Chcete inzerovať na YouTube?
Uvažovali ste niekedy nad inzerciou na portáli youtube.com? Zaujímajú Vás reklamné videá? Klasické PPC reklamy Vám nestačia pre potreby Vašej kampane?
V RUonline sme pre Vás pripravili stručný prehľad s jednotlivými reklamnými formátmi na YouTube. Sú to:
1. Reklama InVideo – klasická textová PPC reklama v reklamnej sieti YouTube.com počas prehrávanie konkrétnych videí.
2. Video Instream – video reklama pred, počas alebo po určitom videu. Najefektívnejšie je vložiť Vaše posolstvo vo forme videa pred alebo počas prehrávania. Obmedzenia sú nasledovné:
a) ak má vami spustené video menej ako 10 minút, tak trvanie video reklamy je limitované na max. 15 sekúnd alebo
b) v prípade videa trvajúceho viac ako 10 minút môže Vaša video reklama trvať až jednu celú minútu.
3. Sprievodný banner – realizovateľný v dvoch variantoch:
– 300×250 px (. jpg, .gif, .swf)
– 300×60 px
Funkciou sprievodného banneru je doplňujúca podpora sponzorovaných videí.
4. Sponzorované (odporúčané) videá:
– predpokladom je prepojenie Vašich účtov na YouTube a Google Adwords,
– k dispozícii máte dve formy takýchto reklamných videí:
a) sponzorované video vo vyhľadávaní alebo
b) sponzorované video v obsahovej časti.
5. Kombinácie reklám – využitie dvoch reklamných formátov na YouTube súčasne. Príkladom môže byť spojenie sponzorovaného videa a textovej reklamy (Reklama InVideo), ktorá tvorí tzv. prekryvnú vrstvu. Táto vrstva slúži na zvýšenie teasingu a akcie. Navyše je ZADARMO!
6. Samozrejmosťou sú klasické bannery, ktoré je nutné zacieliť na reklamnú sieť.
Aj Vás zaujal YouTube svojou atraktivitou a počtom spustených videí v počte 4 miliardy denne? Kontaktujte nás a my vám pripravíme kampaň na mieru.
Autor: Ing. Ľuboš Oláh, Online marketing specialist