacieliť svoje reklamy na Facebooku a vďaka tomu zvýšiť účinnosť reklamných kampaní.
Uvidíme, čo reálne prinesie táto zmena pravidiel. Jednoznačne pomôže menším firmám, ktoré si budú môcť takýmto spôsobom robiť promo za „menšie peniaze“, no na druhej strane to môže vyústiť do „súťažného spamu“, čo bude síce časti používateľom Facebooku vyhovovať, no ďalších to bude obťažovať.
Čo si o zmene pravidiel myslíte Vy?