Čo so SEO penalizáciou

Po veľkom úsilí a čase strávenom zvyšovaním PageRanku sa dostavia prvé výsledky. A to zlepšená pozícia vo vyhľadávači, postupne rastúci PageRank, vyššia návštevnosť a s tým súvisiace rastúce predaje a tržby. Nečakane ale môže pozícia webu a s tým súvisiaci PageRank výrazne klesnúť alebo sa dokonca prepadnúť na samé dno. Dôvod? SEO penalizácia od Google.
Existuje niekoľko možností ako sa SEO penalizácii vyhnúť:
– odstrániť skryté texty alebo skryté linky,
– nevytvárať spätné odkazy so stránkami, ktorých už postihla penalizácia,
– neumiestňovať maskovacie alebo zašifrované redirecty,
– Google taktiež penalizuje pri nadmernom používaní nástroja automatizovaných dotazov, ktoré využívajú Google API, najmä ak sú realizované z tej istej IP adresy,
– neumiestňovať irelevantné kľúčové slová na web stránku,
– nevytvárať viacnásobné stránky, subdomény alebo domény s duplicitným obsahom,
– vyhýbať sa stránkam vytvorenými iba za účelom SEO alebo affiliate programom s minimálnym alebo neoriginálnym obsahom,
– neriadiť sa nekalými SEO praktikami,
– odstrániť duplicitný obsah RSS a používanie tzv. „IFrames“,
– riadiť sa nástrojom – „Google Webmaster Tools“.
Môžeme zhrnúť, že všetko, čo je na jednej strane skryté alebo neviditeľné pred reálnym návštevníkom web stránky, ale na strane druhej viditeľné robotmi – tzv. cloaking, si žiada o SEO penalizáciu. Samozrejme, ak vytvárame reálny obsah pre reálnych ľudí, je takmer nemožné, aby nás táto nepríjemnosť postihla.Linkbuilding ako aj SEO optimalizácia sa musia teda vykonávať podľa presne stanovených pravidiel.
Na internete sa nachádza niekoľko tzv. „Google SEO Penalty Checker“-ov, ktorými si môžete zistiť o konkrétnej web stránke, či bola alebo nebola penalizovaná. Jeden z týchto nástrojov si môžete jednoducho otestovať tu.
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Sales & Online marketing