ONLINE TORO v kategórii Blog Prípadové štúdie SEO

Dynamika a kontinuita v SEO: Ako môže vyzerať 4 ročná spolupráca so SEO agentúrou a šikovným klientom

Dynamika a kontinuita v SEO:  Ako môže vyzerať 4 ročná spolupráca so SEO agentúrou a šikovným klientom

V tejto komplexnejšej prípadovej štúdii vám predstavíme našu štvorročnú spoluprácu s jedným z našich obľúbených klientov a to s Union poisťovňou a Union zdravotnou poisťovňou. 

V štúdii sa dočítate o tom:

  1. Kto je našim klientom 
  2. S akým nastavením a rozdelením sme do spolupráce vstupovali?
  3. Čo rok – to sme sa nenudili – dozviete sa, čo všetko sa v daných rokoch udialo, ale aj:            
      1. Aký bol priebeh kampaní počas COVID-19?
      2. Ako sme sa popasovali s migráciou webu?
      3. Ako sme pracovali s obsahom konkurencie

Výsledky kampane

  • Po 4 rokoch od začiatku spolupráce organická návštevnosť narástla o skoro 60%.
  • Po 4 rokoch sme zvýšili viditeľnosť webu v neplatenom Google o necelých 50%
  • Blogy, ktoré sme s klientom písali, sa zviditeľnili až 10-násobne.
  • Webstránka union.sk sa na konci roku 2022 zobrazovala v Google na prvej strane na 1300 slov naviac ako v roku 2019. 
  • Z každého segmentu klienta sa výnosy alebo leady navýšili:
    • Pri poisteniach auta klient zarobil 9,5x viac ako v roku 2019.
    • V rámci zdravotného poistenia klient získal viac ako 2-násobok leadov a to pri kroku vo funneli, kde používatelia vyplnilii svoje osobné údaje.

Kto je našim klientom 

Union ako silný partner

Reč je o jednej z troch poistných spoločností so sídlom na Slovensku. Sme nadšený z toho, že už 4 rok môžeme pracovať s Union ako s jednou z popredných poisťovní na trhu, ktorá poskytuje rôzne druhy poistných produktov pre jednotlivcov, rodiny a podniky. Špecializuje sa na životné poistenie, neživotné poistenie, cestovné poistenie, majetkové poistenie, poistenie vozidiel a ďalšie. Ich cieľom je poskytovať klientom bezpečnosť a ochranu prostredníctvom poistných produktov a služieb.

Union zdravotná poisťovňa sa špecializuje na poskytovanie zdravotného poistenia. Je to súkromná zdravotná poisťovňa, ktorá ponúka rôzne druhy poistných plánov a služieb zameraných na zdravotnú starostlivosť. Ich poistné produkty zahŕňajú základné zdravotné poistenie, doplnkové zdravotné poistenie, poistenie pre deti, poistenie pre študentov a ďalšie. Cieľom Union zdravotnej poisťovne je poskytovať kvalitnú zdravotnú starostlivosť a ochranu pre svojich poistencov prostredníctvom partnerskej siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.

Naša stratégia od roku 2019

Do spolupráce sme vystupovali s nasledovným nastavením:

  • Klient disponoval silnou doménou a kvalitným portfóliom externých odkazov.
  • Stratégiu sme mali rozdelenú na tri hlavné divízie: Motor, Travel a Zdravie. Každej sme sa venovali individuálne s dedukovanými reportami a vyhodnocovaním.
  • Lekársky portál, s ktorým sme spolupracovali, mal vysokú odbornú skúsenosť na tvorbu kvalitného a užitočného obsahu.
  • Články na webe sa tvorili v rozsahu približne 700 – 1100 slov a vždy boli upravené SEO špecialistom s dôrazom na kľúčové výrazy a parametre.
  • Dohodli sme si množstvo a čas publikácie článkov. Spojili sme obsahový marketing so SEO.
  • Kľúčové výrazy, ktoré boli a sú hlavnou témou obsahových článkov, mali strednú až vyššiu vyhľadávanosť (200 – 5000 vyhľadávaní mesačne).
  • Články sa pripravovali tak, aby obsiahli vždy pri téme aj hlavné benefity, ktoré Union ponúka pre svojich poistencov.

Časová os a v nej míľniky našej spolupráci:

Počas 4 rokoch sa toho môže udiať mnoho. Pár dôležitých udalostí sme si zaznamenali do časovej osi. Rok po začiatku spolupráce sa nám podarilo zvýšiť organickú návštevnosť už o viac ako 50%. Najsilnejším “ťahačom” návštevnosti boli témy z oblasti zdravia, kde sme spolupracovali so Slovenským pacientom a tvorili unikátny obsah na blogu. 

COVID-19 spôsobil zhoršenie výsledkov v kategóriách s cestovným poistením do zahraničia, ale nás to neodradilo. Zamerali sme sa v tom čase primárne na poistenie na hory na Slovensku.

Zdroj: onlinetoro.sk

V roku 2021 Union redizajnoval logo a s ním zmenil dizajn a štruktúru webu. Tu sa klient potýkal s problémami indexácie niektorých stránok. Spoločne so Spotibo sme sa pustili do analýzy týchto problémov a odporučili niekoľko prioritných zapracovaní na web.

