Biznis nástroje v SEO: určenie potenciálu webu
Ak váš web už beží a akosi sa mu nedarí prebojovať na vyššie pozície vo vyhľadávaní v Google, možno nevyužívate celý jeho potenciál.
To znamená, že na stránke síce ponúkate produkty alebo informácie, ktoré ľudia hľadajú, ale nepoužívate tie správne výrazy, na základe ktorých by vašu stránku vedel Google identifikovať a zobraziť im práve váš web.
Určiť potenciál webovej stránky môže byť niekedy tvrdý oriešok. Je dostatočne zaujímavá, prehľadná, bude baviť ľudí na nej tráviť čas a aj nakupovať?
Z hľadiska SEO je tento proces o niečo jednoduchší. Máme na to totiž jeden veľmi mocný nástroj a tým je analýza kľúčových slov.
Na jej základe totiž vieme určiť potenciál nového webu a odhaliť skrytý potenciál už zabehnutej webovej stránky.
Kvalitná analýza kľúčových slov je síce prácna a stojí veľa času, ale je základným kameňom, na ktorom stojí celá SEO optimalizácia. Tým myslíme on-page aj off-page SEO.
V tomto článku však nechceme ostať len v teoretickej rovine, ale ukázať vám na praktickom príklade, ako využiť analýzu kľúčových slov v praxi. Konkrétne, ako z nej zistiť potenciál webu a zameranie vašej budúcej SEO marketingovej stratégie.
Ako si svoj potenciál webu viete zistiť?
Na potenciál webu sa môžeme pozerať z viacerých uhlov pohľadu. V tomto článku sme sa zamerali hlavne na potenciál webu z hľadiska SEO.
Ten veľmi úzko súvisí s mesačnou hľadanosťou kľúčových slov, ktoré sme vybrali do analýzy kľúčových slov relevantných pre náš web.
Predstavme si, že analýzu kľúčových slov máme hotovú.
Ako na ňu si viete prečítať v našom článku: Analýza kľúčových slov je kompas pre SEO
Teraz sa rovno môžeme pustiť do druhého kroku, pretože s analýzou treba ďalej cielene pracovať.
Pre nový web je analýza ukazovateľom jeho celkového potenciálu z hľadiska vyhľadávanosti v Google. Teraz presne viete, koľko ľudí mesačne sa zaujíma o vaše produkty / služby. Kľúčové slová môžu byť zapracované na váš web a aj na základe analýzy stanovená SEO stratégia.
Pre staršie weby zvolíme iný postup
Zabehnutý web bude s analýzou pracovať iným spôsobom. V prvom rade je dobré vedieť, na ktoré kľúčové slová sa vo vyhľadávaní Google váš web už zobrazuje. K tejto informácií sa môžeme dostať hneď dvomi spôsobmi.
Zistenie pozícií kľúčových slov № 1
Pomocou online nástroja
Jednoduchší a rýchlejší spôsob je použiť na zistenie pozícií kľúčových slov špeciálny online nástroj. V našom prípade to bude AWR Cloud. Je to platený nástroj, ktorým dokážeme monitorovať pozície kľúčových slov pre konkrétny web, sledovať ich vývoj a mnoho ďalšieho.
V nástroji AWR si najskôr vytvoríme profil webu a nahráme kľúčové slová z našej analýzy. Následnej spustíme update pozícií kľúčových slov.
Po úspešnom vygenerovaní pozícií môžeme vidieť, na akej pozícií v Google sa náš web zobrazí po zadaní konkrétneho kľúčového slova do vyhľadávania.
,,Kľúčové slovo, na ktoré sa náš web zobrazí na desiatej a horšej pozícií v Google môžeme označiť ako nevyužitý potenciál webu alebo tiež potenciál rastu webovej stránky. Je to priestor, kde môže daný web rásť.”
Na kľúčové slová, ktoré sú pre spoločnosť strategické a zobrazujú sa druhej či ďalšej strane, sa môžeme zamerať v SEO marketingovej kampani, používať ich na linkbuilding, v textoch, blogoch, prípadne ich zapracovať do HTML parametrov stránky ako H1, Meta Title, Meta description, či URL samotnej.
