gonzales v kategórii Online marketing SEO

Čo môže priniesť guest posting

V oblasti online marketingu sa často hľadajú nové formy propagácie a spôsoby, ako osloviť nových užívateľov. Pri optimalizácii pre vyhľadávače zasa spôsoby získavania spätných odkazov. Nie až tak starou metódou, ktorou môžeme docieliť tieto dva zámery je aj guest posting, ktorý sme na našom blogu doteraz nespomínali. Preto si o ňom napíšeme niečo teraz.
Čo môže priniesť guest posting

V oblasti online marketingu sa často hľadajú nové formy propagácie a spôsoby, ako osloviť nových užívateľov. Pri optimalizácii pre vyhľadávače zasa spôsoby získavania spätných odkazov. Nie až tak starou metódou, ktorou môžeme docieliť tieto dva zámery je aj guest posting, ktorý sme na našom blogu doteraz nespomínali. Preto si o ňom napíšeme niečo teraz.

Podstata guest postingu – o čo pri ňom ide?

Pri guest postingu ide o spoluprácu dvoch strán – autora článku (guest postu) a blogu/magazínu/webu. Spolupráca spočíva v napísaní článku autorom a jeho publikovaní na webe druhej strany.

Prečo by ale niekto tvoril obsah pre cudzí web a naopak, prečo by niekto publikoval cudzí článok? Odpoveďou na túto otázku je pravá podstata guest postingu. Na jednej strane web získa kvalitný a relevantný obsah pre svojich návštevníkov a na strane druhej autor môže vďaka článku nenásilne propagovať svoj produkt, alebo získať cenné spätné odkazy. Dalo by sa povedať, že guest posting je forma bartru – hodnotný obsah za kvalitné spätné odkazy/propagáciu.

Pravidlá guest postingu

Aj guest posting má samozrejme svoje pravidlá a podmienky, bez ktorých by inak nefungoval. Pri písaní článku musí autor myslieť hlavne na návštevníkov webu, kde bude článok umiestnený. Musí ho písať pre nich. Všetko ostatné je druhoradé. Akákoľvek snaha o propagáciu stroskotá, ak článok neprinesie žiadnu pridanú hodnotu. Ak ale bude článok pre budúcich čitateľov prínosný, určite sa veľmi radi pozrú aj na propagovaný produkt, či kliknú na odkaz autora.

 

Ako odkazovať z guest postu?

Ak sa na vec pozrieme z pohľadu SEO, v súvislosti so spätnými odkazmi vedúcimi z článku tu máme aj ďalšie pravidlo. A to také, že spätné odkazy z guest postu by nemali viesť len na web autora. Keďže článok má byť prínosný, mal by odkazovať na viacero relevantných externých zdrojov, najlepšie na autoritatívne weby, napríklad wikipediu. Tým získa na dôveryhodnosti nie len u čitateľov, ale aj samotného Googlu.

Ako sa dostať ku guest postingu?

Ak chcete získať kvalitné spätné odkazy a budovať pre svoj web krásny zdravý odkazový profil prostredníctvom tejto metódy, mali by ste pátrať po weboch s príbuznou tematikou. Hľadajte magazíny, blogy, portály a skúste im navrhnúť takúto spoluprácu. Vysvetlite im, že vďaka guest postingu získajú kvalitný obsah a vy za to na oplátku chcete jeden, dva spätné odkazy z článku.

Pri písaní nezabúdajte na vyššie spomínané pravidlá a spokojné budú určite obidve strany.

Guest posting môže priniesť veľmi dobré výsledky. Treba ho ale robiť veľmi poctivo a kvalitne, čo úmerne zodpovedá aj času, ktorý bude pre túto metódu získavania spätných odkazov a propagácie potrebný.

 

Autor: Michal Kuruc, online marketing specialist

Tipy z nášho newslettra vás vystrelia vyššie v Google a získajú si srdcia vašich zákazníkov

A to najlepšie - sú úplne zdarma

Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.

Máte záujem, aby vaša webstránka začala konečne zarábať?
Neviete prečo vám na stránku nik nechodí? Vieme vám pomôcť.
Naši SEO špecialisti sa s webmi kamarátia, a na základe dôkladnej analýzy vám povedia ako problém vyriešiť.
Stačí, ak ich kontaktujete prostredníctvom nezáväzného formulára.

Katarína Rusňáková
majteľka spoločnosti

„V priebehu 1 roka sme klientovi Union zvýšili návštevnosť webstránky o 51%, vďaka čomu im narástli tržby o 123%. Ako môžem pomôcť vám?“

Nechajte nám na seba kontakt a do 24 hodín sa vám ozveme.

    Informácie o spracovávaní osobných údajov

    V našom blogu sa toho ukrýva oveľa viac. Páčia sa vám informácie, ktoré u nás môžete nájsť? Radi vám ich budeme 1x do mesiaca posielať na mail.

    Stačí, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera.

    Tiež nemáme radi SPAM a preto ho neposielame. Vaše údaje nikdy neposkytneme tretej strane.