V tom istom roku sa rušil obsah na webovej stránke ONLIA (kde ste si mohli objednať pzp online) a presunul sa na stránku Union. Tento čas sme venovali poctivej práci a kontaktovaniu magazínov a domén, pričom sme sa snažili vymeniť linku z onlia.sk na union.sk. Skoro pri všetkých externých linkách sa nám to aj podarilo. 

Bola to dlhá mravenčia práca, ale “ovocie v podobe zlepšených pozícií z nej zbierame doteraz” 🙂.

Zdroj: onlinetoro.sk

Rok 2022 sme venovali analýze blogových kľúčových slov v segmente zdravotného poistenia, ale aj poistenia auta. 

Cieľom bolo pripraviť pre klienta obsiahly publikačný plán, ktorý obsahoval témy, na ktoré sa zobrazovala konkurencia vyššie v Google ako my. Dané témy sme potom spracovali na hlbšej úrovni a publikovali na web klienta. 

V danom roku sa udiala ďalšia migrácia a to webu promama.sk. Pri tomto procese sme klientovi navrhli, aby pripravil zoznam všetkých stránok na promama.sk a následne, aby tieto URL adresy presmeroval na nový obsah na webe union.sk. Migrácia obsahu promama.sk na union.sk priniesla v krátkom čase viac ako 39 000 zobrazení stránky a v priemere návštevníci na Promama obsahu strávili viac ako 5 minút.

Kontinuita a trend rastúcich výsledkov

Organická návštevnosť

Návštevnosť z organického vyhľadávania prvým rokom po zavedení stratégie narástla o 51%. Dôvodmi takéhoto skokového nárastu boli (okrem optimalizácií a off page SEO) aj vyhľadávané zdravotné a bezpečnostné témy ohľadne COVID-19 a založenie nových poistení od Slovákov vracajúcich sa na Slovensko zo zahraničia.  

V roku 2021 sa situácia oproti predošlému roku trochu stabilizovala a zároveň klient v tomto období menil webovú stránku. To zapríčinilo razantnejší pokles organickej návštevnosti  v dvoch mesiacoch v tomto roku. 

V roku 2022 návštevnosť narástla oproti predošlému roku o skoro 21%. 

Po 4 rokoch od začiatku spolupráce organická návštevnosť narástla o skoro 60%.

Zdroj: onlinetoro.sk

Pozície kľúčových slov v Google a ich posun za 4 roky

Ako sme poctivou prácou udržiavali silné pozície v Google a zároveň zlepšovali tie horšie, darilo sa nám každým rokom zvyšovať zobrazenia webovej stránky. 

Po 4 rokoch sme zvýšili viditeľnosť webu v neplatenom Google o necelých 50%

Blogy, ktoré sme s klientom písali, sa zviditeľnili až 10-násobne.


Zdroj: onlinetoro.sk

Webstránka union.sk sa na konci roku 2022 zobrazovala v Google na prvej strane na 1300 slov naviac ako v roku 2019. 

Zdroj: onlinetoro.sk

Nárast výnosov a leadov 

Je známe, že SEO je jeden z performance kanálov, preto sme s klientom vyhodnocovali aj konverzie, leady či výnosy. 

Z každého segmentu klienta sa výnosy alebo leady navýšili. Pri poisteniach auta klient zarobil 9,5x viac ako v roku 2019. V rámci zdravotného poistenia klient získal viac ako 2-násobok leadov a to pri kroku vo funneli, kde používatelia vyplnilii svoje osobné údaje.

Zdroj: onlinetoro.sk

Vyhodnocovali sme aj podiel objednaných cestovných poistení z organiky versus všetkých kanálov. Cieľom klienta bolo dostať sa z 35% v roku 2019 na 45%. Koncom roka sme tento podiel zlepšovaním SEO výsledkov zlepšili na 54 % (12/2022). Pri cieli Vyplnenie klientských osobných údajov na zmenu zdravotného poistenia sme na začiatku spolupráce boli na 30% podielu SEO/všetky online kanále a v 2022 sa nám toto percento podarilo zvýšiť na 44%. 

Spolupráca očami klienta:

,, Práca na SEO vo vysoko konkurenčnom prostredí poisťovníctva je výzva, s ktorou sa Online Toro popasovali veľmi dobre. Myslím si, že veľmi rýchlo navnímali špecifiká nášho biznisu aj rozdiely medzi verejným zdravotným poistením Union zdravotnej poisťovne a komerčnými produktmi Union poisťovne. Spoločne sme si tak mohli nastaviť efektívnu stratégiu, ktorá zrkadlila naše potreby a v konečnom dôsledku nám pomohla dosiahnuť naše stanovené ciele. Veľmi si cením, že spolupráca s Online Toro sa neobmedzuje na briefy a reporty, ale ide o agentúru, ktorá je veľmi proklientsky orientovaná a navzájom si sme vždy dokázali vyjsť v ústrety.“ 

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem získať viac zákazníkov z prirodzeného - organického - neplateného Google?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Získajte SEO audit a workshop na mieru ZDARMA!

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.