Zistenie pozícií kľúčových slov № 2
Zadarmo bez online nástroja
Je to síce o niečo pracnejšie, no pozície kľúčových slov k určeniu potenciálu webu dokážete zistiť aj bez akéhokoľvek online nástroja.
Jednoducho zadajte dané kľúčové slovo do vyhľadávania Google a zistite, na akej pozícií sa zobrazí váš web.
Pozor však na jednu vec. Google pri zobrazovaní výsledkov vyhľadávania berie do úvahy napríklad aj vašu geografickú polohu, preferencie vo vyhľadávaní a históriu vyhľadávania. Ak teda chcete zistiť skutočnú a neskreslenú pozíciu vášho webu v Google vyhľadávaní, musíte pracovať v Inkognito móde.
Do toho sa dostanete jednoducho v prehliadači Google Chrome stlačením kombinácie kláves Ctrl + Shift + n. Na Macu je to kombinácia ⌘ + Shift + n.
Ďalšia možnosť je zapnúť Inkognito režim cez ikonu “Viac” v pravom hornom rohu prehliadača.
Príliš veľké oči sa nevyplácajú
Ak sa hneď po prečítaní článku pustíte do vlastnoručného auditu vášho webu, musíme vás upozorniť ešte na jeden detail.
V závislosti od produktov alebo služieb, ktoré ponúkate, môžete zistiť nevyužitý potenciál vášho webu v stovkách, tisícoch ale aj desaťtisícoch vyhľadávaní mesačne.
To však neznamená, že sa v priebehu pár týždňov po spustení SEO kampane budete zobrazovať na 1. mieste v Google na ešte pred mesiacom nepokrytých 30 000 vyhľadávaní mesačne.
Kľúčové slová sú silný, ale nie zázračný nástroj. Je nutné s nimi cielene a dlhodobo pracovať.
Čím dlhšie váš web “spal” v Google niekde na 50. strane, tým dlhšia bude vaša cesta za 1. miestom.
Výborne to vysvetlili naše dievčatá na konferencii UPTERDAM.
https://www.youtube.com/watch?v=c6vVWjRQzyY
Nechce sa vám čakať na výsledky SEO?
SEO potrebuje čas, PPC funguje okamžite. To je holý fakt. A pokiaľ nechcete čakať niekoľko mesiacov na výsledky z organického vyhľadávania, je najlepším riešením zapojiť do hry aj platenú reklamu v Google.
PPC reklama vám síce nezaručí dlhodobo prvé miesto v Google, ale je to výborný spôsob ako doslova instantne dostať svoj web do povedomia potencionálnych zákazníkov.
Platenú reklamu v Google využívame aj my v agentúre. Pomáha nám častokrát vykryť čas, kým sa webová stránka začne zobrazovať v prirodzenom vyhľadávaní.
Čo za vás Google ale nespraví
Pokiaľ si správne nastavíte SEO stratégiu, či už svojpomocne alebo s využitím digitálnej agentúry, ktorá ponúka SEO služby, môžete sa začať zobrazovať na prvých pozíciach a stranách v Google. Ľudia začnú klikať na váš web a vy získate nových potenciálnych zákazníkov.
To je však všetko, čo pre vás Google môže spraviť. Môže zobraziť váš web na prvej pozícií, ale tovar za vás nepredá.
V úvode tohto článku sme spomínali, že na potenciál webu sa dá pozerať z viacerých uhlov pohľadu. SEO pohľad sme si vysvetlili. Ďalších je hneď niekoľko.
Sú to napríklad rýchlosť webu, jeho vzhľad, funkcionalita, prehľadnosť, pútavosť, jednoduché ovládanie, CTA a mnoho ďalšieho.
Môžete predávať tie najlepšie koberčeky do kúpeľne z čistej ovčej vlny, no pokiaľ bude zákazník dlho čakať na načítanie produktov, dôjde mu trpezlivosť a nakúpi u konkurencie. To je však už iný príbeh.
Netrúfate si na analýzu sami?
Nevadí! Radi vám s ňou pomôžeme. Stačí si spraviť náš SEO online test alebo sa objednať na úvodnú SEO konzultáciu, ktorá je teraz úplne ZADARMO.