Ako dosiahnuť 51% nárast objednávok aj mimo sezóny – autopožičovňa Case Study

Ciele klienta
1. Zvýšiť mesačnú návštevnosť z 3 700 aspoň na 5 000 z organického vyhľadávania Google. Ideálne na 6 000.
2. Zvýšiť počet objednávok z 34 na minimálne 100 objednávok mesačne.

1. Výsledky našej práce v návštevnosti
78% celkový nárast návštevnosti z vyhľadávania v Google v porovnaní s obdobím pred našou spoluprácou
a
97% nárast návštevnosti z vyhľadávania Google mimo sezóny v porovnaní s obdobím pred našou spoluprácou
Cieľom bolo do 12 mesiacov zvýšiť návštevnosť na 5 000 návštev mesačne, ale nám sa tento cieľ podarilo dosiahnuť už za 5 mesiacov, keď organická návštevnosť dosiahla číslo 5 276.
2. Výsledky našej práce v počte objednávok
2,4 násobný nárast počtu objednávok len z Google organickej návštevnosti v porovnaní s obdobím pred našou spoluprácou
a
51% nárast počtu objednávok len z Google organickej návštevnosti aj mimo sezóny v porovnaní s obdobím pred našou spoluprácou
Vyhľadávanie v Google je tak druhým najväčším zdrojom online objednávok.
Cieľ klienta minimálne 100 objednávok mesačne sme vždy dodržali.
Poznámka: Autopožičovne sú typické tým, že ich hlavná sezóna je jar a letné mesiace, kým jeseň a zima sú slabšie, čo vidno aj na grafe.
3. Výsledky vo vývoji pozícií kľúčových slov
68% nárast slov v TOP 3 v porovnaní s východzou pozíciou
92% nárast slov v TOP 5 v porovnaní s východzou pozíciou
Výsledky sme dosiahli aj napriek dvom závažným prekážkam
- Zapracovanie našich odporúčaní a zapracovanie kľúčových slov na webe bolo zdĺhavé. Prišlo k nim až po 3 mesiacoch spolupráce.
- Po zapracovaní odporúčaní, z neznámych dôvodov prestali na týždeň fungovať podstránky pre jednotlivé mestá, kde má klient autopožičovňu. Kvôli tomu sa prepadli pozície na vyhľadávané a silno konkurenčné kľúčové slová. Počas toho týždňa značne klesla celková návštevnosť.
Predstavenie klienta
Autopožičovňa úspešne pôsobí na trhu s automobilmi v oblasti prenájmu áut, operatívneho leasingu, limuzínového servisu a organizovania eventov.
Na trhu je viac ako 10 rokov a získala aj top ocenenia vo svojom biznise.
Situácia
S klientom sme sa dohodli na spolupráci, ktorej výsledkom malo byť zvýšenie návštevnosti z vyhľadávača Google. Za posledné mesiace sa im totiž prepadla návštevnosť z vyhľadávania oproti minulým rokom a tým aj celkový počet objednávok. Ohľad bolo nutné brať hlavne na to, že požičiavanie áut je veľmi konkurenčná oblasť. Cieľom bolo zapracovať nové kľúčové slová na stránku a zdvihnúť pozície na najvyhľadávanejšie kľúčové slová.
Stratégia na splnenie dohodnutých cieľov
Vzhľadom na stanovené ciele bolo potrebné zistiť, aké kľúčové slová majú dobré pozície, aby ostali zapracované a web neklesol ešte viac. No zároveň zapracovať nové relevantné kľúčové slová podľa zámeru vyhľadávania tak, aby čo najviac pasovali k vybranej podstránke.
- Zapracovanie nový kľúčových slov
- Zvýšenie pozícií vysoko vyhľadávaných slov
- Rozmiestnenie kľúčových slov na podstránky (Veľa tých istých slov bolo zapracovaných na viacero podstránkach, čo jechyba.)
- Získavanie spätných odkazov z rôznych domén na posilnenie odkazového portfólia
- Pravidelné pridávanie nového obsahu na web (blog)
Riešenia
- vypracovanie stratégie s ohľadom na trh a konkurenciu, analýza kľúčových slov vzhľadom na odvetvie
- vypracovanie a zapracovanie OnPage dokumentu
- SEO obsahová stratégia, linkbuilding, content, optimalizácia kľúčových slov na stránke
- Návrh nových podstránok na webe, meranie cieľov v Google Analytics